Pagina 4 van 5
Geplaatst: 04.09.2013 - 09:41
door diesel01
Silver_R schreef:SF voor president. :multi:
Heerlijk die mensen die durven zeggen dat ze zich zelf zo goed vinden.
Heau, heau, heau eens even.....
Probeer jij nu onze eigen Markie naar de kroon te steken.
As we speak wordt er door een AT op de deur geklopt...

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:47
door diesel01
Overigens heb ik vandaag al voor 5 euro lol gehad vanwege dit topic.
Geplaatst: 04.09.2013 - 09:48
door NielsPHEV
diesel01 schreef: As we speak wordt er door een AT op de deur geklopt...

Dan heb je mazzel meestal kloppen die niet (of heel erg hard)
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:19
door Johan s60
Nog niet veel veranderd, in de financiële wereld arrogant en hebberig had dit topic ook kunnen heten
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:27
door IkeV70
Totaal niet relevant of SF wel of niet een arrogante opschepper is.
Vanwege de fiscale voordelen en het zakelijk publiek heeft Volvo de prijzen in NL tot het uiterste gemaximaliseerd. BPM voordeel en KIA/MIA investeringsaftrek zijn volledig teniet gedaan door zo'n beetje een verdubbeling van de prijs. Bijtellingsvoordeel wordt door hogere onderhoudskosten (dan in omringende landen) verminderd.
Goed koopmanschap, marktwerking? Ja, alle pih's worden verkocht, de aandeelhouders zullen er wel blij mee zijn.
Fraaie en nette manier van zaken doen? Mwoah, niet echt.
SF heeft gewoon grotendeels gelijk als hij klaagt over het prijsbeleid van Volvo inzake PIH.
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:35
door bart simpson
Johan s60 schreef:Nog niet veel veranderd, in de financiële wereld arrogant en hebberig had dit topic ook kunnen heten
zo heette het eerst ook
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:37
door bart simpson
IkeV70 schreef:Totaal niet relevant of SF wel of niet een arrogante opschepper is.
Vanwege de fiscale voordelen en het zakelijk publiek heeft Volvo de prijzen in NL tot het uiterste gemaximaliseerd. BPM voordeel en KIA/MIA investeringsaftrek zijn volledig teniet gedaan door zo'n beetje een verdubbeling van de prijs. Bijtellingsvoordeel wordt door hogere onderhoudskosten (dan in omringende landen) verminderd.
Goed koopmanschap, marktwerking? Ja, alle pih's worden verkocht, de aandeelhouders zullen er wel blij mee zijn.
Fraaie en nette manier van zaken doen? Mwoah, niet echt.
SF heeft gewoon grotendeels gelijk als hij klaagt over het prijsbeleid van Volvo inzake PIH.
had VNL € 10.000,-- meer gevraagd waren ze ook verkocht, aan de prijs lag het dus niet
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:38
door Ben
En zo leren we SuperFranky steeds beter kennen.
Stel nou dat hij geen handelaar in geld was geworden maar bij Volvocars verantwoordelijk zou zijn voor de markt in Nederland. Had hij het dan anders gedaan?
Nee, want SuperFranky gaat voor maximaliseren van geld.
Al dan niet om mevrouw SuperFranky aan het winkelen te houden.
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:39
door Walter
Ben schreef:
Al dan niet om mevrouw SuperFranky aan het winkelen te houden.
Ook in tijden van Oudhollandsche crisis moet de PC Hooft draaiende worden gehouden
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:42
door bart simpson
er is er hoegenaamd geen een aan een particulier verkocht, het is dus een zaakwagenfeestje....
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:44
door IkeV70
bart simpson schreef:IkeV70 schreef:Vanwege de fiscale voordelen en het zakelijk publiek heeft Volvo de prijzen in NL tot het uiterste gemaximaliseerd. BPM voordeel en KIA/MIA investeringsaftrek zijn volledig teniet gedaan door zo'n beetje een verdubbeling van de prijs.
had VNL € 10.000,-- meer gevraagd waren ze ook verkocht, aan de prijs lag het dus niet
Je hebt een punt. VNL heeft de prijzen niet
tot het uiterste gemaximaliseerd, ze hadden nog wel wat verder kunnen gaan...
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:45
door Ben
Eigenlijk is VCNL dus een beetje dom geweest

Geplaatst: 04.09.2013 - 10:46
door IkeV70
bart simpson schreef:er is er hoegenaamd geen een aan een particulier verkocht, het is dus een zaakwagenfeestje....
Ja, dat heb je met fiscale stimuleringsmaatregelen die alleen voor zakelijke belastingen van toepassing zijn.
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:55
door Superfunky
Jeroen schreef:
Hoeveel PIH's heb jij of je bedrijf of je vriendenclub wel niet gekocht.
In de quote hierboven wordt bij nr. 3 de ramen al getint en in dit topic komen er nog eens 2 bij uit Duitsland... of .... ???
Goed geteld! 3 in totaal. Eentje binnen, 2 in bestelling.
En dan nog een vriendje met een Rica-PiH, die gaan we testen over 3 weken. Zie het tuning topic).
Geplaatst: 04.09.2013 - 10:56
door RoaldH
Superfunky schreef:RichieB schreef:Dit geeft toch maar weer aan hoe VCNL ook de Nederlandse Volvo dealers uitknijpt. 12% korting op de PIH, zoveel marge krijgen ze hier niet eens volgens mij.
En weet je wat het nog erger maakt? Ik heb niet eens onderhandeld. Ik ken anderen die dat wel gedaan hebben, hoogste score: 16%!
Weet je wat de deur helemaal dicht doet? Ik heb emails van dealers die melden dat hen
verboden is aan NL te leveren!
Ook lijkt het erop dat dealers worden tegengewerkt die toch orders voor NL-ers hebben aangeleverd. Dat weet ik omdat mijn auto's nog altijd geen fix hebben, terwijl ik afgelopen week een Zweedse vriend naar 2 Zweedse dealers heb laten bellen: nu bestellen is november/december leveren.
Zal ik nog een klap op de vuurpijl uitdelen: NL- leasemaatschappijen hadden 2 weken geleden (huidige status weet ik niet) nog de mogelijkheid rechtstreeks auto's te bestellen in Zweden voor levering 2013. List-price + 5.000
Moet ik nog uitleggen dat het NL stimuleringsbeleid haar doel 700 km voorbij schiet??? Dit lijkt zo langzamerhand op verkapte staatssteun.
@ben: Duitsland
Wat je schrijft herken ik volledig. Ik ook hoefde niet te onderhandelen om een zeer scherpe prijs te krijgen. Het bedrag wat je noemt is vergelijkbaar met mijn situatie. De Duitse dealer (en de 4 andere dealers die ik in die tijd ook heb gesproken) bevestigen het beeld dat leveren aan Nederlanders is verboden door Volvo. Hier zal ongetwijfeld de lobby van VCNL een rol hebben gespeeld.
Wat me ook opvalt is dat accessoires als: winterbanden set, andere zomerbanden set, dakkoffers, rear seat entertainment per item honderden euro's goedkoper kunnen worden geleverd. Zelfs met alle opties erbij is mijn prijs (incl BTW) lager dan NL prijs van een "kale" PIH.
De tijd van een "ingeschoten" bestelling tot de aflevering is in Duitsland net geen 2 maanden.

Geplaatst: 04.09.2013 - 10:58
door Silver_R
IkeV70 schreef:SF heeft gewoon grotendeels gelijk als hij klaagt over het prijsbeleid van Volvo inzake PIH.
Dan koopt hij zijn auto toch lekker bij een ander merk.
Geplaatst: 04.09.2013 - 11:05
door ferretje
Silver_R schreef:IkeV70 schreef:SF heeft gewoon grotendeels gelijk als hij klaagt over het prijsbeleid van Volvo inzake PIH.
Dan koopt hij zijn auto toch lekker bij een ander merk.
Dat is maar half zo leuk, dan heb je niks om over te zeiken.....
Staat overigens ten onrechte niet in de prijslijst:
Optie: Lekker over ons zeiken op het volvoforum: Gratis!
(Ja ja, guilty as charged!)
Geplaatst: 04.09.2013 - 11:08
door IkeV70
Silver_R schreef:IkeV70 schreef:SF heeft gewoon grotendeels gelijk als hij klaagt over het prijsbeleid van Volvo inzake PIH.
Dan koopt hij zijn auto toch lekker bij een ander merk.
Of in een ander land waar de prijzen wel normaal zijn. En dat heeft hij dus ook gedaan.
Geplaatst: 04.09.2013 - 11:16
door Marc Apeldoorn
Ik vraag me wel af of de marge alleen maar bij de importeur blijft hangen. De Volvo dealer komt er denkelijk aardig bekaaid af (er waren volvo dealers die geeneens een auto voor handelsprijs wilde inruilen op een PHIV, ze raakten de V60 toch wel kwijt...
Geplaatst: 04.09.2013 - 11:19
door Silver_R
IkeV70 schreef:Silver_R schreef:IkeV70 schreef:SF heeft gewoon grotendeels gelijk als hij klaagt over het prijsbeleid van Volvo inzake PIH.
Dan koopt hij zijn auto toch lekker bij een ander merk.
Of in een ander land waar de prijzen wel normaal zijn. En dat heeft hij dus ook gedaan.
Zoals ik al eerder schreef, SF is echt ontzettend goed.