Goedemiddag allemaal,
Deze week heb ik helaas afscheid moeten nemen van mijn oude vertrouwde golfje en heb er voor in de plaats de 740 van mijn opa en oma gekregen uit '87....
Hoe sceptisch ik er eerst over was moet ik zeggen dat het een waanzinnige auto is, rijdt echt heerlijk. het enige nadeel vind ik dat ie groot is, maar daar is overheen te komen. De herinneringen van ik als klein meisje van 4 jaar in de auto slapend op de achterbank maken het dan wel weer speciaal om nog in deze auto rond te kunnen rijden.
Op zich staat de auto te koop, wellicht wil ik er toch in rond blijven rijden. Dat zou dan puur uit sentimenteel oogpunt zijn.
Maar mocht hij toch verkocht worden, wat kun je er voor krijgen?
Het is dus een 740, 2.3 liter automaat, wit, kmstand 197.000, stoelverwarming, stuurbekrachtiging etc, altijd bij volvo dealer in onderhoud geweest en heeft nog steeds volvo assistance, alles origineel, dus wieldoppen, radio zelfs de originele startinstructie sticker zit nog op de voorruit, boekjes zijn er bij.
Ik weet dat het na de VW reclame maar deze is dus echt altijd van een oud vrouwtje en heertje geweest en heeft altijd in een qpark parkeergarage geparkeerd gestaan, dus geen roestplekken etc, motorblok is mooi droog.
Het enige probleem wat hij vertoont is de antenne die niet volledig uitschuift en de benzinemeter die niet compleet betrouwbaar is.
Ben benieuwd of iemand mij enig advies hierover kan geven.
in ieder geval al bedankt!
wat brengt deze 740 GLA B 6 2.3 ltr automaat nog op?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
ik zou er lekker in blijven rijden. Die grootte valt wel mee, er is geen auto die overzichtelijker is dan een 740. En de voorwielen zet je haast haaks onder de auto dus inparkeren is ook een makkie. Straatje keren op zijn plaats zegmaar. Ook ga je niet goedkoper comfortabel rijden. Je gaat 'm alleen net niet belastingvrij krijgen maar ook dat valt wel mee, zo zwaar zijn ze niet. En wat het oplevert? Doordat ie net niet belastingvrij is, is het wat de gek geeft. Hangt er ook vanaf of het een sedan of estate is. Maar dat zijn echt geen duizenden euro's
Lekker blijven rijden en er van genieten, geloof me daar krijg je geen spijt van.
Lekker blijven rijden en er van genieten, geloof me daar krijg je geen spijt van.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- kchvh
- 2nd Gear member
tis een sedan.....en dat t geen duizenden euro's zijn realiseer ik mij, .....maar wilde ff n indicatie.....en qua kosten...tja belasting en verzekering zijn nog best hoog en zn benz verbruik is ook niet weinig he....dus tis afwegen. daarnaast heeft ie zn apk tm maart 2012 en werd er de vorige keer aangegeven dat er toch het eea vervangen moest gaan worden bij de apk v 2012 denk aan schokbrekers eventueel lagers, dus er komen kosten aan....ben een beetje bang dat uiteindelijk het eind zoek is met allerlei reparaties.....heb teveel oudere auto's gereden om er anders over te denken haha
- kchvh
- 2nd Gear member
ja klopt hij is vanaf maart 2013 belastingvrij....dat scheelt dan wel weer, dus dat is ook weer iets om over na te denken.....lastig zoiets hoor....als je als trouwe vw rijder ineens in een volvo zit.....die nogmaals erg goed bevalt....maar ja hier op t forum ga ik zeker geen tegenstanders vinden hahaha
- kchvh
- 2nd Gear member
whahahaha ik wist dat ik zo'n reactie had kunnen verwachten.....moet zeggen dat de mannen op mijn werk er helemaal enthousiast over waren en hun mening was absoluut niet verkopen.....maar ja die eigenwijze vrouwen he
......voorlopig blijf ik er nog in rijden hoor, eens kijken hoe de winter mij bevalt......ben er in ieder geval al achter waarom ik gister 200 kms lang ijskoude voeten had.......klepje stond open hahahaha

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
laat 'ie eens 1500-2000 eu opbrengen, zeker met de kosten die je verwacht. Daar koop je echt niets anders voor zonder werk. Laat een sbij een goede garage kijken wat de kosten voor de apk gaan zijn. Dan kun je een goede afweging maken.
En je dacht toch niet echt dat wij zouden zeggen 'wegdoen dat ding en weer VW gaan rijden!' ??
En je dacht toch niet echt dat wij zouden zeggen 'wegdoen dat ding en weer VW gaan rijden!' ??
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
en wat ik zeg, laat je alvast informeren over wat de apk op gaat leveren. Dan kun je je daar op voorbereiden. Want tegen die tijd ben je zo verknocht aan die auto dat je 'm nooit meer kwijt wilt, let op mijn woorden hahahaha
Mijn blog
- kchvh
- 2nd Gear member
bah bah....en ik hecht mij zowieso teveel aan auto's!!!!.....1 nadeel heeft dat ding wel....ik rij er heeeeeel snel veel te hard mee, want t voelt niet aan alsof ik 120 met dat ding rij.....maar weer mn rijgedrag aanpassen....
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
Ik stelde voor om toen we volvo 850 reden om voor mijn vrouw maar een kleinere (zuiniger) auto te kopen aangezien ik de meeste kilometers op de motor maak.
Ik werd voor gek verklaard!!! of ik maar even een andere oplossing wilde verzinnen want zo groot was hij nou ook weer niet! een jaar eerder vond ze het nog een grote bak. Gewenning dus! De oplossing om de kosten te drukken: Grote volvo op lpg. Kun je achteraf ook nog perfect inbouwen bij een 740!
Ik werd voor gek verklaard!!! of ik maar even een andere oplossing wilde verzinnen want zo groot was hij nou ook weer niet! een jaar eerder vond ze het nog een grote bak. Gewenning dus! De oplossing om de kosten te drukken: Grote volvo op lpg. Kun je achteraf ook nog perfect inbouwen bij een 740!
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- whitehorsekart
- 5th Gear member
Ik heb in onze 940 wel wat meer gestopt (een veelvoud van 1000 euro): was-ie dat waard? Nee, aan dagwaarde niet, maar hij is betrouwbaarder dan de nieuwere en veel duurdere Volvo die we hadden en hij rijdt voor mij ook nog beter, met veel meer ruimte en heel veel lagere onderhoudskosten.
Gewoon blijven rijden dus als hij je bevalt.
(Ps op dit forum kun je natuurlijk verwachten dat iemand zegt: trouwe VW rijder? Waarom trouw?) :splat:
Gewoon blijven rijden dus als hij je bevalt.
(Ps op dit forum kun je natuurlijk verwachten dat iemand zegt: trouwe VW rijder? Waarom trouw?) :splat:
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- Ziko
- 4th Gear member
De waarde ligt rond de 1000 euro en dan ben je er nog erg lang mee aan het zeulen. Voor dit soort auto's is gewoon niet zo'n grote markt. Ook omdat hij niet echt meer belastingvrij word natuurlijk. (lees: op LPG)
- kchvh
- 2nd Gear member
ja precies....dat is t probleem ook dat ze niet heel erg gewild zijn, dus dan kan ik m beter doorblijven rijden tot ie of op is of er iemand is die er wel genoeg voor geeft......overigens gaat ie natuurlijk niet voor 1000 euro weg.....dan kan ik hem beter doorrijden.......maar mocht ik toch een keer afscheid willen nemen van hem dan ga ik wel een keer met je praten 945i 

- kchvh
- 2nd Gear member
overigens.....na 3 uur poetsen vandaag is het resultaat wat je op mijn foto's kan zien......en voor diegene die twijfelden.....ben inmiddels in een week tijd verliefd op de 740 geworden....ZUCHT.....verkopen zal m dus niet meer worden gok ik....
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
wijsheid komt met het poetsen
Volvo for life