Dakrails vind ik niet zo mooi en ze zouden ook niet eens achteraf gemonteerd kunnen worden. Functioneel voegt het ook niets toe: Ik heb er dakdragers bij en die kunnen evengoed gemonteerd worden.
Dakspoilertje achter heb ik over getwijfeld, heeft op zich wel wat maar ik denk toch niet dat ik dat doe.
Geen andere modificaties gepland, de auto is goed zoals hij is! Het enige dat er nog moet gebeuren zijn een paar dingen die ik al met de dealer heb besproken, zoals extra camera achter (leverproblemen), kabelboom iPhonehouder ontbreekt, enkele van dat soort niet-kritische zaken waarvoor ik binnenkort even terugga.
Ervaringen V70 LE T4 MY12
- timewa
- 2nd Gear member
2 kleine probleempjes tot nu toe:
- Automatische start v/d motor werkt soms niet. Dan moet je de knop ingedrukt houden totdat hij echt gestart is, terwijl in andere gevallen een korte druk al voldoende is. Als dit fenomeen optreedt dan werkt start/stop ook niet. Ik heb dit nu 3 of 4 keer gehad, in alle andere gevallen had de auto er geen last van. Ga ik volgende week even navraag naar doen bij de dealer.
- Kleine resonantie linkervoorportier bij ~100km/h of slechte wegen. Heel zachtjes maar toch hinderlijk. Blijkt het vergrendingspalletje te zijn, als ik hem vast houd of de deuren op slot doe dan verdwijnt het geluid. Lijkt me goed oplosbaar. Verder gelukkig helemaal geen bijgeluiden.
Ik heb nog niets gemeld over de dealer trouwens. Dat is Furness in Almelo. Zeer positieve ervaringen tot nu toe, ik kan ze aanraden!
- Automatische start v/d motor werkt soms niet. Dan moet je de knop ingedrukt houden totdat hij echt gestart is, terwijl in andere gevallen een korte druk al voldoende is. Als dit fenomeen optreedt dan werkt start/stop ook niet. Ik heb dit nu 3 of 4 keer gehad, in alle andere gevallen had de auto er geen last van. Ga ik volgende week even navraag naar doen bij de dealer.
- Kleine resonantie linkervoorportier bij ~100km/h of slechte wegen. Heel zachtjes maar toch hinderlijk. Blijkt het vergrendingspalletje te zijn, als ik hem vast houd of de deuren op slot doe dan verdwijnt het geluid. Lijkt me goed oplosbaar. Verder gelukkig helemaal geen bijgeluiden.
Ik heb nog niets gemeld over de dealer trouwens. Dat is Furness in Almelo. Zeer positieve ervaringen tot nu toe, ik kan ze aanraden!
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
Nee ik kwam er langs. Woon in Oldenzaal en loop nog wel eens binnen in Almelo bij Harry.timewa schreef:Bedankt. Ook een soortgelijke combinatie besteld?Autogek schreef:timewa,
Ik heb je auto pas bij Furness staan te bewonderen.
Erg mooie combi kleur / interieur.
Heel veel plezier ermee.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- timewa
- 2nd Gear member
Ik heb nu iets merkwaardigs met de auto, die overigens nog steeds goed bevalt. De spraakherkenning werkt niet meer. De knop op het stuur doet niets meer, en in het instellingenmenu is "spraakherkenning" grijs en kan daarmee niet geselecteerd worden. Waarschijnlijk een instelling ergens, maar ik heb het niet bewust uit gezet. Iemand een tip/idee?
- least
- 3rd Gear member
van de week ook gehad, wat wel werkte was het lang indrukken dan kwam het annulerings piepje/geluidje, ik heb niet gezien of de optie uitgegrijsd was in het menu. Na herstarten van auto was dit weer weg.timewa schreef:Ik heb nu iets merkwaardigs met de auto, die overigens nog steeds goed bevalt. De spraakherkenning werkt niet meer. De knop op het stuur doet niets meer, en in het instellingenmenu is "spraakherkenning" grijs en kan daarmee niet geselecteerd worden. Waarschijnlijk een instelling ergens, maar ik heb het niet bewust uit gezet. Iemand een tip/idee?
een update zou wel wat kunnen helpen?
nadenkend over weer een Volvo: V90
- tvc15
- 3rd Gear member
Op het moment van schrijven zit ik met Timewa in zijn nieuwe V70 T4 LE voor een tweedaagse (zaken)trip door Duitsland. Een fantastische reisauto, de T4 is uitstekend in staat om mee te komen met het gejakker op de Duitse Autobahnen. Tijdens mijn verblijf op de bijrijdersstoel valt me op dat er twee zwarte metalen ogen uit de bekleding steken, onder het dasboardkastje aan de linker en rechterkant. Een beetje merkwaardig, ik vind deze uitstekende delen nogal gevaarlijk over komen. Weet iemand waar deze ogen voor dienen? In mijn MY08 zijn ze niet aanwezig.
- least
- 3rd Gear member
Zweeds kinderzitje dat tegen de rijrichting in wordt gemonteers, echt een schoenen killer...tvc15 schreef:Op het moment van schrijven zit ik met Timewa in zijn nieuwe V70 T4 LE voor een tweedaagse (zaken)trip door Duitsland. Een fantastische reisauto, de T4 is uitstekend in staat om mee te komen met het gejakker op de Duitse Autobahnen. Tijdens mijn verblijf op de bijrijdersstoel valt me op dat er twee zwarte metalen ogen uit de bekleding steken, onder het dasboardkastje aan de linker en rechterkant. Een beetje merkwaardig, ik vind deze uitstekende delen nogal gevaarlijk over komen. Weet iemand waar deze ogen voor dienen? In mijn MY08 zijn ze niet aanwezig.
- least
- 3rd Gear member
Zweeds kinderzitje dat tegen de rijrichting in wordt gemonteers, echt een schoenen killer...tvc15 schreef:Op het moment van schrijven zit ik met Timewa in zijn nieuwe V70 T4 LE voor een tweedaagse (zaken)trip door Duitsland. Een fantastische reisauto, de T4 is uitstekend in staat om mee te komen met het gejakker op de Duitse Autobahnen. Tijdens mijn verblijf op de bijrijdersstoel valt me op dat er twee zwarte metalen ogen uit de bekleding steken, onder het dasboardkastje aan de linker en rechterkant. Een beetje merkwaardig, ik vind deze uitstekende delen nogal gevaarlijk over komen. Weet iemand waar deze ogen voor dienen? In mijn MY08 zijn ze niet aanwezig.
- timewa
- 2nd Gear member
Oplossing gevonden: Ik had de Belgische navigatiestem ingevoerd, en nu blijkt dat de spraakherkenning gekoppeld is aan die taalkeuze. Als je Belgisch kiest dan werkt spraakherkenning niet. Teruggezet op NL en het werkt weer als voorheen. Ook handig dat je gewoon van je telefoonboek namen of gedeeltes van namen kunt noemen, en dat ie dan met het juiste contact op de proppen komt. Ook het invoeren van steden en straatnamen gaat goed, maar enkel zo lang je binnen NL blijft.least schreef:van de week ook gehad, wat wel werkte was het lang indrukken dan kwam het annulerings piepje/geluidje, ik heb niet gezien of de optie uitgegrijsd was in het menu. Na herstarten van auto was dit weer weg.timewa schreef:Ik heb nu iets merkwaardigs met de auto, die overigens nog steeds goed bevalt. De spraakherkenning werkt niet meer. De knop op het stuur doet niets meer, en in het instellingenmenu is "spraakherkenning" grijs en kan daarmee niet geselecteerd worden. Waarschijnlijk een instelling ergens, maar ik heb het niet bewust uit gezet. Iemand een tip/idee?
een update zou wel wat kunnen helpen?
- timewa
- 2nd Gear member
Mijn collega tvc15 heeft de rit overleefd en heeft gelukkig geen ernstige snijwonden opgelopen aan de scherpe haken. Ik ben het met hem eens dat deze ogen geen fraai gezicht zijn en ik had ze liever niet gezien, of anders op z'n minst een kunststof kapje in de kleur van het tapijt er om heen om te voorkomen dat ze een smet vormen op de verder prima afwerking van het interieur.least schreef:Zweeds kinderzitje dat tegen de rijrichting in wordt gemonteers, echt een schoenen killer...tvc15 schreef:Op het moment van schrijven zit ik met Timewa in zijn nieuwe V70 T4 LE voor een tweedaagse (zaken)trip door Duitsland. Een fantastische reisauto, de T4 is uitstekend in staat om mee te komen met het gejakker op de Duitse Autobahnen. Tijdens mijn verblijf op de bijrijdersstoel valt me op dat er twee zwarte metalen ogen uit de bekleding steken, onder het dasboardkastje aan de linker en rechterkant. Een beetje merkwaardig, ik vind deze uitstekende delen nogal gevaarlijk over komen. Weet iemand waar deze ogen voor dienen? In mijn MY08 zijn ze niet aanwezig.
Fijne reisauto, toch zo'n 1500km gemaakt sinds gisteravond dus de auto is meteen goed ingereden. Kruissnelheden van 170...180 zijn goed te doen met de T4, lekker stabiel en comfortabel. Je merkt wel dat hij moeite heeft met nog hogere snelheden. Voor mij geen probleem, maar degenen die toch liever met >220km/h cruisen kunnen beter een andere motor kiezen.
Lekker fris uitgestapt na zo'n lange rit, dankzij comfortabel stabiel onderstel en erg fijne stoelen. Wel wat kleine op- en aanmerkingen op Sensus maar daar kom ik later op terug.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
ik heb net ook een stukje gereden met de T4 LE. Erg positief moet ik zeggen; heerliojke soepele motor die bij 120km/h in 6 2500 toeren draait dus lekker rustig is. En al vanaf erg lage toerentallen pakt de motor soepel op. Schakellui te rijden en als je terugschakelt zelfs wat sportief ook. Start/stop werkte ook goed, bij het soptlicht slaat ie erg snel aan en je bent niet langzamer dan andere weggebruikers.
Kortom: mooie combinatie die je echt niet hoeft te laten staan
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- timewa
- 2nd Gear member
Ruim een week en ruim 3000km verder blijf ik dat onderstrepen. In de stad kun je in principe alles in de derde versnelling rijden als je zou willen, vanaf 10km/h pakt ie in 3 nog steeds soepel op. Rijdt erg fijn, zeker i.c.m. de excellente gasrespons. Alleen bij echt hoge snelheden is deze motor vrij snel buiten adem, de 215km/h opgave lijkt iets te optimistisch. Wat op zich vreemd is, 180pk zou voldoende moeten zijn om dat ruim te halen. Misschien ook eerst even goed inrijden voor ik er een definitieve uitspraak over doe.VolvoMafia schreef:ik heb net ook een stukje gereden met de T4 LE. Erg positief moet ik zeggen; heerliojke soepele motor die bij 120km/h in 6 2500 toeren draait dus lekker rustig is. En al vanaf erg lage toerentallen pakt de motor soepel op. Schakellui te rijden en als je terugschakelt zelfs wat sportief ook. Start/stop werkte ook goed, bij het soptlicht slaat ie erg snel aan en je bent niet langzamer dan andere weggebruikers.
- timewa
- 2nd Gear member
Correctie 1: De V70LE heeft WEL bi-xenon lampen, dus ook groot licht xenon. Vandaag kwam ik er achter dat parallel daaraan de binnenste halogeenlampen ingeschakeld worden voor nog meer licht. Het is dus geen halfbakken oplossing, maar juist goed van Volvo dat je extra veel groot licht krijgt. Hulde!
Correctie 2: De achterlichtunits incl remlichten zijn wel LEDs, i.t.t. wat ik eerder schreef. Het is alleen veel minder opzichtig dan bij sommige andere merken.
Correctie 2: De achterlichtunits incl remlichten zijn wel LEDs, i.t.t. wat ik eerder schreef. Het is alleen veel minder opzichtig dan bij sommige andere merken.
- timewa
- 2nd Gear member
Bedankt LQDI, medewerker Furness Almelo?
Ik heb een vraagje over de MyPOI import functie van het Sensus navigatiesysteem. Het lijkt me leuk om alle snelheidscontroles van Europa toe te voegen, en heb even gekeken hoe dat zou moeten. Een GPX 1.1 file op een USB stick zou moeten werken, maar waar haal ik die GPX files vandaan? Kan iemand me op weg helpen?
En zou je ook een route in Google maps kunnen uitstippelen, die opslaan (converteren?) en toevoegen aan Sensus om zo b.v. een vakantieroute vast te leggen? Ervaringen op dit gebied zijn zeer welkom.
Ik heb een vraagje over de MyPOI import functie van het Sensus navigatiesysteem. Het lijkt me leuk om alle snelheidscontroles van Europa toe te voegen, en heb even gekeken hoe dat zou moeten. Een GPX 1.1 file op een USB stick zou moeten werken, maar waar haal ik die GPX files vandaan? Kan iemand me op weg helpen?
En zou je ook een route in Google maps kunnen uitstippelen, die opslaan (converteren?) en toevoegen aan Sensus om zo b.v. een vakantieroute vast te leggen? Ervaringen op dit gebied zijn zeer welkom.
- den toerist
- 5th Gear member
tvc15 schreef:Op het moment van schrijven zit ik met Timewa in zijn nieuwe V70 T4 LE voor een tweedaagse (zaken)trip door Duitsland. Een fantastische reisauto, de T4 is uitstekend in staat om mee te komen met het gejakker op de Duitse Autobahnen. Tijdens mijn verblijf op de bijrijdersstoel valt me op dat er twee zwarte metalen ogen uit de bekleding steken, onder het dasboardkastje aan de linker en rechterkant. Een beetje merkwaardig, ik vind deze uitstekende delen nogal gevaarlijk over komen. Weet iemand waar deze ogen voor dienen? In mijn MY08 zijn ze niet aanwezig.
least schreef:Zweeds kinderzitje dat tegen de rijrichting in wordt gemonteers, echt een schoenen killer...
Je kan deze ogen eruit halen maar dat gaat wel wat tijd kosten.Ferretje schreef:kun je die ogen er niet gewoon uit halen?
de rechter vloermat moet eruit hiervoor, wat stijve isolatie aan de kant duwen en dan zie je een schroef zitten. Deze eruit schroeven en klaar.
Ik snap eigenlijk niet waarom dit een schoenenkiller zou zijn? Ik rij dagelijks met zo'n V70 (modj. 2011) en zit dikwijls ook op de bijrijders zetel maar heb daar toch nog geen last mee gehad.

- timewa
- 2nd Gear member
Nu ruim 3500 km met de V70 gereden.
Nog steeds erg tevreden!
Wat bevalt:
Heerlijke reisauto
Fraai interieur
Fantastische stoelen
Alerte motor
Onderstel - De door mij gevreesde "wolligheid"valt heel erg mee.
Veel ruimte en gebruiksgemak
Sensus is een goed en up-to-date infotainment systeem
Enorm veel waar voor je (lease)geld in LE uitvoering
Minder
Op kleine detailpunten haalt de V70 het niet bij de Duitse concurrentie (BMW/Merc) maar daar is de prijs ook naar
Uiterlijk is niet spectaculair en een beetje anoniem
Topsnelheid wordt lang niet gehaald (geen last van verder)
En 2 kleine onvolkomenheden:
* Plastic kapjes bij buitenspiegels zitten los (normaal voor een V70?)
* Start/stop systeem weigert soms
Voor de laatste 2 puntjes raadpleeg ik de dealer even
Het moge duidelijk zijn, de balans slaat zeker sterk naar de positieve kant door.
Nog steeds erg tevreden!
Wat bevalt:
Heerlijke reisauto
Fraai interieur
Fantastische stoelen
Alerte motor
Onderstel - De door mij gevreesde "wolligheid"valt heel erg mee.
Veel ruimte en gebruiksgemak
Sensus is een goed en up-to-date infotainment systeem
Enorm veel waar voor je (lease)geld in LE uitvoering
Minder
Op kleine detailpunten haalt de V70 het niet bij de Duitse concurrentie (BMW/Merc) maar daar is de prijs ook naar
Uiterlijk is niet spectaculair en een beetje anoniem
Topsnelheid wordt lang niet gehaald (geen last van verder)
En 2 kleine onvolkomenheden:
* Plastic kapjes bij buitenspiegels zitten los (normaal voor een V70?)
* Start/stop systeem weigert soms
Voor de laatste 2 puntjes raadpleeg ik de dealer even
Het moge duidelijk zijn, de balans slaat zeker sterk naar de positieve kant door.