Het is een D5 Summum geworden - 30.000km p/j diesel of lpg?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
hugha002
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
Locatie: Noord Drenthe

evert65 schreef:eerst verlagen naar 6999 en dan verhogen naar 7250?
dat is koopmansbreuk, die zaak hoeft niet op mijn klandizie te rekenen
Volgens mij stond de wagen eerst voor € 6.850 te koop, ergens rond die prijs. Tja, maar je weet wat ze eerst vroegen dus onderhandelen kan, want er zal wel ruimte zitten.

Snel zijn want als de wagen er na mijn vakantie nog staat heb ik ook wel belangstelling. En anders die 280SE. LPG en belastingvrij....
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Dit weekend geen tijd om naar Leeuwarden te gaan... maar wellicht volgende week wel.

Een andere vraag; (ik vraag te veel) aangezien ik wel eens met een aanhanger achter de auto rij en soms een caravan wat is beter aan te bevelen? een automaat of schakelbak?

Ik heb zelf geen ervaring met die automaatbakken van Volvo of die geschikt zijn om lasten te trekken na een tijd.

De auto die nu nog op nr. 1 staat is de eerder genoemde auto en is een schakelbak... automaat vind ik zelf ook zeer prettig (liever lui dan moe) maar als ik moet schakelen ook geen probleem en net zo leuk ;)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Automaat bij hogere KM-standen vraagt onderhoud in de vorm van een flush. Als je met een zware caravan handmatig schakelt en dat bijtijds doet, draai je de bak niet kapot. Ik zelf geen trouwens de voorkeur aan een handbak.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Ik zou graag een automaat rijden, maar om betrouwbaarheid en economische redenen (automaat zit in mijn bouwjaar een wegenbelasting categorie hoger en een lager verbruik) rij ik met een handbak.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Zoektocht gaat gestaag verder maar ben tot opheden nog geen ander exemplaar tegen gekomen die enigzins in de buurt van de blauwe komt (qua uitrusting, km's, trekhaak en prijs) .... iemand anders nog een suggestie of ergens 1 tegengekomen?

Afhankelijk hoe het van de week allemaal loopt op de zaak mss volgende week maar naar friesland rijden.
Gebruikersavatar
Waltersan
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
Locatie: Betuwe

Ng een paar tips die ik nog niet ben tegengekomen hierboven; bij een diesel moet je de koppeling en dual massa vliegwiel goed checken. Deze zijn meestal na 250000-300000 km op. Kost je zo €1500 en dan kun je weer.
Ook zou ik niet een automaat nemen als je vaak een zware aanhanger trekt icm hoge temperaturen, hoeft niet een probleem te zijn, maar ik vind het niet ideaal.
En laat een aankoop keuring doen bij een Volvo dealer, kost €95, en geeft een hoop inzicht.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27439
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

We leven hier in Nederland he, die paar warme dagen die we hier hebben zijn op 1 hand te tellen :razz:

Ben zelf gewend om zowel met handbak als automaat zware karren te trekken en met beiden nog nooit problemen gehad.
Zou me dus niet perse blind staren op een handbak of automaat.

Heb de S60 zelf ook gekocht om af en toe wat achter te kunnen hangen en dat is per toeval een automaat geworden, maar had net zo goed een handbak kunnen zijn.
Spijt heb ik nog geen moment gehad
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Ik denk zelf dat het iets veiliger is om een schakelbak te kopen dan een automaat... een automaat is toch gevoeliger voor zware lasten trekken en ik neem aan dat de automaatbak-revisie duurder is dan een versnellingsbak-revisie, of heb ik het mis?!

Ik zie het al een beetje voor mij hoor :) blauw met beige leer en 18 inch R velgen voor de zomer, de Thor met 17 inch winterset :) :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29660
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dimitri-Turbo schreef:Ik denk zelf dat het iets veiliger is om een schakelbak te kopen dan een automaat... een automaat is toch gevoeliger voor zware lasten trekken en ik neem aan dat de automaatbak-revisie duurder is dan een versnellingsbak-revisie, of heb ik het mis?!

Ik zie het al een beetje voor mij hoor :) blauw met beige leer en 18 inch R velgen voor de zomer, de Thor met 17 inch winterset :) :)
Een revisie van een automaat is duur, maar door op tijd de olie te verversen gaat een automaat best lang mee.
Bij een handbak zal revisie niet snel nodig zijn maar wel het vervangen van de koppeling en mogelijk het vliegwiel en dat is ook niet goedkoop.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Alles heeft zijn keerzijde blijkt wel... ben niet echt bekend met de gt's in de V70.... weet wel dat de GT in de XC90 een ramp is bij zware lasten en daarom is destijds de keuze gevallen voor een VW Touareg betere bak icm. motor voor de vrouw ... ik mag het doen zometeen met een V70'tje :silly:
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Ben je al wezen kijken? Ik zie dat die nog steeds online staat.
Gebruikersavatar
Rome
3rd Gear member
Berichten: 263
Lid geworden op: 05.03.2011 - 17:41
Locatie: Gelderland

Als je voor een automaat kiest, (ideaal !) zou ik zeker voor een geartronic kiezen. Er zijn verhalen te lezen van mensen met minder goede ervaringen, maar wij hebben geen enkel probleem. Gaan enkele keren per jaar naar het buitenland met de caravan, maar als je maar op tijd terugschakelt, gaat het zeer goed met de geartronic. Wèl in combinatie met een diesel, LPG geen ervaring mee. Succes !
Volvo S60 2.4D, 2005, Geartronic, Powered by Rica, Zomer Nebula 18";, Winter Thor, Schuif/kanteldak.

Eerder in bezit gehad: 360 GLT, 440 GLT, 460 GLE, V40 1.8, 850 GLT,
V40 1.8 LPG, S70 2.5 LPG, V40 1.9D, S70 2.5D.



Afbeelding
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

Rome schreef:...maar als je maar op tijd terugschakelt, gaat het zeer goed met de geartronic...
Zelf terugschakelen? Welk deel van het woord "automaat" begrijp ik dan niet goed?
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Vanavond kijken bij een v70 d5 gt... hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27439
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Koidream schreef:
Rome schreef:...maar als je maar op tijd terugschakelt, gaat het zeer goed met de geartronic...
Zelf terugschakelen? Welk deel van het woord "automaat" begrijp ik dan niet goed?
Als je met een beetje kar/caravan achter een auto met automaat rijd is het aan te raden om op die momenten wel zelf te schakelen.
Iets dat met de geartronic bijvoorbeeld mogelijk is zodat deze niet in te lage toerentallen blijft hangen en tevens kan je zo op de motor remmen.

Rest van de tijd lekker de bak het schakelwerk te laten doen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 357
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bij de discussie tussen lpg en diesel moet je tegenwoordig ook de vraag stellen of er een roetfilter onder de wagen gemonteerd is. Zoniet, zeker voor diesel gaan (betrouwbaar, zuinig. Met roetfilter worden deze voordelen grotendeels teniet gedaan. Roetfilters (en alle onderdelen die erbij horen om regeneratie mogelijk te maken) gaan kapot en maken de wagen minder betrouwbaar. Daarnaast is het verbruik van een diesel met roetfilter aanzienlijk hoger. Misschien niet als ie nog vers is maar na een ton gaat het verbruik omhoog omdat ie vaker gaat regeneren, het systeem vervuild, etc.

Vandaag is mijn V50 aan de beurt: nieuw roetfilter terwijl deze levenslang zou moeten meegaan. Hamvraag is nu: wie gaat dat betalen.
Volvo XC90 D5 R-design 2016
Porsche 911 Carrera Cabriolet 2002
Volvo XC90 2.4D aut. R-Design 2008
Volvo V50 2.0D aut. R-Design 2009
Saab 900 T16 Aero cabriolet 1990
Volvo XC90 D5 geartronic 2004
Volvo V70 2.5D aut. 1999
Volvo 850 Estate 2.5 20V aut. lpg 1994
Volvo 940 Estate 2.3 16V aut. lpg 1991
Volvo 164 E lpg 1973
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27439
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij de 5 cilinders valt het roetfilter weg te programmeren, komt het verbruik en de portemonnee ten goede.
Niet helemaal zoals het hoort, maar er is een oplossing voor
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Titanium grey....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
2nd Gear member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51

Ik weet niet of het bericht hierboven duidelijk is... maar de auto is gevonden en ga ik zaterdag ophalen :) Een D5 Geartronic Summum.... wat een pracht-machine. Meer specs volgens.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27439
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Gefeliciteerd! 8)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”