Forum,
Ik begin mijn v70 d5 auto 335000 km (voor de 1ste maal en met zeer veel spijt) te verwensen. Het wordt gewoonweg gevaarlijk om er nog mee te rijden. Een auto die zomaar stilvalt tijdens het rijden is een onding, want geen stuur- en rembekrachtiging meer. Alles begon met nu en dan een vermogensdrop (met geel motoricoontje dat even oplichtte), nu echter valt hij stomweg stil. In druk verkeer fantastische ervaring. Vlug even in N, starten en - oef - hij draait weer. Blijkbaar kan NIEMAND mij helpen om de vinger op de wond te leggen. Het systeem registreert namelijk deze fout niet. Oorzaak (?) : sensoren / contacten v.d. sensoren geoxydeerd / contactslot versleten / EGR ..................
Is er dan echt niemand die deze totaal ergerlijke panne reeds heeft gehad.
Driewerf help (desnoods op mijn blote knieën)! Zonder oplossing gaat hij naar de vuilbak.
stilvallen
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38
Heb ik vorige week gehad (stilvallen tijdens rijden) een 2.4 benzine.
Bij mij was het het relais van de brandstofpomp. kost 11 euro ex-btw, maar dan moet ie nog gemonteerd worden
vorige maand al een keer helemaal niet meer starten door kortsluiting in de onstekings kabels (daar heb jij geen last van)
Bij mij was het het relais van de brandstofpomp. kost 11 euro ex-btw, maar dan moet ie nog gemonteerd worden
vorige maand al een keer helemaal niet meer starten door kortsluiting in de onstekings kabels (daar heb jij geen last van)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 17:03
- Locatie: Zavattarello italie
Misschien heb je hier wat aan : http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... +toerental
Weet niet of de link werkt . Zoek anders op onregelmatig constant toerental D 5
Susces Bart
Weet niet of de link werkt . Zoek anders op onregelmatig constant toerental D 5
Susces Bart
Is jouw brandstoffilter al vervangen?
Deze zou 60.000 km mee moeten kunnen, maar de praktijk is weerbarstiger.
Deze zou 60.000 km mee moeten kunnen, maar de praktijk is weerbarstiger.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38
Filter is ongeveer 10000 km geleden vervangen. Ondertussen een afspraak gemaakt met een revisie- c.q. dieselspecialist. Met wat geluk mag hij in de loop van volgende week onder de "scanner". Echter geen tussenkomst van de ziekteverzekering. Hoe dan ook het is een zeer frustrerend gevoel om mogelijk ergens in een of andere tunnel op spitsuur zomaar stil te vallen. Laat staan op het linker rijvak op een autostrade. Ik mag (doch moet) er niet aan denken.
Alle info is meer dan welkom.
Alle info is meer dan welkom.
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4302
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Charly,
ik weet niet waar je woont, maar ik kan je van harte garage Postiaux in Schoten aanraden. Dit zijn mensen met een erg groot hart voor Volvo, en met massa's kennis en ervaring.
ik weet niet waar je woont, maar ik kan je van harte garage Postiaux in Schoten aanraden. Dit zijn mensen met een erg groot hart voor Volvo, en met massa's kennis en ervaring.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38
Fulaks, bedankt voor de 'Vlaamse' connectie. Aangezien ik in het Waasland woon, is Schoten niet te ver af. Indien de geplande scanner-oefening geen succes zou hebben gegeven contacteer ik zeker uw aanbreng. Ik zoek onmiddellijk de coördinaten op en stop ze alvast in mijn 'to do'-vak.
Alle reacties blijven uiteraard welkom.
Alle reacties blijven uiteraard welkom.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38
Forum,
Ik ben bezig hout vast te nemen. Na onderstaande interventie heb ik geen last meer gehad. Kan toeval zijn, toch maar duimen. Omdat zoveel topics in de richting van het HD-ventiel van de HD-pomp wezen, heb ik - na nog eens een zonder-resultaat-uitlezing van de computer - een nieuw ventiel gekocht (in voorraad voor ca. €180). De montage kon nog niet doorgaan wegens het onmenselijk vast staan van de 3 torx-boutjes (loctite?) en het daarop breken van 3 Facom-bitjes. Om één en ander te kunnen lossen, getracht om de boutjes (zonder resultaat echter) met een flinke hamertik op een lange bit te doen schrikken. Ook enkele malen de elektrische verbinding losgemaakt en zodoende misschien wat oxidatie verwijderd (?). Tot mijn verwondering bleek de spanband die de LMM-slang op het luchtfilterhuis afsluit niet aanwezig; dus nieuwe geplaatst. Wat blijkt tot op heden : geen storing (kwam bijna dagelijks voor de laatste tijd) met stilvallen of inhouden meer ondervonden. Zou dit de oplossing kunnen zijn of is dit de legendarische dode mus. Hoe dan ook ga ik op zoek naar betere bits en vervang zeker het HD-ventiel.
Ik ben bezig hout vast te nemen. Na onderstaande interventie heb ik geen last meer gehad. Kan toeval zijn, toch maar duimen. Omdat zoveel topics in de richting van het HD-ventiel van de HD-pomp wezen, heb ik - na nog eens een zonder-resultaat-uitlezing van de computer - een nieuw ventiel gekocht (in voorraad voor ca. €180). De montage kon nog niet doorgaan wegens het onmenselijk vast staan van de 3 torx-boutjes (loctite?) en het daarop breken van 3 Facom-bitjes. Om één en ander te kunnen lossen, getracht om de boutjes (zonder resultaat echter) met een flinke hamertik op een lange bit te doen schrikken. Ook enkele malen de elektrische verbinding losgemaakt en zodoende misschien wat oxidatie verwijderd (?). Tot mijn verwondering bleek de spanband die de LMM-slang op het luchtfilterhuis afsluit niet aanwezig; dus nieuwe geplaatst. Wat blijkt tot op heden : geen storing (kwam bijna dagelijks voor de laatste tijd) met stilvallen of inhouden meer ondervonden. Zou dit de oplossing kunnen zijn of is dit de legendarische dode mus. Hoe dan ook ga ik op zoek naar betere bits en vervang zeker het HD-ventiel.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28.03.2012 - 23:14
Charly,
Houd me aub op de hoogte van je bevindingen, ik heb namelijk al een tijdje hetzelfde probleem. Het begon een aantal maanden geleden met slechts af en toe stil vallen van de motor (ongeveer een halve seconde) maar gedurende de tijd gebeurde dit steeds vaker. Mocht je een oplossing hebben dan hoor ik het graag.
Houd me aub op de hoogte van je bevindingen, ik heb namelijk al een tijdje hetzelfde probleem. Het begon een aantal maanden geleden met slechts af en toe stil vallen van de motor (ongeveer een halve seconde) maar gedurende de tijd gebeurde dit steeds vaker. Mocht je een oplossing hebben dan hoor ik het graag.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als de luchtmassameter slecht is valt de auto niet stil. Het programma valt dan terug in een noodprogramma en blijft gewoon zijn werk doen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
dat was bij mij niet het geval. ik stond gewoon aan de kant van de weg. tenzij je dat ook als een noodprogramma ziet...
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38
Forum (en zeker Simplyej),
Iets te vroeg victorie gekraaid. De nieuwe HD-sensor is nog steeds niet
geplaatst (tijd, tijd, tijd). Ondertussen is de toestand zo dat de motor niet meer is afgeslagen, doch wel heb ik nog enkele keren het motoricoontje zien oplichten met daaraan gekoppeld het vermogensverlies voor een seconde. Eerstdaags gaat de sensor er zeker in (als de torx-boutjes meewillen natuurlijk). Dus blijkbaar is dit een nog voorkomend euvel.
Iets te vroeg victorie gekraaid. De nieuwe HD-sensor is nog steeds niet
geplaatst (tijd, tijd, tijd). Ondertussen is de toestand zo dat de motor niet meer is afgeslagen, doch wel heb ik nog enkele keren het motoricoontje zien oplichten met daaraan gekoppeld het vermogensverlies voor een seconde. Eerstdaags gaat de sensor er zeker in (als de torx-boutjes meewillen natuurlijk). Dus blijkbaar is dit een nog voorkomend euvel.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28.03.2012 - 23:14
Charly,
Het laatste wat jij beschrijft is exact wat er bij mij aan de hand is, ben gisteren naar de dealer geweest om uit te lezen maar we hebben eerst alles weer gereset want het stond vol met foutcodes. Nu weer even wachten tot het weer gebeurd en dan rap naar de dealer om weer uit te lezen, kijken of we dan wat wijzer worden. Ik houd je op de hoogte.
Het laatste wat jij beschrijft is exact wat er bij mij aan de hand is, ben gisteren naar de dealer geweest om uit te lezen maar we hebben eerst alles weer gereset want het stond vol met foutcodes. Nu weer even wachten tot het weer gebeurd en dan rap naar de dealer om weer uit te lezen, kijken of we dan wat wijzer worden. Ik houd je op de hoogte.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38
Tja, eigenaardig. Mijn D5 heeft GEEN enkele foutcode in het geheugen. Wel slaat hij stomme dingen op die mij eigenlijk geen moer interesseren : spiegel eens niet goed op de plaats gekomen, ...
Hoe dan ook als de panne er niet uit gaat is rijden met dit 'tuig' (sorry als ik de liefhebbers op hun hart trap) levensgevaarlijk geworden.
Hoe dan ook als de panne er niet uit gaat is rijden met dit 'tuig' (sorry als ik de liefhebbers op hun hart trap) levensgevaarlijk geworden.
- bernhard2
- 3rd Gear member
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
- Locatie: Hardenberg
zelfs een volvo is een waardeloos hok als je er niet op kunt vertrouwen...
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 28.03.2012 - 23:14
Nadat de motor weer een aantal keren is stil gevallen (steeds ongeveer 1 seconde), naar de dealer gegaan en weer uitgezen. Resultaat van dit alles was dat er geen foutcodes in stonden. Om toch maar wat te proberen, hebben we het relais van de aansturing van de ECU vervangen maar helaas heeft dat niks gebracht. Vandaag weer een aantal keer binnen 50 km hetzelfde probleem gehad terwijl ik de 100 km die daarna kwam niks geen storing heb gehad, wordt er knetter gek van!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38
Knettergek inderdaad en vooral de onrust om stil te vallen in een tunnel, op het linker rijvak, ... Je mag er niet aan denken. Het euvel doet zich de laatste dagen niet meer voor. Met wat geluk vervang ik volgende vrijdag het HD-ventiel op de HD-pomp. Een klein iets echter ... Tot voor kort tankte ik bij een AVIA-pomp. Mensen uit de autobranche (garage en motorrevisie/dieselspecialist) raden mij ten stelligste af deze 'goedkope' pompen te bezoeken. Er werden namelijk enorme en abnormale vervuilingen in het inspuitsysteem en -pompen vastgesteld door het gebruik van AVIA. Vooral Esso / Shell wordt aangeraden. Heb voor enkele dagen volgetankt met Q8. Kan toeval zijn maar mijn D5 draait rustiger, properder en tot nu toe zonder foutmeldingen. De onzekerheid blijft en het vertrouwen is nog niet terug.