Pagina 4 van 5

Geplaatst: 24.06.2013 - 17:52
door hugha002
evert65 schreef:eerst verlagen naar 6999 en dan verhogen naar 7250?
dat is koopmansbreuk, die zaak hoeft niet op mijn klandizie te rekenen
Volgens mij stond de wagen eerst voor € 6.850 te koop, ergens rond die prijs. Tja, maar je weet wat ze eerst vroegen dus onderhandelen kan, want er zal wel ruimte zitten.

Snel zijn want als de wagen er na mijn vakantie nog staat heb ik ook wel belangstelling. En anders die 280SE. LPG en belastingvrij....

Geplaatst: 27.06.2013 - 17:54
door Dimitri-Turbo
Dit weekend geen tijd om naar Leeuwarden te gaan... maar wellicht volgende week wel.

Een andere vraag; (ik vraag te veel) aangezien ik wel eens met een aanhanger achter de auto rij en soms een caravan wat is beter aan te bevelen? een automaat of schakelbak?

Ik heb zelf geen ervaring met die automaatbakken van Volvo of die geschikt zijn om lasten te trekken na een tijd.

De auto die nu nog op nr. 1 staat is de eerder genoemde auto en is een schakelbak... automaat vind ik zelf ook zeer prettig (liever lui dan moe) maar als ik moet schakelen ook geen probleem en net zo leuk ;)

Geplaatst: 27.06.2013 - 18:19
door V70/2.4D/2003
Automaat bij hogere KM-standen vraagt onderhoud in de vorm van een flush. Als je met een zware caravan handmatig schakelt en dat bijtijds doet, draai je de bak niet kapot. Ik zelf geen trouwens de voorkeur aan een handbak.

Geplaatst: 28.06.2013 - 01:03
door Thijs
Ik zou graag een automaat rijden, maar om betrouwbaarheid en economische redenen (automaat zit in mijn bouwjaar een wegenbelasting categorie hoger en een lager verbruik) rij ik met een handbak.

Geplaatst: 30.06.2013 - 15:50
door Dimitri-Turbo
Zoektocht gaat gestaag verder maar ben tot opheden nog geen ander exemplaar tegen gekomen die enigzins in de buurt van de blauwe komt (qua uitrusting, km's, trekhaak en prijs) .... iemand anders nog een suggestie of ergens 1 tegengekomen?

Afhankelijk hoe het van de week allemaal loopt op de zaak mss volgende week maar naar friesland rijden.

Geplaatst: 30.06.2013 - 16:30
door Waltersan
Ng een paar tips die ik nog niet ben tegengekomen hierboven; bij een diesel moet je de koppeling en dual massa vliegwiel goed checken. Deze zijn meestal na 250000-300000 km op. Kost je zo €1500 en dan kun je weer.
Ook zou ik niet een automaat nemen als je vaak een zware aanhanger trekt icm hoge temperaturen, hoeft niet een probleem te zijn, maar ik vind het niet ideaal.
En laat een aankoop keuring doen bij een Volvo dealer, kost €95, en geeft een hoop inzicht.

Geplaatst: 30.06.2013 - 20:53
door Fredhead
We leven hier in Nederland he, die paar warme dagen die we hier hebben zijn op 1 hand te tellen :razz:

Ben zelf gewend om zowel met handbak als automaat zware karren te trekken en met beiden nog nooit problemen gehad.
Zou me dus niet perse blind staren op een handbak of automaat.

Heb de S60 zelf ook gekocht om af en toe wat achter te kunnen hangen en dat is per toeval een automaat geworden, maar had net zo goed een handbak kunnen zijn.
Spijt heb ik nog geen moment gehad

Geplaatst: 01.07.2013 - 18:14
door Dimitri-Turbo
Ik denk zelf dat het iets veiliger is om een schakelbak te kopen dan een automaat... een automaat is toch gevoeliger voor zware lasten trekken en ik neem aan dat de automaatbak-revisie duurder is dan een versnellingsbak-revisie, of heb ik het mis?!

Ik zie het al een beetje voor mij hoor :) blauw met beige leer en 18 inch R velgen voor de zomer, de Thor met 17 inch winterset :) :)

Afbeelding

Geplaatst: 01.07.2013 - 18:17
door lint
Dimitri-Turbo schreef:Ik denk zelf dat het iets veiliger is om een schakelbak te kopen dan een automaat... een automaat is toch gevoeliger voor zware lasten trekken en ik neem aan dat de automaatbak-revisie duurder is dan een versnellingsbak-revisie, of heb ik het mis?!

Ik zie het al een beetje voor mij hoor :) blauw met beige leer en 18 inch R velgen voor de zomer, de Thor met 17 inch winterset :) :)
Een revisie van een automaat is duur, maar door op tijd de olie te verversen gaat een automaat best lang mee.
Bij een handbak zal revisie niet snel nodig zijn maar wel het vervangen van de koppeling en mogelijk het vliegwiel en dat is ook niet goedkoop.

Geplaatst: 01.07.2013 - 23:58
door Dimitri-Turbo
Alles heeft zijn keerzijde blijkt wel... ben niet echt bekend met de gt's in de V70.... weet wel dat de GT in de XC90 een ramp is bij zware lasten en daarom is destijds de keuze gevallen voor een VW Touareg betere bak icm. motor voor de vrouw ... ik mag het doen zometeen met een V70'tje :silly:

Geplaatst: 16.07.2013 - 14:08
door Discovery
Ben je al wezen kijken? Ik zie dat die nog steeds online staat.

Geplaatst: 16.07.2013 - 23:13
door Rome
Als je voor een automaat kiest, (ideaal !) zou ik zeker voor een geartronic kiezen. Er zijn verhalen te lezen van mensen met minder goede ervaringen, maar wij hebben geen enkel probleem. Gaan enkele keren per jaar naar het buitenland met de caravan, maar als je maar op tijd terugschakelt, gaat het zeer goed met de geartronic. Wèl in combinatie met een diesel, LPG geen ervaring mee. Succes !

Geplaatst: 17.07.2013 - 10:04
door Koidream
Rome schreef:...maar als je maar op tijd terugschakelt, gaat het zeer goed met de geartronic...
Zelf terugschakelen? Welk deel van het woord "automaat" begrijp ik dan niet goed?

Geplaatst: 17.07.2013 - 11:00
door Dimitri-Turbo
Vanavond kijken bij een v70 d5 gt... hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: 17.07.2013 - 17:35
door Fredhead
Koidream schreef:
Rome schreef:...maar als je maar op tijd terugschakelt, gaat het zeer goed met de geartronic...
Zelf terugschakelen? Welk deel van het woord "automaat" begrijp ik dan niet goed?
Als je met een beetje kar/caravan achter een auto met automaat rijd is het aan te raden om op die momenten wel zelf te schakelen.
Iets dat met de geartronic bijvoorbeeld mogelijk is zodat deze niet in te lage toerentallen blijft hangen en tevens kan je zo op de motor remmen.

Rest van de tijd lekker de bak het schakelwerk te laten doen

Geplaatst: 17.07.2013 - 18:17
door pimsam
Bij de discussie tussen lpg en diesel moet je tegenwoordig ook de vraag stellen of er een roetfilter onder de wagen gemonteerd is. Zoniet, zeker voor diesel gaan (betrouwbaar, zuinig. Met roetfilter worden deze voordelen grotendeels teniet gedaan. Roetfilters (en alle onderdelen die erbij horen om regeneratie mogelijk te maken) gaan kapot en maken de wagen minder betrouwbaar. Daarnaast is het verbruik van een diesel met roetfilter aanzienlijk hoger. Misschien niet als ie nog vers is maar na een ton gaat het verbruik omhoog omdat ie vaker gaat regeneren, het systeem vervuild, etc.

Vandaag is mijn V50 aan de beurt: nieuw roetfilter terwijl deze levenslang zou moeten meegaan. Hamvraag is nu: wie gaat dat betalen.

Geplaatst: 17.07.2013 - 21:39
door Fredhead
Bij de 5 cilinders valt het roetfilter weg te programmeren, komt het verbruik en de portemonnee ten goede.
Niet helemaal zoals het hoort, maar er is een oplossing voor

Geplaatst: 17.07.2013 - 22:51
door Dimitri-Turbo
Titanium grey....

Geplaatst: 18.07.2013 - 17:14
door Dimitri-Turbo
Ik weet niet of het bericht hierboven duidelijk is... maar de auto is gevonden en ga ik zaterdag ophalen :) Een D5 Geartronic Summum.... wat een pracht-machine. Meer specs volgens.

Afbeelding

Geplaatst: 18.07.2013 - 19:29
door Fredhead
Gefeliciteerd! 8)