wat brengt deze 740 GLA B 6 2.3 ltr automaat nog op?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dan worden jullie samen gezellig oud
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het is een onafwendbaar fenomeen.. (age with grace)
Volvo for life
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Er komt vast nog weleens een moment dat ik een hele mooie 740 sedan tegenkom als ik er de ruimte voor heb(zowel physiek als financieel) om er samen oud mee te worden. Vooralsnog blijf ik er even van dromen, heb onlangs een andere autowens vervult dus de centen zijn voorlopig op.kchvh schreef:ze rijden nog steeds rond hoor....mocht je dr over denken, dan kun je dr vast en zeker nog wel eentje ergens uithalen
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
je auto word wel oldtimer, moet je alleen tot 2013 wachten en geen gas of diesel inbouwen. Anders moet je bijbetalen. Mits de nieuwe wetgeving van kracht komt.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- kchvh
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 02.12.2011 - 22:25
VolvoMafia,
goedenavond!
nou ik heb de 740 laten nakijken bij de volvo dealer en daar direct weggehaald en door gereden naar een bosch garage gespecialiseerd in oude type volvo's....
die wist mij te vertellen dat afgezien van de distributieriem en een beurt, enkel de carburateur schoon gemaakt dient te worden en een keerring vervangen....kosten ca EUR 500.00....en verder was er totaal niets te zien waarop hij voor de apk afgekeurd zou worden of wat de dealer allemaal aangaf dat vervangen dient te worden.....al met al....heb ik de afspraak gemaakt en blijf ik er dus idd in doorrijden....maar ja dat was inmiddels wel te verwachten
.....
overigens is het klapperende geluid geen stabilisatorstang, geen loszittende remklauw, geen schokbreker, geen lager......het enige wat het wellicht nog kan zijn is een fusee kogel die wat speling heeft, maar goed daar zal ik volgende week hopenlijk achter zijn wat het echt is...
goedenavond!
nou ik heb de 740 laten nakijken bij de volvo dealer en daar direct weggehaald en door gereden naar een bosch garage gespecialiseerd in oude type volvo's....
die wist mij te vertellen dat afgezien van de distributieriem en een beurt, enkel de carburateur schoon gemaakt dient te worden en een keerring vervangen....kosten ca EUR 500.00....en verder was er totaal niets te zien waarop hij voor de apk afgekeurd zou worden of wat de dealer allemaal aangaf dat vervangen dient te worden.....al met al....heb ik de afspraak gemaakt en blijf ik er dus idd in doorrijden....maar ja dat was inmiddels wel te verwachten

overigens is het klapperende geluid geen stabilisatorstang, geen loszittende remklauw, geen schokbreker, geen lager......het enige wat het wellicht nog kan zijn is een fusee kogel die wat speling heeft, maar goed daar zal ik volgende week hopenlijk achter zijn wat het echt is...
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mooi! En niet alle dealers duiken achter de balie weg als er een kwaliteitsVolvo aan komt hoor.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Een klapperende fuseekogel is een serieus afkeurpunt hoor, dus dat zal wel niet??
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- kchvh
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 02.12.2011 - 22:25
whitehorsekart,
het mysterie van het rare klapperende geluid linksvoor is opgelost........het waren de bouten van de stuurstang die op een of andere bizarre manier loszaten.......zijn vastgedraaid en probleem is opgelost ( ik hou het natuurlijk wel even goed in de gaten) maarruh.....ben allang blij dat het dus idd niet de schokbrekers en hele ellende waren zoals de volvo dealer beweerde.....De volvo mag voorlopig weer rustig verder rijden
het mysterie van het rare klapperende geluid linksvoor is opgelost........het waren de bouten van de stuurstang die op een of andere bizarre manier loszaten.......zijn vastgedraaid en probleem is opgelost ( ik hou het natuurlijk wel even goed in de gaten) maarruh.....ben allang blij dat het dus idd niet de schokbrekers en hele ellende waren zoals de volvo dealer beweerde.....De volvo mag voorlopig weer rustig verder rijden

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 26.04.2011 - 11:09
- Locatie: lelystad
gefeliciteerd daarmee en geniet maar van de oude tank, ik had tot twee weken geleden een top 440 met 17" inch velgen een mooie sportpijp en alles er op en er aan.
Gekocht van de eerste eiegnaar en dus nog geen roest, want das altijd mijn angst geweest.
Ik zelf reed in een 850 welke net 4 weken geleden de d=geest gaf motor blok was vast gelopen.
dus ik mijn vrouw lief aan gekeken of ik weer in mijn 440 mocht rijden.
Kreeg ik als antwoord dat het haar wagen was, en dat het haar tankje was.
Nou ik op een vrijdag samen met het gezin ff boodschappen doen.
Worden we halver wegen de weg af gedrukt door zo'n k*t taxi busje.
Ik zat achter het stuur en zag de bomen al komen.
En ja hoor vol op de boom met 50 kilometer per uur.
auto totaal krom (zal er geen foto's van plaatsen) en op gevouwen.
Ik en mijn gezin stapten er allen heel huids uit ( behalve wat kneusingen in de ribben bij mij en mijn vrouw)
En wat zeggen de agenten bij aankomst tegen mijn vrouw?
Wees maar blij dat u in een volvo reed een japanner of opel had deze klap nooit over leeft en ook de in zittende niet.
dus even terug komend op je prestatie met je tank, geniet er van hij kan heel erg lang mee en oud worden en ik spreek nu uit ervaring en na heel wat auto's en volvo's te hebben gereden.
Dat ik echt nooit wat anders wil, geef mij maar lekker zo'n oude bak welke ik tenminste in alle vreugde rijd.
Ondanks de benaming van ouwe lullen bak mogen ze mij er in begraven.
want dan is het tenminste zeker dat ik over honderd jaar na opgraving gewoon nog achter het stuur zit van een volvo.
Geniet van je wagen en laat mensen er maar een naampje aan geven net als mijn vrouw deed met haar wagen.
maar weet dat je overal veilig komt, en dat kunnen een hoop wagens niet evenaren.
vriendelijke groeten van een trouw forum lid en have a lot off f*ckin fun in your golden oldy
Gekocht van de eerste eiegnaar en dus nog geen roest, want das altijd mijn angst geweest.
Ik zelf reed in een 850 welke net 4 weken geleden de d=geest gaf motor blok was vast gelopen.
dus ik mijn vrouw lief aan gekeken of ik weer in mijn 440 mocht rijden.
Kreeg ik als antwoord dat het haar wagen was, en dat het haar tankje was.
Nou ik op een vrijdag samen met het gezin ff boodschappen doen.
Worden we halver wegen de weg af gedrukt door zo'n k*t taxi busje.
Ik zat achter het stuur en zag de bomen al komen.
En ja hoor vol op de boom met 50 kilometer per uur.
auto totaal krom (zal er geen foto's van plaatsen) en op gevouwen.
Ik en mijn gezin stapten er allen heel huids uit ( behalve wat kneusingen in de ribben bij mij en mijn vrouw)
En wat zeggen de agenten bij aankomst tegen mijn vrouw?
Wees maar blij dat u in een volvo reed een japanner of opel had deze klap nooit over leeft en ook de in zittende niet.
dus even terug komend op je prestatie met je tank, geniet er van hij kan heel erg lang mee en oud worden en ik spreek nu uit ervaring en na heel wat auto's en volvo's te hebben gereden.
Dat ik echt nooit wat anders wil, geef mij maar lekker zo'n oude bak welke ik tenminste in alle vreugde rijd.
Ondanks de benaming van ouwe lullen bak mogen ze mij er in begraven.
want dan is het tenminste zeker dat ik over honderd jaar na opgraving gewoon nog achter het stuur zit van een volvo.
Geniet van je wagen en laat mensen er maar een naampje aan geven net als mijn vrouw deed met haar wagen.
maar weet dat je overal veilig komt, en dat kunnen een hoop wagens niet evenaren.
vriendelijke groeten van een trouw forum lid en have a lot off f*ckin fun in your golden oldy
- kchvh
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 02.12.2011 - 22:25
thanks voor je bericht, leuk om te horen dat je zo geniet van de' oudjes'....maar wel balen van het ongeluk.....jullie zullen we flink geschrokken zijn....
maark ben het met jou en de politie eens.....wie heeft er een licht japans autootje nodig als je ook in een stalen kooi kunt rijden he
overigens was ik wel verbaasd dat Herman ( want zo heet ie jah) braaf startte na 10 dagen met -15 stil gestaan te hebben, eventjes wat moeite maar daarna geen enkele problemen meer gehad.....toch wel fijn dat ik niet 1 van de vele was met een niet startende auto de laatste paar weken
maark ben het met jou en de politie eens.....wie heeft er een licht japans autootje nodig als je ook in een stalen kooi kunt rijden he

overigens was ik wel verbaasd dat Herman ( want zo heet ie jah) braaf startte na 10 dagen met -15 stil gestaan te hebben, eventjes wat moeite maar daarna geen enkele problemen meer gehad.....toch wel fijn dat ik niet 1 van de vele was met een niet startende auto de laatste paar weken

- hmv
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 12.11.2009 - 20:02
- Locatie: Franeker
Hé, mijn 142 heet ook Herman. Begint een populaire naam te worden...kchvh schreef:overigens was ik wel verbaasd dat Herman ( want zo heet ie jah) braaf startte na 10 dagen met -15 stil gestaan te hebben, eventjes wat moeite maar daarna geen enkele problemen meer gehad...

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 26.04.2011 - 11:09
- Locatie: lelystad
uberhaupt start een volvo bijna altijd, onze henk de tank ( zoals mijn vrouw hem noemde) starte ook altijd.
En ja het wrak was rot om terug te zien maar we waren al blij dat we met het gehele gezin van 3 personen, heelhuids uit de agen waren gekomen.
Is het niet een leuk topicje om eens te kijken hoe al die volvo gekken hun beesje noemen.
De mijne hete rooie duivel, dit omdat mijn 850 juist rood was en ik er in reed hihi.
Nou nogmaals geniet van herman en zit er maar met een brede lach achter het stuur.
En zij die een jap rijden wens ik veel sterkte toe hihi.
juist de oudjes rijden het best en hebben de minste problemen terwijl de jongere wagen vaak door electronica problemen stil komen te staan.
tot het volgende gezellige bericht over onze oude bessies. greets uit mooi lelykstad
En ja het wrak was rot om terug te zien maar we waren al blij dat we met het gehele gezin van 3 personen, heelhuids uit de agen waren gekomen.
Is het niet een leuk topicje om eens te kijken hoe al die volvo gekken hun beesje noemen.
De mijne hete rooie duivel, dit omdat mijn 850 juist rood was en ik er in reed hihi.
Nou nogmaals geniet van herman en zit er maar met een brede lach achter het stuur.
En zij die een jap rijden wens ik veel sterkte toe hihi.
juist de oudjes rijden het best en hebben de minste problemen terwijl de jongere wagen vaak door electronica problemen stil komen te staan.
tot het volgende gezellige bericht over onze oude bessies. greets uit mooi lelykstad