Pagina 4 van 5

Geplaatst: 27.06.2012 - 23:37
door ronin1
elianmars schreef:
ronin1 schreef:Zonder verdere aanpassingen van de BOV na het chippen zou dus volgens jou de nodige (ernstige) problemen kunnen geven?

Is het goed zelf te doen om de interne BOV te vooorzien van een zwaardere veer?
De standaard bov doet gewoon zijn werk. Ook na chippen. Een externe bov kan echter wel voor problemen gaan zorgen.

Wat betreft de zwaardere veer voor de standaard interne bov, nog geen idee of het goed zelf te doen is. De tijd zal het leren :D
Ach er is maar weinig wat jou nog niet is gelukt tot nu toe, dus dit zal je ook wel weer voor elkaar krijgen lijkt mij ::wink:

Geplaatst: 20.07.2012 - 11:28
door Soeski
Ik heb informatie opgevraagd bij European Tuning en zij werken samen met de Zweedse Volvo-engineers inzake software en aanpassingen. Zij kunnen de T5 Geartronic, samen met een grotere turbo en intercooler, oppeppen naar 350pk. De handbak kan naar 380pk met dezelfde aanpassingen. Wel prijzig, maarja... :)

Geplaatst: 20.07.2012 - 11:39
door crackedtooth
@soeski: die pks ga je nooit fijn kwijtraken op wegdek met je voorwielaandrijving... plus geartronic ga je wel degelijk stuktrekken

Kna je beter een R inruilen en die modificeren

Geplaatst: 20.07.2012 - 11:44
door Soeski
crackedtooth schreef:@soeski: die pks ga je nooit fijn kwijtraken op wegdek met je voorwielaandrijving... plus geartronic ga je wel degelijk stuktrekken

Kna je beter een R inruilen en die modificeren
Dat vroeg ik me dus ook meteen af; de V50 heeft nu al moeite om bij vol gas de pk's op de weg te brengen met FWD. Je zou dat vermogen dus ook pas aan kunnen spreken als je al rolt, anders kom je niet van je plek. Ik vroeg me ook adf of de Geartronic dit aan kon, maar volgens European Tuning is dit geen probleem. Daarom gaan ze "maar" tot 350pk en 480nm, de handbak kan verder (380pk dus) want dan kan je ook nog een ander differentieel monteren.

Geplaatst: 20.07.2012 - 11:51
door crackedtooth
@soeski: Neem van mij aan: ja.. geartronic kan het in theorie aan, maar toch erg grote kans dat je hem met die specs stuk rijd

en ik zou een voorwielaangedreven auto niet op die manier tunen, zonde van je geld en hij blijft relatief zompig rijden tov bv de R of een snelle audi/bmw

Doe eens een proefrit in een R dan zou ik die eerder modificeren wanneer je aan de gang wilt.. wegligging dag en nacht verschil ook
(en ik heb vele jaren met gechipte v70 T5 gereden (dat was ook bewust een handbak ivm chippen en geen snelheids verlies van 1 seconde door diezelfde geartronic))

Geplaatst: 08.09.2012 - 22:02
door StephanD
elianmars schreef:
StephanD schreef: Weet je ook wat na tuning de maximale turbodruk is geworden?
1,5 bar max.
Zo dat is zelfs hoger dan bij mijn T4 (standaard 1 bar, getuned 1,35 bar).
Ik dacht dat ze maar tot 1,2 bar gingen bij deze auto (standaard 0,7 bar).

Hoe doet ie het bij warmer weer?
Merk je dat het vermogen dan veel minder is?

Geplaatst: 10.09.2012 - 09:37
door CY325i
260pk op de voorwielen is al over de limit, laat staan >300pk. Dan heb je toch echt achterwielaandrijving, of nog beter 4wielaandrijving nodig.

Geplaatst: 10.09.2012 - 10:57
door t5power
CY325i schreef:260pk op de voorwielen is al over de limit, laat staan >300pk. Dan heb je toch echt achterwielaandrijving, of nog beter 4wielaandrijving nodig.
Misschien wel bij stoplichtsprintjes, maar voor inhaalacties o.i.d. zijn die 260pk echt geen probleem hoor.

Geplaatst: 10.09.2012 - 16:38
door mad
Doen zeg ik, doen! 400 hp moet ook mogelijk zijn!

Edit: 530 hp is ook mogelijk!!! :twisted: (zie filmpje diesel01)... eigenlijk is 260 hp een beetje sneu.. :?

Geplaatst: 10.09.2012 - 16:58
door diesel01

Forza

Geplaatst: 11.09.2012 - 00:02
door elianmars
StephanD schreef:
elianmars schreef:
StephanD schreef: Weet je ook wat na tuning de maximale turbodruk is geworden?
1,5 bar max.
Zo dat is zelfs hoger dan bij mijn T4 (standaard 1 bar, getuned 1,35 bar).
Ik dacht dat ze maar tot 1,2 bar gingen bij deze auto (standaard 0,7 bar).

Hoe doet ie het bij warmer weer?
Merk je dat het vermogen dan veel minder is?
Bij warmer weer is het iets minder, maar ik "race" niet echt, dus zo erg is het niet.

Geplaatst: 11.09.2012 - 00:04
door elianmars
crackedtooth schreef:@soeski: Neem van mij aan: ja.. geartronic kan het in theorie aan, maar toch erg grote kans dat je hem met die specs stuk rijd

en ik zou een voorwielaangedreven auto niet op die manier tunen, zonde van je geld en hij blijft relatief zompig rijden tov bv de R of een snelle audi/bmw

Doe eens een proefrit in een R dan zou ik die eerder modificeren wanneer je aan de gang wilt.. wegligging dag en nacht verschil ook
(en ik heb vele jaren met gechipte v70 T5 gereden (dat was ook bewust een handbak ivm chippen en geen snelheids verlies van 1 seconde door diezelfde geartronic))
Ik heb bewust gekozen voor een T5 in plaats van een R (bijtelling). Misschien dat als ik in een R zou rijden, ik zou voelen dat het beter kan, maar ik moet zeggen dat de T5 heerlijk rijdt. Ik begrijp dan ook niet wat je met "zompig rijden" bedoelt. Kun je dat toelichten?

Geplaatst: 11.09.2012 - 00:32
door Bas1982
Een R zal wel strakker afgeveerd zijn dan een T5. Denk dat hij dat bedoeld. minder rol in de bochten en ook minder veerweg bij drempels

Geplaatst: 11.09.2012 - 08:01
door crackedtooth
elianmars schreef:
crackedtooth schreef:@soeski: Neem van mij aan: ja.. geartronic kan het in theorie aan, maar toch erg grote kans dat je hem met die specs stuk rijd

en ik zou een voorwielaangedreven auto niet op die manier tunen, zonde van je geld en hij blijft relatief zompig rijden tov bv de R of een snelle audi/bmw

Doe eens een proefrit in een R dan zou ik die eerder modificeren wanneer je aan de gang wilt.. wegligging dag en nacht verschil ook
(en ik heb vele jaren met gechipte v70 T5 gereden (dat was ook bewust een handbak ivm chippen en geen snelheids verlies van 1 seconde door diezelfde geartronic))
Ik heb bewust gekozen voor een T5 in plaats van een R (bijtelling). Misschien dat als ik in een R zou rijden, ik zou voelen dat het beter kan, maar ik moet zeggen dat de T5 heerlijk rijdt. Ik begrijp dan ook niet wat je met "zompig rijden" bedoelt. Kun je dat toelichten?
Ik verleden ook bewust T5 gekozen ivm kosten.. veel lol aan (met rica)..

Helaas ligt de lat nu weer hoger... advies is: voorlopig geen proefritjes in betaalbare R;s doen :p

Geplaatst: 12.09.2012 - 21:29
door elianmars
Bas1982 schreef:Een R zal wel strakker afgeveerd zijn dan een T5. Denk dat hij dat bedoeld. minder rol in de bochten en ook minder veerweg bij drempels
Och, mijn wagen ligt ook niet verkeerd op de weg :D

Afbeelding


Standaard was het net een vliegend tapijt. Dat reed inderdaad zompig :lol:

Afbeelding

Geplaatst: 12.09.2012 - 21:49
door crackedtooth
Nou zompig inderdaad stuurt R veel strakker dan t5... en adaptive onderstel icm 4wd kan gewoon geen extra verstevigende bars tegenop, om hard door bochten nog niet te noemen (dat is vooral de 4wd)

rijd erin en je voelt het meteen
(en ja, niet de nieuwe die is origineel qua weglegging, maar de oude pats boem T5 was had ook extra steunbars voor stijfheid.... )

Geplaatst: 12.09.2012 - 23:03
door elianmars
crackedtooth schreef:
elianmars schreef:
Ik heb bewust gekozen voor een T5 in plaats van een R (bijtelling).
Ik verleden ook bewust T5 gekozen ivm kosten.. veel lol aan (met rica)..

Helaas ligt de lat nu weer hoger... advies is: voorlopig geen proefritjes in betaalbare R;s doen :p
Voor de prijs van mijn T5, plus wat ik er in heb geïnvesteerd, had ik ook een R kunnen kopen. Maar, wat ik al eerder zei, bewust geen R gekocht, i.v.m. de bijtelling. Ik betaal al genoeg belasting :x

Geplaatst: 12.09.2012 - 23:23
door crackedtooth
@elain: ye..,. ik rijd hem om die reden prive
;o)

Opmerking was ook niet richting jouw afweging maar iemand die de keuze misschien nog moet maken: altijd proefrit in beide doen chipte t5 en R. en als je gechipte t5 ergens kunt lenen dan kan je goed vergelijken

Geplaatst: 13.09.2012 - 09:29
door t5power
Niet dat ik niet liever een R had gewild, maar volgens site van BSR is een T5 op tussensprints geeneens langzamer (misschien wel sneller!) dan een R!

Geplaatst: 13.09.2012 - 09:36
door crackedtooth
t5power: blok is hetzelfde en begrijp me niet verkeerd... jaren met aangepaste en gechipte t5 rondgereden met handbak als bewuste keuze

R is gewoon qua rijgedrag., wegligging bij alle weersomstandigheden nog meer rijgenot