Die van mij ook ongeveer, schat ik ook.snowryder schreef:..........auto verbruikt ook wel wat olie, ong 2,5 liter op 10000 schat ik.

Ik vind het olieverbruik van mijn S60 nog alleszins binnen de perken.
Die van mij ook ongeveer, schat ik ook.snowryder schreef:..........auto verbruikt ook wel wat olie, ong 2,5 liter op 10000 schat ik.
das nog niksRicoK schreef:Die van mij ook ongeveer, schat ik ook.snowryder schreef:..........auto verbruikt ook wel wat olie, ong 2,5 liter op 10000 schat ik.
Ik vind het olieverbruik van mijn S60 nog alleszins binnen de perken.
En die auto is nog niet afgevoerd..??Laguna-S60 schreef:das nog niks, ken wel mensen die op de 500 km 2L bij vullen
(en dat is helaas bij een toyota blok... )
en, naar binnen of naar buiten?snowryder schreef: ..Mijne heeft nu 170dkm, zal ook eens kijken met het handschoen trucje.
auto verbruikt ook wel wat olie, ong 2,5 liter op 10000 schat ik.
Ja zo ongeveerRicoK schreef:En die auto is nog niet afgevoerd..??Laguna-S60 schreef:das nog niks, ken wel mensen die op de 500 km 2L bij vullen
(en dat is helaas bij een toyota blok... )
![]()
Dus bij elke tankbeurt wordt er 2 liter olie bijgegooid..??
Wat is dan dat speciale gereedschapje wat je hebt gemaakt? Ik kan zo niet zien waarvoor je dat gemaakt hebt.AlexV70 schreef:Probleem is volgens mij niet de pijlstok (20 seconden?)
De brandstofleiding is volgens mij een iets "groter" probleem ivm speciaal gereedschap.
Deze moet namelijk los, gaat door een gat in het spruitstuk. Zie de foto's. Zelf gemaakt hulpmiddeltje.
Zie je gelijk ook de zwarte "doos".Het zijn nog de foto's van de koprevisie van enkele jaren geleden.
Zie foto: kopp-benzine-2. Dit heb ik gebruikt om de benzineleidingkoppeling los te krijgen.edraket schreef:Wat is dan dat speciale gereedschapje wat je hebt gemaakt? Ik kan zo niet zien waarvoor je dat gemaakt hebt.AlexV70 schreef:Probleem is volgens mij niet de pijlstok (20 seconden?)
De brandstofleiding is volgens mij een iets "groter" probleem ivm speciaal gereedschap.
Deze moet namelijk los, gaat door een gat in het spruitstuk. Zie de foto's. Zelf gemaakt hulpmiddeltje.
Zie je gelijk ook de zwarte "doos".Het zijn nog de foto's van de koprevisie van enkele jaren geleden.
Vandaag door dealer carter venilatie laten reinigen, ook is er slangklem vervangen, en...inderdaad handschoen wordt nu heel licht vacuum gezogen. Ook is O-ring bij oliefilter vervangen. Ben nu benieuwd naar het olieverbruik.Ab S schreef: okay, heb ik net gedaan: Latex handschoen om vulopening. Bij stationair draaien blaast handschoen langzaam op..
Kijk! Goeie berichten. Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel je dit heeft gekost?Ab S schreef:Vandaag door dealer carter venilatie laten reinigen, ook is er slangklem vervangen, en...inderdaad handschoen wordt nu heel licht vacuum gezogen. Ook is O-ring bij oliefilter vervangen. Ben nu benieuwd naar het olieverbruik.Ab S schreef: okay, heb ik net gedaan: Latex handschoen om vulopening. Bij stationair draaien blaast handschoen langzaam op..
Dank voor alle adviezen!
Voor dat geld de complete carterventilatie reinigen kan dus niet!Ab S schreef:..ongeveer 55€