Pagina 4 van 4
Geplaatst: 11.12.2013 - 16:09
door evol
vroonhof schreef:Ik heb mijn telefoon sinds gisteren gekoppeld. Het werkt wel... maar....
als ik de preconditioning wil instellen en een tijd kies (bijv 8.00 am) en druk op 'klaar' dan verspringt de vertrektijd steeds naar 0.00....
Dit heb ik dus ook. Is het bij jou opgelost?
Geplaatst: 11.12.2013 - 17:36
door Pvdveen
CasperV60PIH schreef:Wie ervaren ook de volgende situatie: Volgens de VOC-App staat de auto niet op de locatie waar de auto ook echt staat. Het logboek is wel voorzien van een nieuwe rit met de juiste aantal kilometers. Volvo On Call bellen via de 'zwarte' toets in de auto laat weten dat de auto niet te vinden is. De rit die hier op volgt lijkt weer alles correct te werken. Met andere woorden; auto heeft pech of gaat na een ongeval zelf bellen via VOC. Is de auto dan wel op te sporen voor de hulpdiensten? Of betaal je voor een service die niet betrouwbaar is?
Dit probleem heb ik ook. Ze hebben bij mij al de voc module vervangen. maar het werkt nog steeds niet. Ritten lijken wel goed in het log boek te staan maar soms zonder begin en eindpunt. Als je op het kaartje klikt bij een rit. Dan stopt de app er zeer regelmatig mee. Of hij laat maar een gedeelte zien van het traject dat je hebt gereden. Meestal begint hij het traject weer te geven vanaf een punt waar je hebt stil gestaan(stop licht). Misschien gprs og gps ontvangst probleem?
Erg jammer dat it niet goed werkt. Het was duur genoeg.
Geplaatst: 11.12.2013 - 21:46
door dirkjanw
Hier dezelfde issues met VOC. Een boel ritten zonder A of B punt (dan laat het kaartje in de Android app Algarije zien, en als je er op klikt krijg je de 'unspecified error' popup. Overigens ook als je A en B punt exact hetzelfde adres zijn (mijn laatste entry, in 4 minuten en 0,7 KM gereden) krijg je die melding. Waarschijnlijk kwam de fix pas op de bestemming, want dat adres is als begin voor de rit genomen.
Overigens ook de nodige keren geen A EN geen B punt. Dan krijg je helemaal geen kaartje te zien en kun je dus ook de gereden snelheid en het verbruik niet zien. Was een mooie demo aan mijn zwager zondag: "neem 'm maar even mee, ik kan toch kijken of je je misdragen hebt". Niet dus.
Geplaatst: 11.12.2013 - 22:19
door dirkjanw
Oh, en als we het dan toch over eigenaardigheden hebben: het aantal ritten en de 'vanaf' datum die de app aangeeft in het eerste scherm varieert ook van keer tot keer bij mij

Geplaatst: 11.12.2013 - 22:42
door Poni
CasperV60PIH schreef:Wie ervaren ook de volgende situatie: Volgens de VOC-App staat de auto niet op de locatie waar de auto ook echt staat. Het logboek is wel voorzien van een nieuwe rit met de juiste aantal kilometers. Volvo On Call bellen via de 'zwarte' toets in de auto laat weten dat de auto niet te vinden is. De rit die hier op volgt lijkt weer alles correct te werken. Met andere woorden; auto heeft pech of gaat na een ongeval zelf bellen via VOC. Is de auto dan wel op te sporen voor de hulpdiensten? Of betaal je voor een service die niet betrouwbaar is?
Casper, dit heb ik ook in ernstige mate gehad.
Mijn auto is in Beesd geweest. Toen is een boordnetwerk-update uitgevoerd (CAM update).
Sindsdien wordt alles goed doorgegeven.
Overigens heb ik ook wel een op de VOC knop gedrukt.
Op het moment dat je dat doet, zouden de locatiegegevens gestuurd worden.
Als zij die niet doorkrijgen, is er mogelijk een ander probleem.
Oh, en eerder had de dealer al eens de gps antenne verplaatst, omdat RTI geen of bijna geen satellieten zag. Toen verbeterde de situatie ook al iets.
Geplaatst: 11.12.2013 - 22:47
door CasperV60PIH
Bedankt voor de info. De auto gaat binnenkort voor een update (CAM zou kunnen?) naar de dealer. Hopelijk is het daarmee verholpen. Zal jullie op de hoogte houden.
Geplaatst: 11.12.2013 - 22:56
door dirkjanw
Hmmm, ik heb eens gekeken hoe vaak het nu gebeurde. Een samenvatting van de laatste vier dagen:
vandaag 3 ritten, 2x zelfde vertrek- en aankomstpunt, 1x geen aankomstpunt (100% verkeerde ritinfo)
gisteren 4 ritten, 2x geen aankomstpunt (50% verkeerde ritinfo)
maandag 5 ritten, 1x geen vertrekpunt, 1x geen vertrek EN aankomstpunt (40% verkeerde ritinfo)
zondag 3 ritten, 1x vertrekpunt halverwege de rit, 1x geen vertrek EN aankomstpunt, 1x geen aankomstpunt (100% verkeerde ritinfo)
Dat er een keer iets misgaat soit, maar dit is wel een heel erg hoog foutgehalteā¦
Geplaatst: 11.12.2013 - 22:57
door Ben
ctr. alt. delete ?
Geplaatst: 11.12.2013 - 23:00
door dirkjanw
Haha goed plan, ik zal eventjes uitgesteld laden aanzetten dan gebeurt dat vanzelf toch?

Geplaatst: 12.12.2013 - 11:18
door MichelR
Ook ontdekt waarom ik niet de functie "Send to car" heb in mijn Volvo On Call.
Is aanwezig in V40's gebouwd vanaf week 40 2012..
En zal je zien mijn V40 is gebouwd week 37 dus ga dit helaas missen..

Geplaatst: 18.12.2013 - 11:37
door dirkjanw
Zo, kom net bij de dealer vandaan, voor de VOC onnauwkeurigheid en de slechte DAB+ ontvangst. Ze bevestigen de issue (gelukkig, ben toch niet gek) en verdenken de dakantenne omdat die blijkbaar zowel GPS antenne voor VOC als DAB+ bevat.
Ze willen er echter niet zelf aan gaan klussen maar er een bulletin van maken zodat het naar Volvo (NL? AB?) gaat en zij een oplossingsrichting aandragen. En dat zou zomaar even kunnen gaan duren

Wordt vervolgd dus.
Geplaatst: 18.12.2013 - 22:24
door Pvdveen
Vandaag voor het eerst alle ritten van een dag (meer als 10) er in met het juiste vertrek en aankomst adres!!!
En de app crashed ook niet als je de details van de rit opent. Het zou toch niet echt gaan werken?