Pagina 4 van 8
Geplaatst: 06.09.2012 - 10:21
door Thijs
Vanaf 2005 zijn de euro 4 motoren met een roetfilter voorzien van de 6 bak.
Geplaatst: 06.09.2012 - 10:29
door sbv
Thijs schreef:Vanaf 2005 zijn de euro 4 motoren met een roetfilter voorzien van de 6 bak.
Modeljaar 2006 kan je aanhouden
Geplaatst: 06.09.2012 - 10:33
door Sandeman
Ok, thanks

Jammer dat er dan weer meteen een roetfilter aan vast zit, maar goed
Huidige auto heeft gelukkig geen roetfilter en de EGR gaat door (kuch) omstandigheden niet meer open

Geplaatst: 06.09.2012 - 17:05
door 4wielen
In mijn beleving is de 6-bak D5 (185pk) een stuk stiller op de snelweg dan de 5-bak D5 (163pk). Tenminste, als je een constante snelheid rijdt

Geplaatst: 06.09.2012 - 22:00
door Quota
sbv schreef:Thijs schreef:Vanaf 2005 zijn de euro 4 motoren met een roetfilter voorzien van de 6 bak.
Modeljaar 2006 kan je aanhouden
Uitgezonderd de 126pk D, die doet het naar mijn weten met een 5bak.
Geplaatst: 07.09.2012 - 07:20
door Sandeman
Ok, mooi. Zesbakjes rijden toch een stuk rustiger op de snelweg (en ik hou stiekem wel van de wat kortere versnellingen

).
Denk dat het (nieuwe EODB apk eisen vind ik nog wat eng) dus maar een MY2006 van max 31-12-2005 moet worden
Maar ik wissel ongetwijfeld nog wel 600 keer van mening

Geplaatst: 02.02.2013 - 12:46
door Sandeman
Nou, de Mazda begint eigenlijk toch wel wat kuren te krijgen en los daarvan zit er voor de zomer nog voor een kleine 1000 euro aan onkosten aan te komen.
Misschien dus toch maar eens kijken of ik niet ergens een leuke V70 op de kop kan tikken.
En alsof het voorbestemd is krijg ik zomaar vandaag via gaspedaal deze binnen, staat dichtbij huis, dus ik dacht daar rijd ik volgende week ff langs:
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 1707-89146
Ja, het is inderdaad een 130pk en geen D5 maar verder best netjes en een heel aardig prijsje (imho).
Hij is eerst 4 jaar geleased geweest, een jaar tussen handelaren gezworven en daarna heeft er een particulier 4 jaar in gereden.
Ga ik hier een grote buil aan vallen? Met name de kilometerstand vind ik toch wel een beetje eng, vooral ook omdat ik er nog zeker een ton bij zou willen draaien.
Geplaatst: 02.02.2013 - 19:09
door Quota
http://www.autotrader.nl/auto/4X8DC/detail/
Lijkt mij dan een betere en completere keuze...
Geplaatst: 02.02.2013 - 19:58
door buddo
Sandeman schreef:
En alsof het voorbestemd is krijg ik zomaar vandaag via gaspedaal deze binnen, staat dichtbij huis, dus ik dacht daar rijd ik volgende week ff langs:
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 1707-89146
Ja, het is inderdaad een 130pk en geen D5 maar verder best netjes en een heel aardig prijsje (imho).
Ga ik hier een grote buil aan vallen? Met name de kilometerstand vind ik toch wel een beetje eng, vooral ook omdat ik er nog zeker een ton bij zou willen draaien.
Of je er veel onkosten aan gaat krijgen hangt met name samen met de onderhoudshistorie en een stukje geluk (of pech). Oftewel; check of je de volledige onderhoudshistorie er bij krijgt en of daaruit blijkt dat er netjes mee is omgegaan. Als hij goed is onderhouden dan kan er denk ik nog flink wat km bij.
Wel vind ik hem nogal aan de prijs. De uitrusting, motortype (geen D5), kmstand en leeftijd rechtvaardigen volgens mij een lagere prijs. Dat wordt dus wel heel fors onderhandelen, maar denk niet dat de verkoper zover wil gaan.
Geplaatst: 02.02.2013 - 20:08
door bartv70
Toevallig of niet, gisteren een aardige discussie over dit bedrijf op
het
SAAB forum (sorry ik rijd beide zweden), conclusie...hele wijde boog om heen lopen.
Geplaatst: 02.02.2013 - 20:16
door bartv70
Heb je wat rek in je budget dan is
1 van deze 3 misschien een keuze die iets meer zekerheid bied.
Kijken over de grens kan ook, prijstechnisch niet veel lager, maar km. standen van 100.000km minder vind je daar bij off. Volvo dealers.
DIESER oder
DIESER , komt nog iets BPM bij
Geplaatst: 03.02.2013 - 16:12
door Classic
Auto's van boven de pakweg 6000 euro zou ik niet zonder garantie kopen. De mijne, die ik kocht met 240.000 km op de klok, moet binnenkort worden voorzien van een nieuw kleppenhuis voor de GT-bak, een dure grap. Ook heb ik al een remreparatie (rechtsvoor was de zuiger vastgelopen) achter de rug. Gelukkig heb ik nog tot begin juni Bovag-garantie, terwijl ik toch een heel redelijke prijs heb betaald (7.650).
Geplaatst: 03.02.2013 - 18:19
door Thijs
bartv70, De 78-rv-.. is wat lichter als de andere twee. Scheelt weer iets in de wegenbelasting. Ter info

Geplaatst: 03.02.2013 - 18:50
door Jers3n
Thijs schreef:bartv70, De 78-rv-.. is wat lichter als de andere twee. Scheelt weer iets in de wegenbelasting. Ter info

Komt door de handbak (?). Daardoor en door het lagere vermogen is het opgegeven verbruik ook (aanzienlijk) minder, scheelt ook nog in de kosten. Daarnaast is het ook nog eens een na-facelift model.
Geplaatst: 03.02.2013 - 20:23
door bartv70
Dat leveren zonder garantie is een trieste zaak, deze auto's van 10 jaar oud met +/- 250.000km moeten of geen 8000 euro kosten, of wel maar dan met garantie.
Ik, wie ben ik, zou toch een oosterbuur op mijn lijstje zetten.
1 jaar garantie, slechts 155.000km (distributie meenemen in onderhandeling indien nog niet gebeurt).
Is tevens Volvo servicedealer.
Aardige opties zoals CruiseC, set winterbanden, nivomat enz.
Deze dealer ligt slechts 150km van Arnhem.
BPM zal zo'n 1000 Euro zijn.
Hier de advertentie
Geplaatst: 03.02.2013 - 20:44
door Thijs
Mja, geen klimaatcontrol en wat oudere radio.
Geplaatst: 03.02.2013 - 20:57
door Sandeman
Oeps, ik kreeg geen mailnotificaties. Morgen eens op mijn gemak doorlezen. Nu eerst topgear

Geplaatst: 03.02.2013 - 21:07
door bartv70
Tja, 't is een auto van ruwweg 10 jaar oud, dus de radio ook.
En geen aut. airco, ach!
In ruil daarvoor 100.000km minder op de klok, 1 jaar garantie
een set winterbanden erbij.
Keuzes, keuzes...altijd lastig
Geplaatst: 03.02.2013 - 21:19
door Thijs
Ach ja, heb je ook wel weer gelijk in!
Geplaatst: 03.02.2013 - 22:03
door bartv70
Topgear, goede tip.
Geweldige opnames, beetje over de top.
Vergeet de V70 en ga voor
DEZE WINNAAR