Geplaatst: 17.11.2007 - 14:42
Ik niet. Veel meer overhellen en alles. En wat denk je van 't verbruik.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Het merendeel van de XC's heeft ondertussen al een Haldexkoppeling, al zal het vervangen daarvan ook wel prijzig zijn. Ik zie eerder in de lage bodemvrijheid een beperking voor terreinrijden, niet in de Haldexkoppeling. De Haldex koppeling krijgt max 50% van het vermogen voor zijn kiezen, en wordt enkel gebruikt wanneer er slip optreed ad voorwielen. Deze lijkt me niet het zwakke punt van de wagen. Hoe weet een Haldex koppeling immers het verschil tussen een besneeuwde weg (onroad), een modderige landweg (on/off road), en een stuk bosgrond. Ik denk dat iedereen met gezond verstand met een xc niet zal proberen bv een toyota hilux te evenaren qua terreincapaciteiten. Volvo heeft natuurlijk de overdreven neiging om zich goed in te dekken. Maar het lijkt me nogal logisch dat ze je niet onder garantie komen depaneren wanneer je je volledige onderkant hebt opengehaald aan een rotsachtig pad. De garantie stopt waar de capaciteiten van je wagen ophouden.Brambond schreef:Wel leuk allemaal, alleen staat er duidelijk in de algemene voorwaarden van volvo götenborg AB dat de XC AWD modellen NIET geschikt zijn voor tereingebruik.
Maar goed de volvodealer moet natuurlijk werk behouden.!!
Viscokoppelingetjes vervangen a 2200 euro.
niet gehinderd door enige vorm van kennis dus,...Bover schreef:Oei.......die heeft zijn traction control niet uitgezet!