Forum,
Enkele dagen geleden zijn de 2 mogelijke boosdoeners (relais) vervangen. Enerzijds het relais dat de brandstofpomp aanstuurt (onder het dashboard) en anderzijds het hoofdrelais van de computersturing (onder de motorkap). Tevens is de automaat gereset (terug af-fabriek). Ook nog een vacuumtest uitgevoerd met een (waarschijnlijk) lekkende achterste motorsteun als resultaat. Nu deze steun ook nog eens afblokken zodat het vacuum beschikbaar blijft voor wat het in essentie moet dienen : remmen. Tot nu toe nog geen stilval-panne gehad. De BC gaf (wegens het voor de eerste keer het knipperend motoricoontje en niet willen starten) een foutmelding : 2023(?) / 2025 (?) met omschrijving dat de brandstofdruk te laag was. Hoop doet leven.
stilvallen
-
- 3rd Gear member
Dus daar gaan we weer... Vandaag weer eens een 'stilval'-panne gehad. Na al de reeds uitgevoerde vervangingen dacht ik de dader bij de lurven te hebben. Niet dus...!
Speciaal voor Simplyej : ik waardeer u geëerd voorstel ten zeerste. Ik was evenwel eerst geconcentreerd op de makkelijke dingen: vervangen van de 2 mogelijke 'boosdoener'-relais en van de HD-sensor op de HD-pomp. Ja, luiheid is het hoofdkussen van de duivel. Wat rest er nog: de zekeringhouder zoals door u beschreven, de sensor op de common rail, het contactslot, de HD-pomp zelf, een panne in de kabelboom... (nog iets vergeten?).
Morgen sta ik bij de dealer om nog maar eens de mogelijkheden te overlopen. Iets dergelijks heeft hij nog niet voor gehad. Wat is het zalig om met een Volvo te rijden / ik krijg er stilaan wratten van! Please help.
Speciaal voor Simplyej : ik waardeer u geëerd voorstel ten zeerste. Ik was evenwel eerst geconcentreerd op de makkelijke dingen: vervangen van de 2 mogelijke 'boosdoener'-relais en van de HD-sensor op de HD-pomp. Ja, luiheid is het hoofdkussen van de duivel. Wat rest er nog: de zekeringhouder zoals door u beschreven, de sensor op de common rail, het contactslot, de HD-pomp zelf, een panne in de kabelboom... (nog iets vergeten?).
Morgen sta ik bij de dealer om nog maar eens de mogelijkheden te overlopen. Iets dergelijks heeft hij nog niet voor gehad. Wat is het zalig om met een Volvo te rijden / ik krijg er stilaan wratten van! Please help.
- Rutger
- 4th Gear member
- Contacteer:
Auto bij de dealer laten staan tot ze een oplossing hebben. Iedere maal riskeer je je leven op de weg als je auto stilvalt. Vragen om een vervanger, en dan kunnen zij op het gemak testen met verschillende wisselstukken. Het is te idioot voor woorden dat je nu wellicht veel geld aan het uitgeven bent aan zaken die misschien gewoon goed zijn.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
-
- 3rd Gear member
Op dit ogenblik ben ik bij een 'kundige' dealer, die opperde dat één en ander wel zou kunnen te maken hebben met de brandstof. Europa verplicht namelijk een percentage bio-diesel; hierdoor (ik heb in het forum ergens gelezen over slijmerige toestanden) zou er algvorming in de tank kunnen optreden. Hij heeft dit reeds meermaals meegemaakt (o.a. bij vrachtwagens en bij de Volvo-Penta motoren). Volgende week gaat men langs het te verwijderen pomp/hevel-systeem de tank met een boroscoop bekijken. Het vermoeden bestaat (dit in overeenstemming met zijn ervaring) dat de bio-dieselcomponent de proliferatie bevordert van algen; algen die een soort 'zeemvel'-achtige laag op de brandstof vormen met alle gevolgen vandien m.b.t. verstopping van de leiding. Hoop ... ?
- evert65
- 6th Gear member
tja ..... geen idee, vreemd verhaal vind ik , heb zelf 2 jaar op slaolie gereden, nooit problemen gehad , en algen?.... alleen in m`n vijver
maar goed ik kan er glad naast zitten he, ben benieuwd
maar goed ik kan er glad naast zitten he, ben benieuwd
keep calm!, your randomizer is running
- volvov70r
- 3rd Gear member
Ik heb soortgelijke problemen gehad. Eerst een half jaar dat het gas af en toe een seconde wegviel, zowel bij accelereren als bij bijvoorbeeld rustig constant 80 rijden. Soms een week niet, dan weer elke dag.
Pas na een driekwart jaar kwam er voor het eerst een storingscode in beeld. Deze duide op de brandstofdruksensor.
Na nog een tijdje door te hebben gereden, uiteindelijk resulterend in dat de motor een keer uitviel (gelukkig bij lage snelheid) de brandstofdrukmeter vervangen en probleem is nu permanent verholpen (rij al maanden probleemloos zonder ook maar 1 hikje).
Elders las ik dat voor 2004 modellen een terugroepactie is geweest hiervoor dus wees hier met name alert op als je een MY04 hebt.
Sorry dat ik hiermee een aantal topics kick, maar het is een dermate irritant probleem met een dermate redelijk eenvoudige oplossing, dat ik toch graag een ieder die het horen wil er mee lastig val.
En omdat het ook zonder storingsmelding voor kan komen is het zoeken naar een speld in een hooiberg anders.
Pas na een driekwart jaar kwam er voor het eerst een storingscode in beeld. Deze duide op de brandstofdruksensor.
Na nog een tijdje door te hebben gereden, uiteindelijk resulterend in dat de motor een keer uitviel (gelukkig bij lage snelheid) de brandstofdrukmeter vervangen en probleem is nu permanent verholpen (rij al maanden probleemloos zonder ook maar 1 hikje).
Elders las ik dat voor 2004 modellen een terugroepactie is geweest hiervoor dus wees hier met name alert op als je een MY04 hebt.
Sorry dat ik hiermee een aantal topics kick, maar het is een dermate irritant probleem met een dermate redelijk eenvoudige oplossing, dat ik toch graag een ieder die het horen wil er mee lastig val.
En omdat het ook zonder storingsmelding voor kan komen is het zoeken naar een speld in een hooiberg anders.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
-
- 3rd Gear member
volvov70r,
Ik heb vandaag mijn brandstoftank laten controleren op vervuiling (algvorming, e.d.). Besluit: er zit wat vuiligheid in; dus het voorstel werd geuit om heel de handel te vervangen (tank, hevelsysteem, pomp, vlotter, ...) met een mogelijke kostprijs van ca. € 1200. Lijkt mij wel iets te veel voor een 2002 met 340.000km. Nu zegt u iets over een brandstofdruksensor. Wat wordt exact bedoeld? Ik heb al eerder de sensor op de HD-pomp vervangen. Is dit een andere sensor (common rail?); graag partnummer dan. Ik was ook nog zinnens om het elektrisch deel van het contactslot te vervangen (€ 50,40). Ik kijk reikhalzend uit naar de details.
Ik heb vandaag mijn brandstoftank laten controleren op vervuiling (algvorming, e.d.). Besluit: er zit wat vuiligheid in; dus het voorstel werd geuit om heel de handel te vervangen (tank, hevelsysteem, pomp, vlotter, ...) met een mogelijke kostprijs van ca. € 1200. Lijkt mij wel iets te veel voor een 2002 met 340.000km. Nu zegt u iets over een brandstofdruksensor. Wat wordt exact bedoeld? Ik heb al eerder de sensor op de HD-pomp vervangen. Is dit een andere sensor (common rail?); graag partnummer dan. Ik was ook nog zinnens om het elektrisch deel van het contactslot te vervangen (€ 50,40). Ik kijk reikhalzend uit naar de details.
-
- Starter
dag allen
na veel te hebben gelezen heb ik mij toch maar een login aangemaakt.
heb dit euvel meegemaakt in duitsland op de A3 180/h en gele driehoek.
stil gevallen alles weg servo en noem maar op.
aan de kant terug gestart en weg was ie!
verder naar de vakantie en naar de volvo dealer in Pecs (Hongarije)
konden niet uitlezen aangezien ze niet over de software beschikte voor de V70 D5 2002 MET 270000KM
terug in belgie naar de (goedkope) volvo dealer en ja brandstofdruk te laag, tankfilter losgedaan en bevatte ongeveer de helft water.
nieuwe en kees was klaar(oei andersom)
mijn dealer vertelde dat hij verschillend lease auto,s had die een tankkaart hadden van een bepaaldmerk en hij dit probleem veelvuldig voorkwam bij deze auto,s
toevallig tank ik daar ook, en verandrd van pomp en niets meer aan de hand; loopt als een trein
na veel te hebben gelezen heb ik mij toch maar een login aangemaakt.
heb dit euvel meegemaakt in duitsland op de A3 180/h en gele driehoek.
stil gevallen alles weg servo en noem maar op.
aan de kant terug gestart en weg was ie!
verder naar de vakantie en naar de volvo dealer in Pecs (Hongarije)
konden niet uitlezen aangezien ze niet over de software beschikte voor de V70 D5 2002 MET 270000KM
terug in belgie naar de (goedkope) volvo dealer en ja brandstofdruk te laag, tankfilter losgedaan en bevatte ongeveer de helft water.
nieuwe en kees was klaar(oei andersom)
mijn dealer vertelde dat hij verschillend lease auto,s had die een tankkaart hadden van een bepaaldmerk en hij dit probleem veelvuldig voorkwam bij deze auto,s
toevallig tank ik daar ook, en verandrd van pomp en niets meer aan de hand; loopt als een trein
-
- Starter
charly, Hoi beste Charly,
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem,
Onze d5 , ' 06 , 170000km ,valt al een 3maanden om de haverklap stil telkens op lage toeren een als we willen minderen of stoppen , telkens met een niet warme motor ,
soms start die dadelijk weer op en soms moet je een kwartiertje wachten , (tegen dat de takelwagen er is doet hij het terug)
kan jij mij meer uitleg geven ????
mvg marc 1965
Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem,
Onze d5 , ' 06 , 170000km ,valt al een 3maanden om de haverklap stil telkens op lage toeren een als we willen minderen of stoppen , telkens met een niet warme motor ,
soms start die dadelijk weer op en soms moet je een kwartiertje wachten , (tegen dat de takelwagen er is doet hij het terug)
kan jij mij meer uitleg geven ????
mvg marc 1965
-
- 2nd Gear member
Ik heb het ook gehad ook met 2002, na allerlei verhalen en niks geen fout codes heb ik alle contacten (massa) die rechts en links op het wielscherm zitten losgehaald en (ook de schroefdraad) schoongemaakt en met kopervet gemonteerd.
en de computerstekers ook met elctriche contachtspray.
Hierna nooit meer storing gehad tot vorige week , accu was heel slecht , deze vervangen en geen problemen meer.
Ik denk dat hij heel gevoelig is voor de juiste massa aansluitingen en de goedde accuspanning.
Hoop dat je hier wat aan hebt, oja als hij de cc eraf gooit en later er weer op komt dat omdat hij dan zelf deze functie uitzet(veiligheid)
Na opnieuw contact aan zijn deze dingen weer opnieuw te gebruiken.
en de computerstekers ook met elctriche contachtspray.
Hierna nooit meer storing gehad tot vorige week , accu was heel slecht , deze vervangen en geen problemen meer.
Ik denk dat hij heel gevoelig is voor de juiste massa aansluitingen en de goedde accuspanning.
Hoop dat je hier wat aan hebt, oja als hij de cc eraf gooit en later er weer op komt dat omdat hij dan zelf deze functie uitzet(veiligheid)
Na opnieuw contact aan zijn deze dingen weer opnieuw te gebruiken.