Ik denk dat ze deze klus beter uitgevoerd hebben als de gemiddelde monteur!!edraket schreef:Kopervet is inderdaad uit den boze. Maar ik ben geen voorstander van wiellagervet op de prise as. Volvo heeft nieuw vet voor de prise as ontwikkeld. Dat wordt op alle bakken voorgeschreven. Dat is omdat er problemen waren met het oude vetje. Volvo doet dat niet voor niets. En vergeet niet dat een monteur de gevolgen van een foute reparatie lang niet altijd ziet. Als de werking van een koppeling na 50.000 km slechter wordt gaan klanten meestal toch niet meer terug of de auto is al verkocht.MarioC70 schreef: Kopervet gebruiken op een priseas is zeer zeker uit den boze,dat is ontwikkeld om remmen gangbaar te houden en om piepen van remmen tegen te gaan,niet geschikt voor koppelingen.
Ik ken een Volvo monteur die al jaren een beetje wiellagervet gebruikt voor de prise-as en er zijn nog nooit problemen uit voorgekomen,zelfs op technische trainingen van Volvo hoor je dat het vaker gebruikt wordt dan het zogenaamd ontwikkelde vet van Volvo zelf.
Renelle,goed gedaan en wees niet bang dat er iets met de koppeling gaat gebeuren met als oorzaak wiellagervet!
Er worden heel andere eisen gesteld aan de specs van wiellagervet dan prise as vet. Het wiellagervet wordt ontwikkeld op enorme afschuivingen in het lager, in een prise as speelt dat niet. Denk ook dat een prise as veel warmer wordt dan het gemiddelde wiellager. Ik zou daar geen risico mee nemen, en het juiste vet gebruiken.
Het laatste wat ik wil is Renelle een slecht gevoel geven. Ik heb het klusje zelf onlangs ook gedaan bij mijn auto, dus ik weet hoeveel werk het is. Het zou echt heel vervelend zijn als de bak er weer onder weg zou moeten.
Welk vet je er ook op doet, het gaat erom dat je met de oude plaat het overtollige ervan afschraapt.
Nogmaals mooi verslag temidden van andere minder zinnige topics op dit forum, hier heeft een andere techneut nog wat aan.
Iemand nog het idee om eens de kop open te halen voor vervanging van de klepstoters?