Pagina 4 van 4
Geplaatst: 11.08.2013 - 12:09
door bios
Wat betreft de automatische airco, de AUTO knop blijft bij mij echt branden hoor ook al doe ik hem op handmatig ?
Of ik moet de aanjager uitzetten (stand 0) dan gaat eindelijk het lampje van AUTO uit.
Graag hoor ik hier nog wat feedback over
Wat betreft het uitlijnen, het wegdek loopt normaal wat naar rechts aan de rechterkant maar als ik links van de weg rij trekt hij toch ook wat naar rechts volgens mij, ik zal het nog eens goed testen.
Foto's volgen t.z.t.
Geplaatst: 11.08.2013 - 12:10
door Doeke Dobma
Gefeliciteerd, mooie auto! Inderdaad zijn we hier gek op foto's. Inderdaad kan uitlijnen verstandig zijn, zeker nu je nieuwe bandjes hebt. Ik begreep dat je in Sneek woont? Ik ken daar geen uitlijner, maar zelf zou ik ver weg blijven van 'de groten', zoals Kwik-Fit, Euromaster etc. Ik weet niet hoe ver je ervoor wilt rijden en hoeveel je er voor over hebt, maar in Dokkum zit Van der Meulen, uitlijnspecialist. Niet goedkoop, wel een autoriteit op het gebied van uitlijnen. Ze klanten komen zelfs van over de grens, nou, dan moet je toch wel wat kunnen hoor.
Over de Ecc, deze kan het beste altijd aan staan, dus het 'auto' lampje op groen. Op die manier gaat het aircosysteem het langste mee. Het is een volautomatische temperatuurgeregelde airco. Je hoeft hem ook niet uit te zetten aan het einde van de rit, want hij heeft een eigen nablaasfunctie, begint ca een uur nadat je de motor uitgeschakeld hebt.
Zoals gezegd kun je de auto funtie 'uit' zetten door aan de knop van de blower te draaien. Dan gaat het auto lampje van groen naar oranje. Maar geadviseerd wordt dus, airco 'aan' en dan op auto.
Zowel bij airco 'aan' als bij 'uit' kan het auto lampje groen branden.
Door te selecteren op boven, midden of onder (knoppen onder 'auto') gaat het groene auto lampje over op oranje. Dit kan ook door zelf de snelheid van de blower aan te passen, door leds zie je hoe hard de blower staat. Ook daarbij geldt; oranje is uit.
De mogelijkheden zijn dus:
Airco AAN - auto lichtverdeling (auto lampje groen)
Airco AAN - handmatige luchtverdeling (boven/midden/onder) (auto lampje oranje)
Airco AAN - handmatig ingestelde blowersnelheid (auto lampje oranje)
Airco AAN - combinatie van handmatige luchtverdeling en blowersnelheid (auto lampje oranje)
Airco UIT - automatische luchtverdeling (auto lampje groen)
Airco UIT - handmatige luchtverdeling (auto lampje oranje)
Airco UIT - handmatig ingestelde blowerspeed (auto lampje oranje)
Airco UIT - combinatie van handmatige luchtverdeling en blowersnelheid (auto lampje oranje)
Vooruitontwaseming: hierbij wordt altijd de airco ingeschakeld en gaat het auto lampje uit.
Geplaatst: 11.08.2013 - 12:51
door bios
Doeke,
Bedankt voor de tip van het uitlijnen, heb inderdaad wel eens een collega uit Leeuwarden erover gehoord.
Maar goed, het is eerst aan de garage of ze het zelf willen doen of mij financieel tegemoet komen, zij besteden het namenlijk toch ook weer uit.
En wat betreft de tip van de automatische airco, ook bedankt !
Dacht altijd uitzetten voor 10 minuten einde rit om de airco juist te sparen, maar deze manier is uiteraard nog comfortabeler en handiger.
Het lampje lijkt bij mij altijd groen te blijven branden ook al draai ik aan de knop van de snelheid blower, zal er nog eens mee bezig gaan volgens jou lijstje wat er gebeurt

Geplaatst: 11.08.2013 - 13:43
door JeroenSpock
Over de ecc, snelheid van de fan kan je wel regelen zonder dat het auto lampje uit gaat. Die gaat pas uit zodra je zelf kiest waar je de lucht wil hebben. Druk op auto en daarna het knopje van de voeten, gaat het auto lampje uit. Druk je weer op voeten, gaat auto weer aan. Ondertussen blijft hij de snelheid zelf regelen als je daar niet aan komt.
Geplaatst: 11.08.2013 - 22:11
door bios
Het is inderdaad zo dat het groene knopje van AUTO alleen uitgaat wanneer ik handmatig een andere stand kies (boven, midden, onder ).
Maar dat is duidelijk.
Is het ook normaal dat de snelheid van de aanjager zo snel/ hard gaat op de AUTO stand ? vandaag was het bijvoorbeeld buiten rond de 22 graden en de temp binnen stond afgesteld op 22 graden maar toch maakt de aanjager behoorlijk herrie door de snelheid hiervan.
Geplaatst: 11.08.2013 - 22:13
door JeroenSpock
Kan, maar als hij hem binnen op temperatuur heeft zou het weer rustiger moeten worden.
Geplaatst: 12.08.2013 - 10:03
door bios
JeroenSpock schreef:Kan, maar als hij hem binnen op temperatuur heeft zou het weer rustiger moeten worden.
Zal dit eens in de gaten houden, eventueel temp. meter in de auto
Geplaatst: 14.08.2013 - 14:49
door bios
Gisteren ging de aanjager inderdaad stukje langzamer na 5 minuten ongeveer, dus zal wel kloppen

Verder heb ik gisteren nieuwe bander erop laten zetten, eens zien hoe het nu gaat qua het sporen van de auto, trok eerst wat naar rechts maar lijkt nu al wat beter te zijn.... afwachten
Volgende euveltje wat ik vond is dat het rubber wat aan de bestuurderskant aan de binnenkant rondom kozijn (hoe noem je dat) op 2 punten aan lange scheur heeft door neem aan slijtage. Dus niet rubber om de deur zelf maar op de carosserie waar deur in valt.
Zijn deze rubbers los te bestellen, zo ja weet iemand waar (behalve Volvo dealer) ?
Verder heb ik net een setje colourlock besteld om het leer te onderhouden en wat op kleur te brengen bij de bestuurdersstoel.
Nu valt me op dat waar de autogordel hangt er sprake is van slijtage aan de zijkant van de stoel. Je ziet direct dat dit geen echt leer is maar nepleer.
Ik vraag me dan ook gelijk af welke delen van de auto echt leer en welke delen nepleer zijn, iemand een idee ? Neem aan de zijkanten en achterkant stoelen nepleer en de rest echt...
Geplaatst: 14.08.2013 - 17:14
door alarni
Volgens mij is alleen het middelste zitgedeelte en het middelste deel van de rugleuning echt
Geplaatst: 15.08.2013 - 19:33
door Fredhead
bios schreef:Gisteren ging de aanjager inderdaad stukje langzamer na 5 minuten ongeveer, dus zal wel kloppen

Verder heb ik gisteren nieuwe bander erop laten zetten, eens zien hoe het nu gaat qua het sporen van de auto, trok eerst wat naar rechts maar lijkt nu al wat beter te zijn.... afwachten

Gevalletje uitlijning, zodra dat in orde is zal de auto keurig rechtdoor blijven gaan
Geplaatst: 17.08.2013 - 13:12
door bios
Net even de auto uitgezogen en het viel me op dat er onder de bestuurdersstoel 2 losse kabeltjes liggen ... ?
Heb ik iets losgerukt of is dat van de elec. stoelbediening o.i.d (heb ik namenlijk niet) ?
De kabels komen uit de voorkant links- en rechtsvoor bij de bestuurdersstoel.
Ik heb wel stoelverwarming en je kunt onder de stoel ook een dikke kabelboom zien met allerlei kabeltjes welke onder de stoel zijn ingeplugd, neem aan voor de verwarming.
Foto 1
http://imageshack.us/photo/my-images/801/4orl.jpg/
Foto 2
http://imageshack.us/photo/my-images/835/us73.jpg/
Foto 3
http://img203.imageshack.us/img203/236/8qpm.jpg
Geplaatst: 17.08.2013 - 16:19
door Doeke Dobma
Dit is iets niet-origineels. Waarschijnlijk heeft een vorige eigenaar iets onder z'n stoel gehad. Carkit of zoiets. Heeft nu dus geen functie, maar voor het mooie/veilige misschien toch kabels even volgen en netjes verwijderen.
Geplaatst: 17.08.2013 - 20:55
door bios
Doeke Dobma schreef:Dit is iets niet-origineels. Waarschijnlijk heeft een vorige eigenaar iets onder z'n stoel gehad. Carkit of zoiets. Heeft nu dus geen functie, maar voor het mooie/veilige misschien toch kabels even volgen en netjes verwijderen.
Bedankt voor je reactie.
Dat zou heel goed kunnen, er hangen ook 2 microfoons in de auto ;-
Zo kom je steeds meer dingetjes tegen elke keer als ik weer met de auto bezig ben.
Zo viel me net nog op dat het RTI navigatiescherm mooi helder is als ik de auto gewoon op contact heb maar zodra ik de auto start zie je allemaal horizontale lijnen ... zodra de auto weer uit staat is het weer goed.
Mss storing met een ander apparaat o. I. D.