Pagina 4 van 5

Geplaatst: 13.12.2011 - 16:24
door bart simpson
dan worden jullie samen gezellig oud

Geplaatst: 13.12.2011 - 16:33
door kchvh
lol....ik ben te visueel ingesteld en zie net het beeld van mij als oud vrouwtje voor mij.....was ik nog niet echt op voorbereid

Geplaatst: 13.12.2011 - 16:35
door bart simpson
het is een onafwendbaar fenomeen.. (age with grace)

Geplaatst: 13.12.2011 - 16:36
door 945i
Stel je dan de reclame met de rode Golf voor, maar dan met andere hoofdrolspelers... 8)

Geplaatst: 13.12.2011 - 18:07
door kchvh
whahaha....en bedankt!....mn collega's kijken mij raar aan waarom ik nu van mn stoel rol van het lachen!

Geplaatst: 13.12.2011 - 21:46
door Fat Rat
kchvh schreef:ze rijden nog steeds rond hoor....mocht je dr over denken, dan kun je dr vast en zeker nog wel eentje ergens uithalen :)
Er komt vast nog weleens een moment dat ik een hele mooie 740 sedan tegenkom als ik er de ruimte voor heb(zowel physiek als financieel) om er samen oud mee te worden. Vooralsnog blijf ik er even van dromen, heb onlangs een andere autowens vervult dus de centen zijn voorlopig op.

Geplaatst: 13.12.2011 - 23:26
door kchvh
dan maar opnieuw gaan sparen he....

Geplaatst: 17.12.2011 - 11:27
door mightyspawn
je auto word wel oldtimer, moet je alleen tot 2013 wachten en geen gas of diesel inbouwen. Anders moet je bijbetalen. Mits de nieuwe wetgeving van kracht komt.

Geplaatst: 17.12.2011 - 14:47
door kchvh
yeps...is bekend

Geplaatst: 19.12.2011 - 23:45
door kchvh
VolvoMafia,


goedenavond!

nou ik heb de 740 laten nakijken bij de volvo dealer en daar direct weggehaald en door gereden naar een bosch garage gespecialiseerd in oude type volvo's....

die wist mij te vertellen dat afgezien van de distributieriem en een beurt, enkel de carburateur schoon gemaakt dient te worden en een keerring vervangen....kosten ca EUR 500.00....en verder was er totaal niets te zien waarop hij voor de apk afgekeurd zou worden of wat de dealer allemaal aangaf dat vervangen dient te worden.....al met al....heb ik de afspraak gemaakt en blijf ik er dus idd in doorrijden....maar ja dat was inmiddels wel te verwachten ;).....

overigens is het klapperende geluid geen stabilisatorstang, geen loszittende remklauw, geen schokbreker, geen lager......het enige wat het wellicht nog kan zijn is een fusee kogel die wat speling heeft, maar goed daar zal ik volgende week hopenlijk achter zijn wat het echt is...

Geplaatst: 20.12.2011 - 08:59
door Walter
Mooi! En niet alle dealers duiken achter de balie weg als er een kwaliteitsVolvo aan komt hoor.

Geplaatst: 20.12.2011 - 10:03
door whitehorsekart
Een klapperende fuseekogel is een serieus afkeurpunt hoor, dus dat zal wel niet??

Geplaatst: 20.12.2011 - 10:46
door kchvh
ik zei ook dat het wellicht de fuseekogel is, is niet zeker nu totdat ze hem controleren en als het dat is, wordt het vervangen natuurlijk zodat ie in maart braaf door zn apk komt ;)

Geplaatst: 01.01.2012 - 19:05
door kchvh
whitehorsekart,

het mysterie van het rare klapperende geluid linksvoor is opgelost........het waren de bouten van de stuurstang die op een of andere bizarre manier loszaten.......zijn vastgedraaid en probleem is opgelost ( ik hou het natuurlijk wel even goed in de gaten) maarruh.....ben allang blij dat het dus idd niet de schokbrekers en hele ellende waren zoals de volvo dealer beweerde.....De volvo mag voorlopig weer rustig verder rijden :)

Geplaatst: 16.02.2012 - 16:34
door volvonuts
gefeliciteerd daarmee en geniet maar van de oude tank, ik had tot twee weken geleden een top 440 met 17" inch velgen een mooie sportpijp en alles er op en er aan.

Gekocht van de eerste eiegnaar en dus nog geen roest, want das altijd mijn angst geweest.
Ik zelf reed in een 850 welke net 4 weken geleden de d=geest gaf motor blok was vast gelopen.
dus ik mijn vrouw lief aan gekeken of ik weer in mijn 440 mocht rijden.
Kreeg ik als antwoord dat het haar wagen was, en dat het haar tankje was.

Nou ik op een vrijdag samen met het gezin ff boodschappen doen.
Worden we halver wegen de weg af gedrukt door zo'n k*t taxi busje.
Ik zat achter het stuur en zag de bomen al komen.
En ja hoor vol op de boom met 50 kilometer per uur.
auto totaal krom (zal er geen foto's van plaatsen) en op gevouwen.
Ik en mijn gezin stapten er allen heel huids uit ( behalve wat kneusingen in de ribben bij mij en mijn vrouw)

En wat zeggen de agenten bij aankomst tegen mijn vrouw?

Wees maar blij dat u in een volvo reed een japanner of opel had deze klap nooit over leeft en ook de in zittende niet.

dus even terug komend op je prestatie met je tank, geniet er van hij kan heel erg lang mee en oud worden en ik spreek nu uit ervaring en na heel wat auto's en volvo's te hebben gereden.

Dat ik echt nooit wat anders wil, geef mij maar lekker zo'n oude bak welke ik tenminste in alle vreugde rijd.

Ondanks de benaming van ouwe lullen bak mogen ze mij er in begraven.
want dan is het tenminste zeker dat ik over honderd jaar na opgraving gewoon nog achter het stuur zit van een volvo.

Geniet van je wagen en laat mensen er maar een naampje aan geven net als mijn vrouw deed met haar wagen.
maar weet dat je overal veilig komt, en dat kunnen een hoop wagens niet evenaren.

vriendelijke groeten van een trouw forum lid en have a lot off f*ckin fun in your golden oldy

Geplaatst: 16.02.2012 - 16:34
door volvonuts
mijn excuus voor het erg lange berichtje hihihi

Geplaatst: 16.02.2012 - 16:42
door kchvh
thanks voor je bericht, leuk om te horen dat je zo geniet van de' oudjes'....maar wel balen van het ongeluk.....jullie zullen we flink geschrokken zijn....

maark ben het met jou en de politie eens.....wie heeft er een licht japans autootje nodig als je ook in een stalen kooi kunt rijden he ;)

overigens was ik wel verbaasd dat Herman ( want zo heet ie jah) braaf startte na 10 dagen met -15 stil gestaan te hebben, eventjes wat moeite maar daarna geen enkele problemen meer gehad.....toch wel fijn dat ik niet 1 van de vele was met een niet startende auto de laatste paar weken ;)

Geplaatst: 16.02.2012 - 17:11
door hmv
kchvh schreef:overigens was ik wel verbaasd dat Herman ( want zo heet ie jah) braaf startte na 10 dagen met -15 stil gestaan te hebben, eventjes wat moeite maar daarna geen enkele problemen meer gehad...
Hé, mijn 142 heet ook Herman. Begint een populaire naam te worden... ;)

Geplaatst: 16.02.2012 - 17:34
door kchvh
hahaha cool!

Geplaatst: 17.02.2012 - 07:45
door volvonuts
uberhaupt start een volvo bijna altijd, onze henk de tank ( zoals mijn vrouw hem noemde) starte ook altijd.

En ja het wrak was rot om terug te zien maar we waren al blij dat we met het gehele gezin van 3 personen, heelhuids uit de agen waren gekomen.

Is het niet een leuk topicje om eens te kijken hoe al die volvo gekken hun beesje noemen.

De mijne hete rooie duivel, dit omdat mijn 850 juist rood was en ik er in reed hihi.

Nou nogmaals geniet van herman en zit er maar met een brede lach achter het stuur.
En zij die een jap rijden wens ik veel sterkte toe hihi.
juist de oudjes rijden het best en hebben de minste problemen terwijl de jongere wagen vaak door electronica problemen stil komen te staan.

tot het volgende gezellige bericht over onze oude bessies. greets uit mooi lelykstad