XC70 Tuimelaars defect

Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Ha, niet gezien. Het komt ongetwijfeld uit de bulk van Shell, die het voor 10 keer zo veel verkopen.. Dus troep zal het wel niet zijn..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
lkort
3rd Gear member
Berichten: 256
Lid geworden op: 29.04.2007 - 08:10
Locatie: Brabant

Lijkt me toch dat er hier wederom sprake is van een kwaliteitsprobleem en\of onvoldoende testwerkzaamheden door Volvo.
Makkelijk om de schuld te geven aan oliesoort of roetfilter.
Naar mijn mening heeft Volvo zijn zaakjes niet helemaal voor elkaar, op zich geen ramp maar geef dat dan toe en los het netjes op zonder ellenlange discussie en verstoppertje spelen. Ik geloof er helemaal niks van dat er perse van die dure olie in moet. Tot nu toe laat ik dat bij mijn auto wel door de dealer doen. Ik weet dat ik eigenlijk teveel betaal maar ga er van uit dat ik niet alleen betaal voor de geleverde prestatie maar ook kan rekenen op een goede service wanneer er iets aan de hand is. Wat me in het algemeen opvalt op dit forum is dat mensen nogal makkelijk genoegen nemen met de opmerking dat het om producteigenschappen en dergelijk gaat. Op het moment dat je bij een dealer een Volvo aanschaft krijg je te horen dat ze onverwoestbaar zijn en met 100000 km net ingereden. Indien je naderhand met problemen komt is het verhaal anders. Nou bij mij gaat die vlieger dus niet op.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
Gebruikersavatar
johanxc70
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 21.09.2011 - 20:08

@lkort: Ik ben het met je eens, het is een kwaliteitsprobleem, maar ik wacht nog steeds op de factuur en het coulance percentage dus ik wacht het effe af wat het geintje me gaat kosten???
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Wat me in het algemeen opvalt op dit forum is dat mensen nogal makkelijk genoegen nemen met de opmerking dat het om producteigenschappen en dergelijk gaat.
Wat wil je dan, je trekt toch echt aan het kortste eind...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

lkort schreef:Lijkt me toch dat er hier wederom sprake is van een kwaliteitsprobleem en\of onvoldoende testwerkzaamheden door Volvo.
Makkelijk om de schuld te geven aan oliesoort of roetfilter.
Naar mijn mening heeft Volvo zijn zaakjes niet helemaal voor elkaar, op zich geen ramp maar geef dat dan toe en los het netjes op zonder ellenlange discussie en verstoppertje spelen. Ik geloof er helemaal niks van dat er perse van die dure olie in moet. Tot nu toe laat ik dat bij mijn auto wel door de dealer doen. Ik weet dat ik eigenlijk teveel betaal maar ga er van uit dat ik niet alleen betaal voor de geleverde prestatie maar ook kan rekenen op een goede service wanneer er iets aan de hand is. Wat me in het algemeen opvalt op dit forum is dat mensen nogal makkelijk genoegen nemen met de opmerking dat het om producteigenschappen en dergelijk gaat. Op het moment dat je bij een dealer een Volvo aanschaft krijg je te horen dat ze onverwoestbaar zijn en met 100000 km net ingereden. Indien je naderhand met problemen komt is het verhaal anders. Nou bij mij gaat die vlieger dus niet op.
De dure olie heeft toch niets te maken met het kwaliteitsprobleem. Aan de ene kant verwacht je een kwaliteitsproduct, maar dat gaat dan wel samen met een aantal gestelde eisen. Waarom twijfel je of er niet van die dure olie in moet? Dus het moet een kwaliteitsproduct zijn waar je met frietvet en slaolie de garantie wilt behouden.
Neem van mij aan dat die dure olie noodzakelijk is bij dit type motoren met turbo's, hoge temperaturen, toerentallen en veel vervuiling door verbrandingsgassen.
Ik ben het met je eens dat volvo teveel misbruik maakt van het vertrouwen van zijn trouwe fans, veel volvo rijders slikken vaak zo een coulanceverhaal omdat ze denken dat hun volvo die ene is die ziek is. De uitgestelde onderhoudsintervallen is eigenlijk iets wat door de concurrentie is opgelegd, het is niet redelijk om met een diesel 30000 km op dezelfde olie te rijden, heb laatst een sample van de olie onderzocht na 24000km en dat was schrikbarend, ik kap er elke 15000 nieuwe in!!

resume, die volvo rijder zit er niet mee als hij de auto vaker moet verversen, doe dan iets aan de prijs daarvan.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik zag zelfs in de informatie voor leaserijders binnen ons bedrijf (groot bedrijf) een waarschuwing voor dieselaars met een aktief regenererend roetfilter dat geadviseerd werd om af en toe in een lagere versnelling te rijden om de temperatuur hoger te krijgen en het roetfilter zijn werk laten doen. Er werd gewaarschuwd voor een te hoog oliepeil. Dat was een generieke waarschuwing, zeker niet alleen voor Volvo rijders. Andere merken hebben er net zoveel last van hoor.
Wellicht dat het bij Volvo meer opvalt omdat bekend is dat een Volvo motor gewoon niet zomaar stuk gaat, terwijl je dat bij veel andere merken nog wel regelmatig teen komt. Heeft dus ook deels met verwachtingen te maken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

En een Peugeot dieselmotor gaat wel vaker zomaar stuk, vandaar..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Volvo schijnt te hebben gemeld dat tot 70% vullen (op de peilstok en electronisch) de standaard is tegenwoordig. Dus 30% minder dan staat aangegeven in TFM.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1411
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Het is toch raar dat een merk als Fiat in staat is de kwaliteit van de olie in de gaten te houden en daar de bestuurder van op de hoogte te houden als het tijd wordt om de olie te vervangen, los van de beurten om, terwijl Volvo nog steeds vast houdt aan vaste onderhoudstermijnen. Fiat (en andere merken) doet dit niet voor niets.

Het lijkt me een kleine moeite om voor nieuwe Volvo's de software een beetje aan te passen zodat er ook een waarschuwing gegeven wordt als het peil te hoog wordt, als er toch al een elektronische peilstok in zit. Je zou denken dat ze het allemaal niet zo serieus nemen bij Volvo Zweden.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Zo raar is dat niet.... :) FIAT maakt de torretjes zelf, net als fabrikanten die zo'n soort systeem ook hebben.

De Ford motoren zijn vaak al achterhaald op het moment dat ze uitgebracht worden...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

een XC70 motor komt niet van Ford
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Oja, pardon. (ik wilde Volvo nog wel de wind uit de zeilen nemen..);)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

945i schreef:En een Peugeot dieselmotor gaat wel vaker zomaar stuk, vandaar..
Is dit cynisch bedoeld, of uit de praktijk...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Nee Cynisch, van oudsher maakt Peugeot namelijk erg goeie diesels... ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dacht al dat je dat bedoelde. Maar ik doelde ook niet op de peugeot diesels.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

EVV schreef:Het is toch raar dat een merk als Fiat in staat is de kwaliteit van de olie in de gaten te houden en daar de bestuurder van op de hoogte te houden als het tijd wordt om de olie te vervangen, los van de beurten om, terwijl Volvo nog steeds vast houdt aan vaste onderhoudstermijnen. Fiat (en andere merken) doet dit niet voor niets.

Het lijkt me een kleine moeite om voor nieuwe Volvo's de software een beetje aan te passen zodat er ook een waarschuwing gegeven wordt als het peil te hoog wordt, als er toch al een elektronische peilstok in zit. Je zou denken dat ze het allemaal niet zo serieus nemen bij Volvo Zweden.
Dat is echt geen live controle van de olie, de ECU berekend de oliekwaliteit aan de hand van het aantal koude starts, motortemperaturen en belasting. Hieruit berekend men een geschatte levensduur. Gooi hier een aldi olie in en hij geeft hetzelfde aan, maar de slijtage neemt wel toe.

Mijn eigen Saab heeft ook zo een systeem, maar ik doe mijn eigen zin (dus af en toe extra verwennen met nieuw bloed en altijd lekkere ultimate)

Maarre we raken weer off-topic met die chatberichten er tussen door over oude kl....te peugeot diesels van 30 jaar geleden, wat een grafbakken waren dat, lagen ook in een opel record, nee dat was pas spul, echt iets om aan terug te denken b.......lsh......t
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ach, die goede oude indenor dieschel
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Toen was het goed spul, en tegenwoordig zijn ze nog steeds bedrijfszekerder dan menig modern computergestuurd diesel aggregaat.
De 1.9 69PK diesel van PSA is een topmotor. Qua vermogen kan het niet mee met de huidige generatie, dat snapt iedereen.
maar qua bedrijfszekerheid een topper, ze brengen je ook overal. (als dat het criterium is..) ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

67 hele pk's uit een 2.3 dieselmotor en 69 uit zijn 2.5 broertje, in de bergen geen idee wie of wat er allemaal achter je reedt door de intens zwarte rook die het ding uitbraakte
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat waren nog eens tijden.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”