Pagina 4 van 4
Geplaatst: 08.10.2011 - 22:41
door V70/2.4D/2003
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in toppertje. Maar, hoe dan ook: Uwe knip zal leeg geraken met zulke toestanden.
Geplaatst: 09.10.2011 - 21:05
door edraket
Ik vind het ook niet zo'n probleem, ik schreef hierboven ook al dat het bijna allemaal te verwachten zaken zijn behalve het stuurhuis. Een koppeling bij nagenoeg 2 en een halve ton is normaal, en helaas moet je bij onze diesels dan ook het vliegwiel vervangen. Alleen de intercooler en stuurhuis is geen regulier onderhoud.
Omdat ik bijna alles zelf doe heb ik de kosten nog redelijk in de hand. En daarnaast heb ik een 2e hands stuurhuis gemonteerd, dus dat drukt de kosten natuurlijk enorm. Als ik alles aan de dealer over moest laten was het denk ik een ander verhaal geweest, en weet ik niet of ik de auto nog had gehad.
Over het slechte starten: Denk toch dat de injectorwissel niet zoveel scheelt kwa starten. Hij moet er nog steeds iets te lang over nadenken om aan te slaan. Tijdens het starten is de startspanning 8,5 volt dus denk echt dat ook de accu zijn langste tijd heeft gehad.
Geplaatst: 09.10.2011 - 22:40
door toppertje
dan zou je dus moeten kunnen horen dat de motor langzamer rondgaat tijdens het starten.
heb je na de injectorwissel al eens een retour-opbrengst test gedaan?
Geplaatst: 10.10.2011 - 09:48
door edraket
Nee, maar wel ervoor. Dat was goed. Neem aan dat de nieuwe injector ok is. ZOu wel erg toevallig zijn.
De startmotor gaat inderdaad niet heel erg snel rond, maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Maar de startspanning is gewoon te laag, dus de accu moet er zowiezo aan geloven.
Geplaatst: 31.10.2011 - 21:30
door kuupertie
Heren,
Waar vind ik de gloeibougies ?
(Ik weet dat ze onder de motorkap zitten)
GJ
Geplaatst: 31.10.2011 - 23:37
door Drewster
Hallo Kuupertie, plastic kap lostrekken (kun je gewoon omhoog trekken, breekt niks af...) en dan zie je aan de voorzijde van het blok de gloeibougies al zitten, onder/achter de common rail. Kabeltje lostrekken, bougie draai je uit met volgens mij dopje 8. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Geplaatst: 31.10.2011 - 23:40
door Ramon&Ramon
je kunt ze ook testen zonder ze te demonteren..
Geplaatst: 01.11.2011 - 09:04
door Mrlten
Door de weerstand te meten staat mij bij. Als je er een stuk hebt, draai de nieuwe dan niet te strak vast; het is zacht metaal waar het in zit.
Geplaatst: 01.11.2011 - 09:05
door edraket
Klopt. Meestal heeft een gloeibougie als hij stuk is geen weerstand meer. Als hij wel goed is moet hij slechts een paar ohm weerstand hebben (iets van 3 uit mijn hoofd).
Geplaatst: 01.11.2011 - 14:47
door Ramon&Ramon
En zonder gloeien moet hij bij deze temperaturen gewoon goed starten,als er bijv twee stuk zijn,merk je daar dus niets van!
Geplaatst: 01.11.2011 - 21:27
door kuupertie
Ik heb er met name last van dat mijn auto (koud) stottert en inhoud. Dit is sind een maand ongeveer. Verstuivers zijn 20dkm vervangen. Olie is nieuw. Brandstoffilter is nieuw. Warm loopt ie als een zonnetje maar ploft in het luchtfilter. Verbruik 5.5 liter. Geen pluimen, geen startproblemen, geen vermogensverlies.....slechts raadsels
Geplaatst: 01.11.2011 - 21:48
door 945i
Denk een temperatuursensor oid.
Geplaatst: 02.11.2011 - 10:15
door edraket
Er zit een brandstofdruk sensor in de commonrail pomp. Deze gaan wel eens stuk. Is wel een dure. Heb je de auto al eens laten uitlezen met een Volvo lezer?
Geplaatst: 03.11.2011 - 06:50
door kuupertie
Als het de druksensor is...moet er dan niet bij elke keer starten een probleem zijn ?
Is de temperatuursensor ook de sensor die de temperatuurmeter in het interieur info geeft ? Deze geeft namelijk wel goed aan. Ik heb 'm er uit gehad en schoongemaakt net als 3 van de 5 goed werkende gloeibougies. Niets vast te stellen.
Geplaatst: 06.11.2011 - 12:39
door kuupertie
Ik heb ergens gelezen welk soort verstuivers er in de D5 moeten..maar weet niet meer waar.
Kan iemand me dit vertellen ? Er staat nogal veel info op de verstuivers. 1 van de 5 is nog origineel, dus ik kan vergelijken maar ik weet niet wat met wat
Geplaatst: 06.11.2011 - 21:05
door edraket
Wil je het Bosch of Volvo nummer?
Maar heb je de auto al eens laten uitlezen?
Geplaatst: 07.11.2011 - 07:12
door kuupertie
Uitgelezen en al..niets vastgesteld.
Mijn injectoren eindigen allemaal met 251
Na een paar uurtjes googlen ben ik er achter dat deze juist zijn
Geplaatst: 07.11.2011 - 10:24
door edraket
Dat is het Volvo nummer denk ik?