Pagina 4 van 5

Geplaatst: 26.05.2012 - 14:01
door Oceanracer
In 99 van de 100 gevallen geven juist die slechte verbindingen het probleem. Dus als je dat ook repareren noemt...

Geplaatst: 26.05.2012 - 14:12
door ovlov058
Sommigen noemen zelf een lampje vervangen, repareren(bij sommige nieuwe auto's niet te onderschatten, en zeker de vraagprijs niet)

Geplaatst: 26.05.2012 - 15:21
door ...
Het instrumentenpaneel is al verzonden, maar ook al was dit niet het geval geweest, dan was het misschien net zo voordelig geweest om de dealer de klus af te laten maken. Die hebben de diagnose gesteld, ook hun tijd er in gestoken en een leenauto ter beschikking gesteld. Dat kost ook geld.

Nu krijg ik één factuur, die misschien net zo duur uit zal vallen als twee afzonderlijke facturen. Dan hecht ik meer waarde aan een goede relatie met de Volvo dealer dan met een bedrijf waar ik waarschijnlijk toch nooit meer kom.

Geplaatst: 26.05.2012 - 16:02
door ovlov058
Hier op het forum hebben ze nog geen leenauto's, misschien een idee.

Geplaatst: 26.05.2012 - 16:49
door Oceanracer
S60_D5 schreef:Het instrumentenpaneel is al verzonden, maar ook al was dit niet het geval geweest, dan was het misschien net zo voordelig geweest om de dealer de klus af te laten maken. Die hebben de diagnose gesteld, ook hun tijd er in gestoken en een leenauto ter beschikking gesteld. Dat kost ook geld.

Nu krijg ik één factuur, die misschien net zo duur uit zal vallen als twee afzonderlijke facturen. Dan hecht ik meer waarde aan een goede relatie met de Volvo dealer dan met een bedrijf waar ik waarschijnlijk toch nooit meer kom.
Daar heb je gelijk in.

Geplaatst: 02.06.2012 - 22:06
door ...
Update
Gisteren werd ik gebeld door de dealer, dat de auto klaar was. Het instrumentenpaneel bleek het niet te zijn. Er hebben diverse monteurs gekeken i.v.m. de eigenaardigheden en het feit dat de letters niet wazig werden (dat schijnt meestal het probleem te zijn bij het instrumentenpaneel). Hierdoor hebben ze het instrumentenpaneel toch niet opgestuurd. Uiteindelijk hebben ze diverse proefritjes gemaakt en de auto diverse keren uitgelezen. Hieruit kwam steeds dezelfde storing. Ik weet niet meer exact welke storing het was, maar deze is opgelost door een module van nieuwe software te voorzien.

Inmiddels heb ik zo'n 100km probleemloos gereden en heb ik goede hoop dat ik van de ellende af ben. Gelukkig scheelt het ook flink in de kosten op deze manier!

Geplaatst: 02.06.2012 - 22:17
door Oceanracer
Hmmm, blijft wat duister maar ik hoop oprecht dat het nu is opgelost. Ik help in elk geval niemand met mijn accu. Ik heb een booster in de schuur staan en een losse accu. Dát zouden meer mensen moeten doen... :D

Geplaatst: 02.06.2012 - 23:04
door ovlov058
Een schuur hebben? Vind ik ook.

Geplaatst: 04.06.2012 - 15:24
door ...
En wederom een aanvulling:

Omdat ik toch duidelijkheid wou hebben over de exacte oorzaak, heb ik nog even met de dealer gebeld. Het probleem zat 'm in de software van de Centrale Elektronica Module (CEM). Nadat daar nieuwe software ingeladen was, hebben de problemen zich niet meer voorgedaan.

Ik heb vandaag even overleg gehad met een chef op het werk en die gaat akkoord met vergoeding van de kosten. Even afwachten nog, omdat anderen er ook nog wat over te zeggen hebben, maar na het aanhoren van mijn verhaal en het feit dat het geen slijtage of gebrek aan onderhoud betrof, staan ze er waarschijnlijk welwillend tegenover :)

Geplaatst: 04.06.2012 - 15:30
door Ramon&Ramon
Dus weer wat geleerd,geen starthulp bieden en goeie startkabels kopen,er was al eerder aangegeven dat er verder weinig mis kon zijn,meestal kwestie van storingen wissen en klaar,dat blijkt nu wel.

Geplaatst: 04.06.2012 - 16:42
door Oceanracer
Toch mooi dat de baas welwillend is!

Geplaatst: 04.06.2012 - 16:55
door ...
Ramon&Ramon schreef:geen starthulp bieden en goeie startkabels kopen
Deze gaan tegen elkaar in :wink:

Geplaatst: 04.06.2012 - 17:34
door M@rcel
S60_D5 schreef:
Ramon&Ramon schreef:geen starthulp bieden en goeie startkabels kopen
Deze gaan tegen elkaar in :wink:
Niet als je de kabels koopt om geholpen te worden ipv zelf hulp te verlenen. :)

Geplaatst: 04.06.2012 - 19:13
door MarioC70
S60_D5 schreef:
Ramon&Ramon schreef:geen starthulp bieden en goeie startkabels kopen
Deze gaan tegen elkaar in :wink:

Voor als de nood echt aan de man komt,maar beter is van niet,met echt goeie kabels is het risico op fouten stuk minder,maar meestal zijn het menselijke fouten die gemaakt worden,kabels omdraaien bijv.

Geplaatst: 04.06.2012 - 19:15
door Rutger
Ik ga na dit verhaal dus niemand overstarten...dat weet ik wel. Toch raar dat het allemaal zo gevoelig is.

Geplaatst: 04.06.2012 - 19:25
door MarioC70
Rutger schreef:Ik ga na dit verhaal dus niemand overstarten...dat weet ik wel. Toch raar dat het allemaal zo gevoelig is.

Je bent niet de enige die dit meemaakt,komt vaker voor,het probleem is meestal de zeer slechte kwaliteit van startkabels die er verkocht worden.

Geplaatst: 04.06.2012 - 20:09
door ...
Bij deze foto's van de gebruikte kabels. Dit waren zeker niet de goedkoopste kabels en zoals jullie zien ook niet zo'n dun setje met waardeloze klemmen.

Geplaatst: 04.06.2012 - 20:12
door Rutger
Prima, ik snap dat de kabels een mogelijke oorzaak zouden kunnen zijn. Deze kabels zien er toch goed uit hier boven. Blijft het een feit, dat het een risico met zich brengt om iemand over te starten.

Met alle gevolgen van dien, nogmaals, vind ik raar dat het zo gevoelig is allemaal.

Geplaatst: 04.06.2012 - 23:56
door ovlov058
Met je computer start je ook geen auto's op, en dat is wat de auto juist aan het worden is, een computer met wielen.

Leve de vw caddy diesel van de jaren '90 om auto's te starten.

Geplaatst: 05.06.2012 - 15:20
door edraket
MarioC70 schreef:
Rutger schreef:Ik ga na dit verhaal dus niemand overstarten...dat weet ik wel. Toch raar dat het allemaal zo gevoelig is.

Je bent niet de enige die dit meemaakt,komt vaker voor,het probleem is meestal de zeer slechte kwaliteit van startkabels die er verkocht worden.
Ik snap nog steeds niet hoe dat zou kunnen. De dunne kabels werken alleen maar als een "demper" voor eventuele spanningspieken vanuit de te starten auto. Kun je uitleggen hoe dunne kabels voor extra storingen zouden kunnen zorgen?