Pagina 4 van 18

Geplaatst: 13.11.2011 - 21:04
door Turbodesk
Ja, de prijs klopt. Inderdaad 95 dollar (70 euro). Ben alleen nog aan het twijfelen of ik het doe.
Ik moet eerst zeker weten dat ik hem kan plaatsen en op welke manier.

Geplaatst: 14.11.2011 - 21:09
door kuupertie
http://www.sinneblomke.nl/

Wenzhou....die andere modelletjes zien er nog eenvoudiger uit:

http://www.preheater.net/html/PRODUCTS/

Ik ben helemaal enthousiast...hoe komen we snel en goed verder ?

Geplaatst: 14.11.2011 - 21:23
door Turbodesk
Ja, die bedoel ik dus. Die kost als je hem rechtstreeks koopt maar 70 euro inclusief verzending.

Echter, waar gaan we hem installeren onder de motorkap?
Lijkt me wel belangrijk.

Als we een goed plan hebben, dan bestel ik hem zo, of meerdere.

Geplaatst: 14.11.2011 - 21:39
door kuupertie
http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=UK
http://www.pps-bv.nl/nl_pps.htm
Er zijn dus twee opties: intern (vriesplug) of extern. Ik denk dat de laatste het eenvoudigst is.
Tenzij iemand weet of het eenvoudig is een vriesplug te vervangen door een verwarmingselementje......dan is dit het eenvoudigst en mooist.

http://www.preheater.net/html/PRODUCTS/3.html

Deze is gewoon tussen de bovenste en onderste slang geplaatst.

Geplaatst: 14.11.2011 - 21:57
door Turbodesk
Oke, het word nu wat duidelijker. Als ik naar de vermogens kijk van die Calix voorverwarmers dan zie ik dat die maar 550 watt is. En dat ze er ook een hebben van 2000 watt, maar die is voor systemen met meer dan 30 liter inhoud. Is die pomp die wij op het oog hebben dan niet een beetje overdone?

Met dit plaatje zie je duidelijk dat Calix de pomp, net als Volvo dus ook voor de oliekoeler installeert.

1. Drain the coolant.
2. Install the engine heater on the hose between the oil cooler and the
coolant pump pipe.
3. Remove the hose between the coolant pump pipe and the oil cooler.
Install the supplied u-shaped hose between the coolant pump pipe’s
connecting sleeve, and the connecting sleeve located on the side of
the engine heater. Install the other hose between the oil cooler and the
engine heater (see picture). Make sure that the hose clamps end up
completely inside of the raised parts on the heater’s connecting pipe.
4. Fill coolant and bleed all air from the cooling system. See instruction manual. Run the engine and check to make sure that there are no leaks

Geplaatst: 14.11.2011 - 22:08
door Turbodesk
Dat setje van Calix kost alles bij elkaar nog geen 150 euro.

http://en.autoladu.ee/auto/7191/10


Volgens mij is het alleen geen pomp, maar alleen verwarming. Dit is dus dezelfde set die Volvo voor 150 euro extra verkoopt.

Geplaatst: 15.11.2011 - 06:23
door V70/2.4D/2003
Even voor mij:

Waar jullie het nu over hebben is een pre-heater voor de olie en niet voor het koelwater zoals de Hot Frog dat doet?
(Of snap ik er nu helemaal niks meer?

Is dat redelijkerwijze allemaal zelf te monteren of komt daar een operatie motorblok met allerlei gedoe aan te pas?

Geplaatst: 15.11.2011 - 08:02
door kuupertie
Bummer,

Even niet aan gedacht. Alles op de plek van de vriesplug is zonder pomp. Ik zie hiervan de toegevoegde waarde niet.

550W lijkt me wel voldoende toch ?

Mijn voorkeur gaat dan uit naar model S8003 ipv S8003A (ivm de inbouw)
Kan je hiervoor ook een prijs krijgen ?

Hier iemand die het in zijn 700 ingebouwd heeft:
http://www.volvo700vereniging.nl/node/38003

GJ

Geplaatst: 15.11.2011 - 10:32
door diesel01
Gebruik na weer een aantal dagen de standverwarming en dat is luxe in opti ma forma.
Ik wil nooit meer zonder.
Mocht ik nog een nieuwe Volvo kopen dan zou ik kiezen voor een standkachel met sms optie.

Geplaatst: 15.11.2011 - 17:33
door V70/2.4D/2003
Zoals reeds eerder gezegd, geroepen en geschreven: Count me in.
(Maar weet wel dat deze grijze dakduif niet zo heel erg technisch is en aldus wel enige begeleiding nodig is)

Geplaatst: 15.11.2011 - 18:28
door Broabander
NKVSVPD?

Geplaatst: 15.11.2011 - 18:36
door Carlsson 900
Broabander schreef:NKVSVPD?
Graag even uitleg.

Geplaatst: 15.11.2011 - 18:45
door Broabander
Noordelijke KoelVloeiStofVerwarmingPlaatsDag

Geplaatst: 15.11.2011 - 18:50
door Carlsson 900
Dank u beleefd voor de uitleg ;)

Dus;

Noordelijke Koelvloeistof Verwarmings Plaats Dag ?

Geplaatst: 15.11.2011 - 18:53
door 945i
NKVPD dus.

Geplaatst: 15.11.2011 - 18:55
door Carlsson 900
Ja.

Geplaatst: 15.11.2011 - 19:03
door 945i
Om eerlijk te zijn ben ik wel benieuwd naar het effect van die dingen, ik heb er niet heel veel fiducie in...

Geplaatst: 15.11.2011 - 19:34
door Thijs
Dat heb je in dit topic al meermalen geroepen John! Niet meer nodig! Je mag wel komen helpen inbouwen als je er dan toch mee "bezig" wil zijn :D

Geplaatst: 15.11.2011 - 19:36
door 945i
Tuurlijk, en als het werkt wil ik het ook wel! :D

Geplaatst: 15.11.2011 - 20:10
door Turbodesk
kuupertie schreef:Bummer,

Even niet aan gedacht. Alles op de plek van de vriesplug is zonder pomp. Ik zie hiervan de toegevoegde waarde niet.

550W lijkt me wel voldoende toch ?

Mijn voorkeur gaat dan uit naar model S8003 ipv S8003A (ivm de inbouw)
Kan je hiervoor ook een prijs krijgen ?

Hier iemand die het in zijn 700 ingebouwd heeft:
http://www.volvo700vereniging.nl/node/38003

GJ
We hebben het toch niet gehad over de vriesplug?

Ik weet dus niet of 550 watt voldoende is. Dat is het vermogen van die Calix verwarmer.
De pomp die je nu zelf in gedachten hebt is 2000 watt. Dat is een heel groot verschil.

Hier kun je de prijs zien en eventueel ook bestellen:
http://www.aliexpress.com/product-gs/26 ... alers.html