Pagina 4 van 11
Geplaatst: 03.06.2012 - 20:21
door den toerist
Achteraf kan het inderdaad nog. Ga je ze gebruiken als winter velg? Of lever je ze gewoon in? Ik zou toch voor de Balder's opteren.
Geplaatst: 03.06.2012 - 20:25
door NielsPHEV
Heb zelf Cratus 18" zomer en balder 17" winter. Met rijden niet een wezenlijk verschil. Cratus is wel veel kwetsbaarder lees stoeprand raken is schade, bij de balder staat de band er een tikkie boller op en voel je de stoep voordat je krast.....
Geplaatst: 03.06.2012 - 22:39
door Peter248
LPS schreef:Ik heb twee maanden geleden mijn S-max ingeruild (nieuw modeld, powershift diesel) tegen een gebruikte V70 2.5T GT.
De auto's zijn qua weggedrag totaal niet te vergelijken. Ford is hard (met harde stoelen), Volvo is meer een zeilboot met lekkere zachtere stoelen. Ik vond de Ford nerveus en ik reed veel te hard ermee. Volvo rijdt relaxter, ik rij nu zachter (ook voor het verbruik)
Kijk dat bedoel ik nu. Of beter gezegd, dat is precies waar mijn vrouw huiverig voor was aan de S-Max: harde stoelen!
Duidelijk! Het moet een V70 worden

Geplaatst: 03.06.2012 - 22:42
door Peter248
NielsV70 schreef:Heb zelf Cratus 18" zomer en balder 17" winter. Met rijden niet een wezenlijk verschil. Cratus is wel veel kwetsbaarder lees stoeprand raken is schade, bij de balder staat de band er een tikkie boller op en voel je de stoep voordat je krast.....
Zijn alle 18" velgen gevoeliger voor beschadigingen? Is dat altijd zo? Zou dat ook voor de Magni's gelden? Indien ja zou dat een extra argument voor toch Balders kunnen zijn. (Hoewel ik de Magni's wel erg mooi vind.)
Hm, ik blijf nog even dubben...
Geplaatst: 03.06.2012 - 22:49
door Discovery
Gevoeligheid voor beschadiging ligt over het algemeen aan de banden, niet aan de velgen. Maar doordat grotere velgen vaak banden hebben met smallere wang zal deze minder bol gaan staan waardoor je eerder objecten raakt. Je zou kunnen kijken naar banden met velgbescherming, Hierbij is de overgang van band naar velg niet direct, maar is er een hard rubber opstaande rand die de velg beschermd. Probleem is misschien dat je op 18" laat afleveren(of als acessoire ivm bijtelling?) en je hier geen invloed op hebt.
Geplaatst: 03.06.2012 - 23:05
door den toerist
Mijn winterbanden hebben een bredere flank(ongeveer 1 cm), deze bieden dus een betere stoeprand bescherming.
Geplaatst: 04.06.2012 - 08:08
door CY325i
Inderdaad, hoe smallere wangen (en groter de velgen), des te meer kans op stoeprandschade.
De vorige generatie V70 heeft bij 17 inch, bandenmaat 215/45/17. Bij de huidige V70 is de bandenmaat 225/50/17. De band is net een tikkeltje minder smal, waardoor de kans op stoeprandschade een heeeeeeeeeeeel stuk kleiner is. Kijk maar eens voor de gein in de occassion hoek bij de dealer. Je ziet dan dat alle banden met een dikte van 45 en smaller gegarandeerd stoeprandschade heeft. Voor mij is dit een belangrijke reden om geen 18 inch onder mijn V70 te hebben.
Geplaatst: 04.06.2012 - 08:35
door Oceanracer
De vorige generatie V70 rijdt al sinds 2000 op 225/45/17, niet op 215.

Geplaatst: 04.06.2012 - 09:28
door CY325i
215 is een tikfout, maar het ging meer om de wanghoogte van 45.
Een vriend van mij heeft vorige week een V70 T5 (met 225/45/17 velgen dus) uit 2004 gekocht. Alle 4 de velgen zagen er niet meer uit (rest van de auto zag er picco bello uit). Alle 4 de velgen zijn gerenoveerd en zien er weer als nieuw uit. Maar het blijft uitkijken met parkeren ....
Geplaatst: 15.06.2012 - 13:41
door BG_Volvoforum
Heb nu al twee keer Ford gereden; die dingen werken heel goed, zijn goedkoop voor wat ze allemaal hebben, maar je moet je er bij neerleggen dat ze rammelen na een paar jaar, geen ontkomen aan.
Rij nu in tweede volvo, 6 jaar, geen rammel niks, als ik de pot geld had en kon kiezen tssn een Volvo en een Ford, ik zou niet twijfelen, Volvo
moet er toch wel bijvertellen dat mijn dealer/garagist waarschijnlijk de beste is die je je kan inbeelden, misschien is dat nog wel belangrijker dan het merk...
Geplaatst: 15.06.2012 - 14:09
door Peter248
BG_Volvoforum schreef:Heb nu al twee keer Ford gereden; die dingen werken heel goed, zijn goedkoop voor wat ze allemaal hebben, maar je moet je er bij neerleggen dat ze rammelen na een paar jaar, geen ontkomen aan.
Rij nu in tweede volvo, 6 jaar, geen rammel niks, als ik de pot geld had en kon kiezen tssn een Volvo en een Ford, ik zou niet twijfelen, Volvo
moet er toch wel bijvertellen dat mijn dealer/garagist waarschijnlijk de beste is die je je kan inbeelden, misschien is dat nog wel belangrijker dan het merk...
De dealer is zeker belangrijk! Onlangs nog een discussie gehad over trillingen na het monteren van nieuw banden. Nog steeds niet opgelost... wegdek zou de trillingen veroorzaken... Inmiddels zes keer bij bandenboer en dealer geweest (!). Ik wil nog op zoek naar iemand met een zelfde auto om even te kunnen vergelijken.
Maar een dealer kan zeker het gevoel over een aankoop en bezit van een bepaalde auto beïnvloeden.
Geplaatst: 15.06.2012 - 19:56
door Oceanracer
Misschien heb je hier wat aan:
Oceanracer schreef:Je bent bekend met de perfecte uitlijner uit Dokkum?
De uitlijnspecialist Volgens sommigen hier de beste in zijn vak.
Ook balanceren gebeurt daar uiterst nauwkeurig.
Geplaatst: 22.06.2012 - 13:18
door Peter248
De wielen zijn inmiddels wel al vier keer gebalanceerd. Tussen 95 en 110 km/u blijft de auto trillen. Ik vermoed dat nog een keer balanceren geen zin heeft. Zelf vermoed ik dat er gewoon echt wat mis is aan een band. Maar wat...

Geplaatst: 22.06.2012 - 13:27
door Peter248
Hmm, vreemd... De configurator op de Volvo website is gewijzigd. Als ik kies voor een V70 krijg ik standaard geheel zwarte Saga velgen. De lichte Saga velgen zijn zelfs niet meer als keuze aanwezig. Ik kan me toch niet voorstellen dat de geheel zwarte Saga's de standaard worden :shock:
Geplaatst: 22.06.2012 - 15:37
door Thom
Was mij ook al opgevallen. Maar, de configurator is pas net ge-update voor MY2013, je kan ook nog geen accessoires toevoegen bijvoorbeeld. Vorig jaar zag je nog maandelang twee navigatiesystemen; de Sensus en erboven, zwevend, het aloude pop-up scherm

Geplaatst: 22.06.2012 - 18:47
door least
Wat zegt de prijslijst?
Geplaatst: 26.06.2012 - 16:21
door Peter248
least schreef:Wat zegt de prijslijst?
Ben afgelopen zaterdag maar even bij dealer langs geweest. Configurator is toch echt fout. De Saga velgen voor MY2013 zijn wel iets gewijzigd maar niet veel. Alleen de nu grijze vlakken worden blijkbaar zwart. Gelukkig dus geen geheel zwarte velgen.
Geplaatst: 26.06.2012 - 17:22
door Thom
En de nieuwe automaatpook!
Geplaatst: 01.08.2012 - 20:45
door Peter248
Inmiddels besteld:
V70 LE D4, handgeschakeld, Caspian Blue, Blond interieur, roofrails, comfort pakket en afneembare trekhaak.
Ik heb wel nog proefgereden in een T4 handgeschakeld. De D3 in een S60 gaf toch meer plezier, naar mijn mening. Dus voor een D4 gekozen.
De T4 was wel een R-design dus iets verlaagd (stugger) en met 18" velgen. Maar dat viel me helemaal niet tegen. Zeker niet oncomfortabel. Uiteindelijk niet voor 18" gekozen omdat ik de meerprijs per maand toch teveel vind. (En ik in de winter minder kans op "glibberen" wil hebben. En nog een extra set winterwielen werd me echt te duur.) Ik ben dus benieuwd hoe het eruit gaat zien met de nieuwe MY2013 Saga's...
Het lange wachten is begonnen

Geplaatst: 03.08.2012 - 08:11
door Volvoman
Gefeliciteerd!!