Pagina 4 van 5

Geplaatst: 21.11.2011 - 22:42
door w.stif
Tja ik kocht ze van een meneer op leeftijd, hij wilde nu wat hoger zitten en heeft een xc60 gekocht, deze velgen pasten daar echter niet op.
Op mijn vraag waarom in de vrede met dit lood, antwoorde hij simpel; dat is goedkoper.
Overigens bij een bekende fastfitter er om laten leggen.
[mafkezen] :x

Geplaatst: 21.11.2011 - 23:10
door Gast
Dergelijke loodjes zag ik ze laatst ook nog bij een Volvo-dealer er op slaan.
Ik persoonlijk vind het te triest voor woorden.

Geplaatst: 21.11.2011 - 23:43
door Ramon&Ramon
En de meeste monteurs rossen ze vast met een luchtsleutel,een momentsleutel zoeken is vaak te veel moeite en kost te veel tijd!

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:30
door Oceanracer
Korte metten maken met die lui! Ik weet wel een handig hulpmiddel:

Afbeelding

Als praten niet helpt...

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:42
door 945i
Nounou.... :shock: Ik deed dat 10 jaar lang met een luchtsleutel (elke dag wel een aantal), nooit een probleem gehad. Als je maar weet hoe sterk de luchtsleutel is en welke stand hij staat.
Nu met de hand vastzetten. Met ervaring doe je een heleboel, voor de hobbyisten raad ik aan een momentsleutel te gebruiken. :wink:

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:52
door diesel01
945i schreef: Met ervaring doe je een heleboel, voor de hobbyisten raad ik aan een momentsleutel te gebruiken. :wink:
Jij bent dan ook SUPERpiet :lol:

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:56
door 945i
Valt mee hoor, iedereen die beroepsmatig met wielen en banden heeft gewerkt weet/kan dit.

Jij kan weer beter dingetjes in oren van oude omaatjes wurmen. :D :wink:

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:57
door diesel01
945i schreef:Valt mee hoor, iedereen die beroepsmatig met wielen en banden heeft gewerkt weet/kan dit.

Jij kan weer beter dingetjes in oren van oude omaatjes wurmen. :D
Ik ben idd niet ontevreden met de carriereswitch die ik een paar jaar geleden heb gemaakt. :wink:

Geplaatst: 22.11.2011 - 10:14
door 945i
Mooi zo, mag zelf ook niet klagen.

Ga straks even kijken naar een setje WB voor het geval dat we een lange periode met sneeuw krijgen om onder de pla te schroeven.
Er zitten (vrij nieuwe) Michelins onder die glijden als een dolle, wat een but banden.

Geplaatst: 22.11.2011 - 10:19
door diesel01
U glijdt daarmee ook van uw geloof af :shocked!:
Noujah alles voor de veiligheid van medeweggebruikers..

Geplaatst: 22.11.2011 - 10:24
door 945i
Zo is het.
Deze komen er ook niet meer op...Heb goeie ervaringen met Vredestein HI-Trac onder een Multipla. 60.000 km geen probleem, veel grip en goeie waterafvoer.

Geplaatst: 22.11.2011 - 12:01
door Hans oet Twent
945i schreef:Zo is het.
Deze komen er ook niet meer op...Heb goeie ervaringen met Vredestein HI-Trac onder een Multipla. 60.000 km geen probleem, veel grip en goeie waterafvoer.
Jeetje wat een veranderingen allemaal, van een Volvo naar een Fiat en nu begint hij ook al van zijn geloof af te vallen dat WB onder Fiat wel zouden moeten kunnen.... Niets is veranderlijk als een mens toch? En er is ook nog een tussenweg, All-Weather banden. Geen Winterband, geen zomerband maar van beide wat eigenschappen. Voor zo rond om de kerk en af en toe naar de HMH in Mokum goed te doen.

Geplaatst: 22.11.2011 - 12:04
door Oceanracer
We dwalen af. Hier maar verder praten over verandering van de mensch, zodat dit topic over het aanhaalmoment blijft gaan? Gezien de tijd van het jaar wel zo actueel... :wink:

Geplaatst: 22.11.2011 - 12:22
door M@rcel
En wat vind je dan van de stagiair die mijn wielen met een luchtsleutel vastzet. Vervolgens door een vaste monteur geleerd wordt dat dat niet de bedoeling is en dat hij de momentsleutel dient te gebruiken. En vervolgens braaf de bouten natrekt met de momentsleutel zonder ze eerst los te halen...

Thuis maar even over gedaan. Ze zaten veel te vast...

Geplaatst: 22.11.2011 - 12:45
door 945i
Prutsers, M@rcel!

Geplaatst: 22.11.2011 - 19:43
door abbabak1
CoertVolvo schreef:Wat een onzin, licht invetten is al jaren een beproefde methode!
:D Had je gelezen dat ik draad aan het verven was ?

Geplaatst: 23.11.2011 - 08:36
door Maus-met-Volvo
w.stif schreef:Afbeelding
Dit lood hoort natuurlijk niet, dus dat eerst maar even verwijderen.
Ik heb nu plaklood, en dat hoort op lichtmetaal vind ik.
Morgen avond maar even plaatsen dus
Heb ik ook gehad eerder dit jaar! Kwam voor nieuwe banden bij een plaatstelijk bandenboertje in New Milton (yeah, in the UK) en die stond nee te schudden bij het zien van het lood aan de buitenzijde van de velg. Zijn opmerking was dat een wiel altijd aan de binnenkant gebalanceerd dient te worden en wel met klem lood omdat 1) plaklood nog wel eens wil loslaten en 2) omdat plaklood in het zicht ook geen gezicht is. Bij mij zie je nu dus helemaal niks meer zitten!!

Geplaatst: 23.11.2011 - 13:07
door Oceanracer
Is ook een optie. Al heb ik zelf nog nooit meegemaakt dat het plaklood heeft losgelaten.

Geplaatst: 23.11.2011 - 13:18
door 945i
Dan kan die Engelsman niet balanceren.... Je kan een wiel niet altijd (en andersom) niet alleen aan de binnenkant van Zink voorzien.

Geplaatst: 25.11.2011 - 21:14
door w.stif
Mooi jongens ze zitten d'r onder hoor, mijn WB's vredestein snowtrac op 16 mimas. Het opkrikken was wel even een beetje hoe en wat maar ik herrinerde mij een medeforummer het volgende zeggen kijk maar:[imgAfbeelding]
Idd de garagekrik onder de trekhaak en tillen maar, overigens zitten de niet veel voorkomende 16'' orbit velgen met [michelin] zomer banden er nu nog onder.
Zie hier voor en naAfbeelding
Achter de WB mimas en voor nog de ZB orbit.
Persoonlijk zo'n mooie velg, echt een AWD look vind ik.
Natuurlijk zetten we de wielen vast met 140 nm[/imgAfbeelding]
Een beetje lucht in de bandenAfbeelding. Dat viel wel op trouwens het tankklepje geeft aan van 31psa dit is ongeveer 2.2 bar, mijn auto weegt ongeveer 1670kg dus ik verwacht toch rondom 2,5 bar. Hoeveel lucht hebben jullie in de banden?