V70 2.5t of T5?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dank u! :razz:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

VolvoFaBulous, Dat jij gelijk hebt. Derhalve ook voor U een +1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

VolvoFaBulous schreef:Wat mij opvalt in deze discussie is dat de T5-rijders allen geen (principiële?) caravanrijders/-bezitters zijn (ander type mensen/rijders?) en toch (willen) oordelen over de mogelijkheid van het trekken van een caravan ermee. Ik denk dat het in de praktijk dan ook zo is dat caravantypes eerder zullen kiezen voor een 2.5T in verband met het rustiger rijgedrag met lagere toeren dan voor de snelheid en onrust van een T5 met hogere toeren. Uiteraard zal de duw in de rug van een T5 fantastisch zijn, maar niet iedereen zit daarop te wachten. Zeker niet de caravantypes onder ons, waartoe ikzelf ook behoor. Dit topic teruglezend valt mij bovendien op dat er wel degelijk T5-rijders zijn die 'last' hebben van een turbogat, en dit ook (eerlijk) toe durven geven, dus wat mij betreft +1 voor Oceanracer. :P
Goed verwoord.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Ja een mooi einde aan deze discussie .
2.5 voor de sleurhutters , en de T5 voor de solisten :)
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1442
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Rome schreef:Kies voor de 2.5t, bij een lager toerental het meeste koppel. Het koppel is zeer belangrijk, probeer ongeveer het toerental te houden waarbij de motor het meeste koppel geeft. Dat toerental is dus bij de 2.5t lager, en (vind ik),
comfortabeler. Dit alles natuurlijk als je een auto koopt met de gedachte dat je een caravan trekken zeer belangrijk vindt. Succes !
Om vervolgens na de vakantie berichten te kunnen lezen over een warm gelopen motor tijdens het met caravan bergop rijden omdat er te weinig toeren mee gemaakt is, met als reacties dat er meer toeren gemaakt moeten worden...
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Je mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die met een caravan rijden ook wel kunnen rijden toch. Die weten vast ook wel dat je niet met weinig toeren een berg op moet.

Zullen we het nu gewoon aan TS over laten om te gaan proefrijden etc. Aan dit welles nietes gebeuren heeft hij ook niet veel. Lijkt me klaar zo.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

Richard schreef:Je mag er toch wel vanuit gaan dat mensen die met een caravan rijden ook wel kunnen rijden toch. Die weten vast ook wel dat je niet met weinig toeren een berg op moet.
Droom lekker verder! Je wilt niet weten hoeveel ellende 'het nieuwe rijden' en dan vooral zonder nadenken, altijd en overal toepassen daarvan, heeft opgeleverd.

Mensen luisteren naar de ANWB en die helpt ze dan weer verder bij Lyon.

En echt, er zijn evenveel figuren met als zonder caravan die bij autorijden geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Je kunt de krant bijna weer in de gaten gaan houden ;-)

Marc

(misschien dat de gemiddelde Volvo-rijder het allemaal iets doordachter aanpakt, zou kunnen :twisted: )
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

vergeet ook niet dat de motoren, zeker de 2.5T/T5/D5, zo sterk zijn dat je niet eens merkt dat je op te laag toerental draait... Maar het nieuwe rijden heeft al voor heel wat defecte automaatbakken gezorgd, te lage toeren de berg op met de hut er achter en dan koelt de boel te weinig
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1442
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

In dit topic wordt er continue gezegd dat de TS het beste de 2.5T kan nemen aangezien die meer trekkracht heeft bij lage toeren...Een gebied waar je niet wilt zijn als je de berg op gaat met een caravan achter je auto. Lekker volle turbo druk (dus hete lucht) de motor in en weinig koelwater circulatie.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ik zeg T5 en een vakantiehuisje
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

wel eens stationair of met lage toeren met een aanhanger/caravan weggereden op iets oplopend nat gras of een helling van nat asfalt? de T5 gaat daar al heel snel spinnen
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

EVV schreef:In dit topic wordt er continue gezegd dat de TS het beste de 2.5T kan nemen aangezien die meer trekkracht heeft bij lage toeren...Een gebied waar je niet wilt zijn als je de berg op gaat met een caravan achter je auto. Lekker volle turbo druk (dus hete lucht) de motor in en weinig koelwater circulatie.
Ik denk eerder dat men dat ziet als voordeel bij wegrijden? Maar idd, de kans bestaat natuurlijk altijd dat je te laag blijft hangen. Heb wel eens gelezen over de tip van de brandstofverbruik te monitoren, gewoon kijken welke versnelling het beste resultaat geeft. Lijkt me dat dat de versnelling is waar de motor zich het beste bij voelt?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:wel eens stationair of met lage toeren met een aanhanger/caravan weggereden op iets oplopend nat gras of een helling van nat asfalt? de T5 gaat daar al heel snel spinnen
Stationair wegrijden? Dan lijkt me dat je juist een T5 moet hebben :lol: , aangezien er dan nog totaal geen turbodruk is -> geen druk, weinig power, dus weinig spinnen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

jij hebt dus duidelijk nog nooit met een T5 een caravan tegen een natte grashelling opgereden, ik heb hem juist daardoor vervangen door een 2.5T.
Heb je ueberhaupt wel ervaringen met een caravan van 1500kg?
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:jij hebt dus duidelijk nog nooit met een T5 een caravan tegen een natte grashelling opgereden, ik heb hem juist daardoor vervangen door een 2.5T.
Heb je ueberhaupt wel ervaringen met een caravan van 1500kg?
Oh ik kan het me goed voorstellen hoor, lees mijn eerste berichten maar eens terug, gewoon een 2.5T nemen zeg ik daar.
Maar het lijkt me gewoon sterk dat er bij stationair toerental zoveel verschil tussen 2.5T en T5 zou zijn.

Hoevaak wissel jij van volvo Bart, zodra ze nieuwe banden nodig hebben ofzo?

Geen ervaring met 1500kg caravans, mijn T5 kan niks trekken (immers T5 en FourC), dus deze jongeman zit lekker in een huisje :-)
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik wissel vaak en heb met die 1500kg achter de auto behoorlijke ervaring
Volvo for life
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

bart simpson schreef:ik wissel vaak en heb met die 1500kg achter de auto behoorlijke ervaring
Met al die ervaring, wat is jouw top 3 caravantrekkers (mag benzine en diesel zijn). Staat een 2.5T op nr1? Of wellicht een AWD volvo?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Gezellig hier ;-)

Heeft iemand ervaring met het aangepaste koelgedrag (en ander motor gedrag wat verandert) van de auto zosnel er (mits officiele trailer module gemonteerd!) een caravan aan hangt?

Verder (persoonlijke mening) :
T5 -> heerlijke maar onrustige motor met veel te veel pk's op de verkeerde plek.
2.5T -> zalige rustige goed doseerbare motor met enorm veel pk's op de betere plek.

Persoonlijk zou ik dus bij het trekken van gewicht boven de 700kg ten alle tijde voor een 2.5T gaan die zich gedoseerd en rustig gedraagt (en zich ook makkelijk zo laat berijden).

Daarnaast heb ik diverse T5's "in mijn handen gehad" en ben ik overtuigd van het feit dat die meer te lijden hebben gehad dan 2.5T's, en dat in alle opzichten...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

1) D5 AWD
2) 2.5T AWD
3) 2.5T
allen met automaat
Volvo for life
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2386
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

En voor de volledigheid, waarom met automaat?
Voor het comfort/gemak? Juist de (D5 met) automaat behoeft enige 'gebruikshandigheid' (ivm mogelijk warmlopen) in bergachtig gebied toch?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”