woensdag wordt de v70 onderzocht.
Hij krijgt een lektest.
Zal gelijk vragen waar de koelvloeistof lekkage vandaan komt. Is een lekke koppakking makkelijk op te sporen? Mijn koelvloeistof lijkt ' schoon' te zijn.
hij zegt: pagina niet gevonden' kan er ook mee te maken hebben dat ik heb open op mijn telefoon...
Geplaatst: 27.10.2013 - 12:59
door 1-wiel
Op ipad werkt de link wel
Geplaatst: 27.10.2013 - 13:03
door Harrywarry
Zal straks even kijken
Geplaatst: 27.10.2013 - 21:15
door DannyB
volvo-jan schreef:je kan de storingen uitlezen inderdaad en je krijgt de meeste reparatie stappen te zien, ook kun je de onderdeel nummers uitzoeken
maar je kan niet inleren,niet alle soort terugroepacties zien, en informatie over verbeterde producten, of zoeken naar alle symptomen van storingen (vooral de nieuwe modellen niet), ook heb je een boel minder elektrische schema's,
ook kun je niet de gegevens van de fabriek over de auto op vragen via de autodetails, dit zijn andere gegevens als bij de eerste pagina na het uitlezen staat
dit zijn gegevens die vanuit zweden opgevraagd worden via het abonnement.
en nou net een boel gegevens die monteurs die er 5dagen in de week aan sleutelen (of ze nu dealer of zogenoemd specialist zijn) een boel kunnen helpen.
ik heb met beide mogen werken, en geef mij de betaalde maar.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Verbeterde produkten loop je inderdaad een jaar achter, maar de meeste van ons gaan niet aan een auto van een jaar oud sleutelen. De gegevens bij de fabriek zijn niet anders, maar misschien uitgebreider, dat kan ik zo niet bevestigen. Software laden kan inderdaad niet, maar verder vrijwel alles. Soms heb je alleen een speciaal meetkastje of speciaal gereedschap nodig om bepaalde metingen uit te kunnen voeren. Ik heb laatst o.a. nog de automaat ingeleerd en de airco L en R gecalibreerd en ingeleerd.Je kunt het logboek inzien en adh van dat componenten activeren en uitlezen op fouten, waardes en werking. Heel erg uitgebreid en veel subfuncties.
Ik heb mijn dice en software vergeleken met die van een bevriende dealer en er is zover ik heb kunnen ontdekken geen verschil, op de reeds door mij genoemde zaken na dan. Dus een zeer bruikbaar instrument voor de hobby specialist en als je zelf je onderhoud doet, eigenlijk onmisbaar! En voor de elektrische schema's heb ik de aparte Volvo EWD Software.
Geplaatst: 30.10.2013 - 11:28
door Harrywarry
zojuist de lektest gedaan. De injectoren lijken ok te zijn 2 en drie vulden wel sneller maar volgens de garage niet een zorgwekkend verschil. De accu maar even getest: nog 635 mA van de origineel 800 mA over. Dit zou de oorzaak kunnen zijn.
Het lek van de koelvloeistof is niet gevonden ook al met ik elke week vullen. Dit ga ik terug geven aan degene bij wie ik hem gekocht heb. De koelvloeistof is getest en verkleurde niet en is ook niet vervuild met olie. Dit duidt erop dat het waarschijnlijk niet een lekke koppakking is. Het systeem is onder druk gezet en ook toen vonden we niks gelukkig. Ook in de auto is het droog (na het openen van de midden console bij het gaspedaal) De kachel is het dus ook niet.
blijf ik met twee vragen zitten
1 waar komt de lekkage vandaan.
2 is de 635ma de oorzaak van het slechte starten
Binnenkort de verkopende partij maar weer benaderen en een ultimatum stellen ten aanzien van de koelvloeistof lekkage.
Geplaatst: 30.10.2013 - 19:48
door Gast
1) lekkage. Is dop nog wel goed?
Geplaatst: 30.10.2013 - 20:25
door Harrywarry
AlexV70 schreef:1) lekkage. Is dop nog wel goed?
ja de dop is goed, Er omheen is alles schoon. Bij het opendraaien merk je ook dat hij druk heeft opgebouwd want hij sist dan
Geplaatst: 30.10.2013 - 23:32
door MarioC70
Ja,als de motor warm is bouwt hij druk op,dat is dus normaal,het is een gesloten systeem.
Bij overdruk wordt het kookpunt verlaagd,dat is de opzet er van..
Geplaatst: 31.10.2013 - 08:32
door MN-NL
MarioC70 schreef:Bij overdruk wordt het kookpunt verlaagdverhoogd,dat is de opzet er van..
Vanuit het boekje
Geplaatst: 31.10.2013 - 12:17
door MarioC70
Ja,foutje bedankt...
Ik bedoelde als je de dop los draait bijwarme motor,gaat hij dus koken,zo was het..het was al laat,vandaar.
Geplaatst: 08.11.2013 - 22:18
door Harrywarry
update:
de auto start nog slecht en verliest nog steeds koelvloeistof.
Weer terug naar de verkopende partij. Hij was not amused dat ik bij een ander bedrijf onderzoek had gedaan en wil verder niks meer doen.
Vandaag de auto aan de Vida gehangen, geen storingen.
De dealer vermoedt dat het een lekke koppakking is en dat de koelvloeistof rechtstreeks de cilinder inloopt. Dit zou gelijk het slechte starten verklaren.
Binnenkort maar weer verder onderzoeken.....Bah!
Geplaatst: 09.11.2013 - 15:09
door Dimitri-Turbo
Ik heb ook een 'koud' vermoeden dat het een lekkende kop zou kunnen zijn! Zelfde soort verschijnselen gehad met een andere grote diesel van een ander merk. Was destijds de kop die kapot was.. heb het toen laten maken (3500 euro) en geen problemen meer gehad.
Denk zelf dat die specialist waar je de auto gekocht hebt (hij zegt dat ie V70 specialist is volgens jouw) niet echt kennis van zaken heeft Jammer van zijn reactie dat ie niets meer wil doen.. ik zou het wel weten en de auto gewoon retouneren en geld terug!!! (en dit is mogelijk!)
Geplaatst: 09.11.2013 - 16:00
door Harrywarry
Dimitri-Turbo schreef:Ik heb ook een 'koud' vermoeden dat het een lekkende kop zou kunnen zijn! Zelfde soort verschijnselen gehad met een andere grote diesel van een ander merk. Was destijds de kop die kapot was.. heb het toen laten maken (3500 euro) en geen problemen meer gehad.
Denk zelf dat die specialist waar je de auto gekocht hebt (hij zegt dat ie V70 specialist is volgens jouw) niet echt kennis van zaken heeft Jammer van zijn reactie dat ie niets meer wil doen.. ik zou het wel weten en de auto gewoon retouneren en geld terug!!! (en dit is mogelijk!)
ja is echt balen dat hij niks wil doen.
Ik weet dat ik rechten heb, tegelijkertijd heb ik ook geen zin in zijn negativiteit. Als de kosten onder de 1000€ blijven betaal ik het net zo lief zelf en ben ik van zijn klaagzang af.
Als het inderdaad 3500€ wordt dan kan hij een mailtje verwachten
Geplaatst: 09.11.2013 - 16:34
door 1-wiel
Mailtje?
Zou dan toch andere stappen ondernemen....
En die €1000 die je zelf wil investeren..... Zou ik ook niet doen, maar goed, ik weet niet welke afspraken je met de verkoper hebt gemaakt....
Geplaatst: 09.11.2013 - 17:29
door Harrywarry
1-wiel schreef:Mailtje?
Zou dan toch andere stappen ondernemen....
En die €1000 die je zelf wil investeren..... Zou ik ook niet doen, maar goed, ik weet niet welke afspraken je met de verkoper hebt gemaakt....
eerst maar kijken wat het probleem is, vervolgens bedenken hoe we het gaan oplossen. Één van de dingen die meewegen is dat ik geen zin heb om iemand voor de rechter te moeten slepen. Ik heb geen zin in die negativiteit. Natuurlijk is er een grens en daarover moet ik nog eens goed nadenken.
Geplaatst: 09.11.2013 - 17:51
door Harrywarry
als toevoeging nog maar een filmpje met geluid van afgelopen vrijdag. Dit is met nieuwe accu en gloeibougies. Dat heeft me niks gekost gelukkig, maar het heeft me ook niks opgeleverd.
eea is overigens al door een jurist uitgezocht, ik sta gelukkig in mijn recht op basis van non-conformiteit.
Geplaatst: 10.11.2013 - 11:52
door Zeg maar Jan
Dat slecht starten komt me bekend voor. Bij mij waren destijds alle 5 injectoren versleten. Toen laten vervangen door diesel techniek Oudehaske. Een garage heeft (vaak) niet de test apparatuur die een dergelijk bedrijf wel heeft.
Een diagnose kan je altijd laten stellen lijkt mij zo.
Verhaal van die koelvloeistof kan ik niet plaatsen. Scheurtje in blok? Kwam nog wel eens voor de de 6 in lijn (960/ V90)
Igg suc6
Geplaatst: 10.11.2013 - 12:19
door Harrywarry
Zeg maar Jan schreef:Dat slecht starten komt me bekend voor. Bij mij waren destijds alle 5 injectoren versleten. Toen laten vervangen door diesel techniek Oudehaske. Een garage heeft (vaak) niet de test apparatuur die een dergelijk bedrijf wel heeft.
Een diagnose kan je altijd laten stellen lijkt mij zo.
Verhaal van die koelvloeistof kan ik niet plaatsen. Scheurtje in blok? Kwam nog wel eens voor de de 6 in lijn (960/ V90)
Igg suc6
De injectoren zijn het niet, door twee bedrijven getest. Waarschijnlijk loopt de koelvloeistof direct de cilinder in en veroorzaakt het slechte starten.