Superfunky schreef:RichieB schreef:Dit geeft toch maar weer aan hoe VCNL ook de Nederlandse Volvo dealers uitknijpt. 12% korting op de PIH, zoveel marge krijgen ze hier niet eens volgens mij.
En weet je wat het nog erger maakt? Ik heb niet eens onderhandeld. Ik ken anderen die dat wel gedaan hebben, hoogste score: 16%!
Weet je wat de deur helemaal dicht doet? Ik heb emails van dealers die melden dat hen
verboden is aan NL te leveren!
Ook lijkt het erop dat dealers worden tegengewerkt die toch orders voor NL-ers hebben aangeleverd. Dat weet ik omdat mijn auto's nog altijd geen fix hebben, terwijl ik afgelopen week een Zweedse vriend naar 2 Zweedse dealers heb laten bellen: nu bestellen is november/december leveren.
Zal ik nog een klap op de vuurpijl uitdelen: NL- leasemaatschappijen hadden 2 weken geleden (huidige status weet ik niet) nog de mogelijkheid rechtstreeks auto's te bestellen in Zweden voor levering 2013. List-price + 5.000
Moet ik nog uitleggen dat het NL stimuleringsbeleid haar doel 700 km voorbij schiet??? Dit lijkt zo langzamerhand op verkapte staatssteun.
@ben: Duitsland
Wat je schrijft herken ik volledig. Ik ook hoefde niet te onderhandelen om een zeer scherpe prijs te krijgen. Het bedrag wat je noemt is vergelijkbaar met mijn situatie. De Duitse dealer (en de 4 andere dealers die ik in die tijd ook heb gesproken) bevestigen het beeld dat leveren aan Nederlanders is verboden door Volvo. Hier zal ongetwijfeld de lobby van VCNL een rol hebben gespeeld.
Wat me ook opvalt is dat accessoires als: winterbanden set, andere zomerbanden set, dakkoffers, rear seat entertainment per item honderden euro's goedkoper kunnen worden geleverd. Zelfs met alle opties erbij is mijn prijs (incl BTW) lager dan NL prijs van een "kale" PIH.
De tijd van een "ingeschoten" bestelling tot de aflevering is in Duitsland net geen 2 maanden.