Pagina 4 van 4
Geplaatst: 19.06.2012 - 12:45
door dieselpower
piotrV70 schreef:De kogelhoogte discussie is weer losgebarsten. Mooi. Dan komt de vakantie eraan !
Idd, dat is /was niet de insteek van de topicstarter maar kogelhoogte is wel een bijkomstigheid die verbonden is aan de rijhoogte van een beladen auto.
Geplaatst: 19.06.2012 - 12:56
door Oceanracer
Bij Volvo Furness is bij aflevering destijds (al dan niet bewust) de hoge kogel geplaatst. Ik heb dit in de praktijk nog nooit als hinderlijk ervaren. Ik zal het u nog sterker vertellen: Afgelopen zondag meldde mij iemand dat hij zijn verloopstekker niet kon gebruiken bij de Thule fietsendrager, omdat de stang precies op de hoogte zat van de stekker. Met een hogere kogel heb je daar dus in elk geval ook geen last van!
Geplaatst: 19.06.2012 - 12:59
door dieselpower
Oceanracer schreef:Bij Volvo Furness is bij aflevering destijds (al dan niet bewust) de hoge kogel geplaatst. Ik heb dit in de praktijk nog nooit als hinderlijk ervaren. Ik zal het u nog sterker vertellen: Afgelopen zondag meldde mij iemand dat hij zijn verloopstekker niet kon gebruiken bij de Thule fietsendrager, omdat de stang precies op de hoogte zat van de stekker. Met een hogere kogel heb je daar dus in elk geval ook geen last van!
Daar kan ik me iets van voorstellen, iig ook iets om rekening mee te houden en nogmaals, ik denk dat je die 5cm hoger/lager niet terugziet op een caravan.
Re: Nivomat of hulpveren
Geplaatst: 02.06.2014 - 21:33
door Martijn-A
Leuke discussie! Zelf ook recent eigenaar van een V70 edition I en denkend aan verzwaring van de achterzijde ivm zeer frequente zware belading. Is er iemand die goede adressen heeft voor zwaardere progressieve veren? Zijn daar ook nog varianten in sterkte in?