V70 2.5t of T5?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dank u! :razz:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
VolvoFaBulous, Dat jij gelijk hebt. Derhalve ook voor U een +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Goed verwoord.VolvoFaBulous schreef:Wat mij opvalt in deze discussie is dat de T5-rijders allen geen (principiële?) caravanrijders/-bezitters zijn (ander type mensen/rijders?) en toch (willen) oordelen over de mogelijkheid van het trekken van een caravan ermee. Ik denk dat het in de praktijk dan ook zo is dat caravantypes eerder zullen kiezen voor een 2.5T in verband met het rustiger rijgedrag met lagere toeren dan voor de snelheid en onrust van een T5 met hogere toeren. Uiteraard zal de duw in de rug van een T5 fantastisch zijn, maar niet iedereen zit daarop te wachten. Zeker niet de caravantypes onder ons, waartoe ikzelf ook behoor. Dit topic teruglezend valt mij bovendien op dat er wel degelijk T5-rijders zijn die 'last' hebben van een turbogat, en dit ook (eerlijk) toe durven geven, dus wat mij betreft +1 voor Oceanracer.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Ja een mooi einde aan deze discussie .
2.5 voor de sleurhutters , en de T5 voor de solisten
2.5 voor de sleurhutters , en de T5 voor de solisten

V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1442
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Om vervolgens na de vakantie berichten te kunnen lezen over een warm gelopen motor tijdens het met caravan bergop rijden omdat er te weinig toeren mee gemaakt is, met als reacties dat er meer toeren gemaakt moeten worden...Rome schreef:Kies voor de 2.5t, bij een lager toerental het meeste koppel. Het koppel is zeer belangrijk, probeer ongeveer het toerental te houden waarbij de motor het meeste koppel geeft. Dat toerental is dus bij de 2.5t lager, en (vind ik),
comfortabeler. Dit alles natuurlijk als je een auto koopt met de gedachte dat je een caravan trekken zeer belangrijk vindt. Succes !
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Je mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die met een caravan rijden ook wel kunnen rijden toch. Die weten vast ook wel dat je niet met weinig toeren een berg op moet.
Zullen we het nu gewoon aan TS over laten om te gaan proefrijden etc. Aan dit welles nietes gebeuren heeft hij ook niet veel. Lijkt me klaar zo.
Zullen we het nu gewoon aan TS over laten om te gaan proefrijden etc. Aan dit welles nietes gebeuren heeft hij ook niet veel. Lijkt me klaar zo.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Droom lekker verder! Je wilt niet weten hoeveel ellende 'het nieuwe rijden' en dan vooral zonder nadenken, altijd en overal toepassen daarvan, heeft opgeleverd.Richard schreef:Je mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die met een caravan rijden ook wel kunnen rijden toch. Die weten vast ook wel dat je niet met weinig toeren een berg op moet.
Mensen luisteren naar de ANWB en die helpt ze dan weer verder bij Lyon.
En echt, er zijn evenveel figuren met als zonder caravan die bij autorijden geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Je kunt de krant bijna weer in de gaten gaan houden

Marc
(misschien dat de gemiddelde Volvo-rijder het allemaal iets doordachter aanpakt, zou kunnen :twisted: )
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
vergeet ook niet dat de motoren, zeker de 2.5T/T5/D5, zo sterk zijn dat je niet eens merkt dat je op te laag toerental draait... Maar het nieuwe rijden heeft al voor heel wat defecte automaatbakken gezorgd, te lage toeren de berg op met de hut er achter en dan koelt de boel te weinig
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1442
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
In dit topic wordt er continue gezegd dat de TS het beste de 2.5T kan nemen aangezien die meer trekkracht heeft bij lage toeren...Een gebied waar je niet wilt zijn als je de berg op gaat met een caravan achter je auto. Lekker volle turbo druk (dus hete lucht) de motor in en weinig koelwater circulatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
wel eens stationair of met lage toeren met een aanhanger/caravan weggereden op iets oplopend nat gras of een helling van nat asfalt? de T5 gaat daar al heel snel spinnen
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik denk eerder dat men dat ziet als voordeel bij wegrijden? Maar idd, de kans bestaat natuurlijk altijd dat je te laag blijft hangen. Heb wel eens gelezen over de tip van de brandstofverbruik te monitoren, gewoon kijken welke versnelling het beste resultaat geeft. Lijkt me dat dat de versnelling is waar de motor zich het beste bij voelt?EVV schreef:In dit topic wordt er continue gezegd dat de TS het beste de 2.5T kan nemen aangezien die meer trekkracht heeft bij lage toeren...Een gebied waar je niet wilt zijn als je de berg op gaat met een caravan achter je auto. Lekker volle turbo druk (dus hete lucht) de motor in en weinig koelwater circulatie.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Stationair wegrijden? Dan lijkt me dat je juist een T5 moet hebbenbart simpson schreef:wel eens stationair of met lage toeren met een aanhanger/caravan weggereden op iets oplopend nat gras of een helling van nat asfalt? de T5 gaat daar al heel snel spinnen

[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
jij hebt dus duidelijk nog nooit met een T5 een caravan tegen een natte grashelling opgereden, ik heb hem juist daardoor vervangen door een 2.5T.
Heb je ueberhaupt wel ervaringen met een caravan van 1500kg?
Heb je ueberhaupt wel ervaringen met een caravan van 1500kg?
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Oh ik kan het me goed voorstellen hoor, lees mijn eerste berichten maar eens terug, gewoon een 2.5T nemen zeg ik daar.bart simpson schreef:jij hebt dus duidelijk nog nooit met een T5 een caravan tegen een natte grashelling opgereden, ik heb hem juist daardoor vervangen door een 2.5T.
Heb je ueberhaupt wel ervaringen met een caravan van 1500kg?
Maar het lijkt me gewoon sterk dat er bij stationair toerental zoveel verschil tussen 2.5T en T5 zou zijn.
Hoevaak wissel jij van volvo Bart, zodra ze nieuwe banden nodig hebben ofzo?
Geen ervaring met 1500kg caravans, mijn T5 kan niks trekken (immers T5 en FourC), dus deze jongeman zit lekker in een huisje

[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik wissel vaak en heb met die 1500kg achter de auto behoorlijke ervaring
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Met al die ervaring, wat is jouw top 3 caravantrekkers (mag benzine en diesel zijn). Staat een 2.5T op nr1? Of wellicht een AWD volvo?bart simpson schreef:ik wissel vaak en heb met die 1500kg achter de auto behoorlijke ervaring
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Gezellig hier 
Heeft iemand ervaring met het aangepaste koelgedrag (en ander motor gedrag wat verandert) van de auto zosnel er (mits officiele trailer module gemonteerd!) een caravan aan hangt?
Verder (persoonlijke mening) :
T5 -> heerlijke maar onrustige motor met veel te veel pk's op de verkeerde plek.
2.5T -> zalige rustige goed doseerbare motor met enorm veel pk's op de betere plek.
Persoonlijk zou ik dus bij het trekken van gewicht boven de 700kg ten alle tijde voor een 2.5T gaan die zich gedoseerd en rustig gedraagt (en zich ook makkelijk zo laat berijden).
Daarnaast heb ik diverse T5's "in mijn handen gehad" en ben ik overtuigd van het feit dat die meer te lijden hebben gehad dan 2.5T's, en dat in alle opzichten...

Heeft iemand ervaring met het aangepaste koelgedrag (en ander motor gedrag wat verandert) van de auto zosnel er (mits officiele trailer module gemonteerd!) een caravan aan hangt?
Verder (persoonlijke mening) :
T5 -> heerlijke maar onrustige motor met veel te veel pk's op de verkeerde plek.
2.5T -> zalige rustige goed doseerbare motor met enorm veel pk's op de betere plek.
Persoonlijk zou ik dus bij het trekken van gewicht boven de 700kg ten alle tijde voor een 2.5T gaan die zich gedoseerd en rustig gedraagt (en zich ook makkelijk zo laat berijden).
Daarnaast heb ik diverse T5's "in mijn handen gehad" en ben ik overtuigd van het feit dat die meer te lijden hebben gehad dan 2.5T's, en dat in alle opzichten...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
1) D5 AWD
2) 2.5T AWD
3) 2.5T
allen met automaat
2) 2.5T AWD
3) 2.5T
allen met automaat
Volvo for life
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
En voor de volledigheid, waarom met automaat?
Voor het comfort/gemak? Juist de (D5 met) automaat behoeft enige 'gebruikshandigheid' (ivm mogelijk warmlopen) in bergachtig gebied toch?
Voor het comfort/gemak? Juist de (D5 met) automaat behoeft enige 'gebruikshandigheid' (ivm mogelijk warmlopen) in bergachtig gebied toch?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue