Pagina 4 van 6

Geplaatst: 27.06.2006 - 15:53
door Ramon&Ramon
Er zit inderdaad ook verschil in dealers.
komt vaak door het gebrek aan ervaring.

Geplaatst: 27.06.2006 - 16:13
door Okke
En dat is jammer...dat geven ze van te voren niet toe! Ben ik toch wel blij dat je door dit forum steeds wijzer wordt en dat ik inmiddels weet waar ik moet zijn :wink: .

Geplaatst: 27.06.2006 - 18:10
door Gast
Okke schreef:Maar dan het volgende. Heeft elke Volvo dealer wel de specifieke kennis in huis om al het onderhoud (inclusief kleppen stellen/ LPG onderhoud) aan mijn Volvo te doen? Maar vooral: krijg ik bij verschillende dealers het zelfde onderhoudsadvies?
Inderdaad er zit ook een behoorlijk verschil in Volvo-dealers.
De meesten hebben nagenoeg geen kennis van LPG. Of je moet een monteur treffen die ook LPG "gek" is.
En kleppen stellen daar is al zoveel over geschreven.
Als er nog steeds dealers zijn die beweren dat er geen kleppen gesteld behoeven te worden omdat dit niet in het serviceprogramma staat. Tja...

Hoe pik je de goeie dealer er nu uit?

Geplaatst: 27.06.2006 - 19:36
door Bover
De goede dealer weet je in ieder geval een vertrouwd gevoel te geven. Na je beurt klopt het ook allemaal op de verschillende gebieden zoals
communicatie,
transparantie werkzaamheden
goed te lezen rekening
bejegening klant correct en afgestemd op klant ( niet iedereen wil hetzelfde behandeld worden maar "uniek" zijn )
after service enz enz.

Kijk eens bij de VOLVO Meppel(Peter) en Enschede ( hr Theo )

bob

Geplaatst: 03.07.2006 - 07:46
door bassponton
Kan jullie ook een verhaaltje vertellen, een colllega van mij ging met zijn auto (opel Corsa) naar opel dealer voor een beurt. Hij had voor de grap een kruisje met een stift op het olie filter geplaatst. en wat je denk je hetzelde filter zat er nog in na de beurt!!! Hij is dus zo weggereden met zijn auto..............

Geplaatst: 03.07.2006 - 15:38
door NOS
de auto's worden iig in Zoetermeer goed gewassen!
Wie onderhoud zijn auto in zoetermeer?

Geplaatst: 03.07.2006 - 15:43
door Gast
Zit er nog wel vel op je handjes? :P
Schouderklopje voor jezelf?

Geplaatst: 03.07.2006 - 15:49
door The Driver
bassponton schreef:Kan jullie ook een verhaaltje vertellen, een colllega van mij ging met zijn auto (opel Corsa) naar opel dealer voor een beurt. Hij had voor de grap een kruisje met een stift op het olie filter geplaatst. en wat je denk je hetzelde filter zat er nog in na de beurt!!! Hij is dus zo weggereden met zijn auto..............

Zo gek is dat niet.
Bij een "kleine" beurt volgens het fabrieks-onderhoudsschema hoeft waarschijnlijk het oliefilter niet vernieuwd te worden, alleen wel bij de daarop volgende grote beurt.

Tenzij je collega specifiek opdracht had gegeven het oliefilter te vervangen natuurlijk.

En zo komen de verhaaltjes de wereld in.

Geplaatst: 03.07.2006 - 16:11
door ps-amazon
het verhaal vermeldt niet of het filter is berekend.....

Geplaatst: 03.07.2006 - 18:26
door HMG
Als de monteurs dat nou doorhebben en op het nieuwe filter ook een kruisje zetten,..

Geplaatst: 03.07.2006 - 19:00
door +++t blijft behelpen+++
lijkt me niet.
Ik heb hetzelfde verhaal gehoord van een ex-Volvo- en Volkswagenmonteur
Oliefilter beetje poetsen en klaar.
AMES was dat.

Totdat er iemand een kruisje er op had gezet.

Geplaatst: 03.07.2006 - 19:12
door Michel740Turbo
het gebeurt idd wel een dat een filter niet vervangen wordt heb het zelf mee gemaakt dat een collegamonteur hem liet zitten omdat er geen voor handen was werd met een beetje wd40 schoongepoetst :evil:

Vermeld het dan gewoon als iets er niet is.....
En het gebeurt niet alleen met filters ook carterringen, lampjes en vooral de vloeistoffen worden dik berekend bv er gaat 4 olie in er word 4,5 gerekend het zelfde met koelvloei en ruitensproei en daar zijn de monteurs niet eens schuldig aan :wink: maar meer de mensen achter de balie :-x

Geplaatst: 03.07.2006 - 19:17
door HMG
Dan hebben de garages het tegenwoordig wel erg gemakkelijk met al die insertfilters,. valt helemaal niet meer op als je er niks aan gedaan hebt.
Ik verwacht niet dat een erkende (Volvo) dealer z'n eigen naam te grabbel gooit door iets wel te facureren wat er niet ingekomen is.

Geplaatst: 03.07.2006 - 20:29
door Bover
Tja het zou wel goed zijn als er controleurs rond reden en de resultaten op internet zouden zetten. :D
Kijk maar eens wat daar voor een werking vanuit gaat.
Bijv het zelfde systeem als met de sterren bij restaurants.
Stellen garages vanzelf bij...

Geplaatst: 04.07.2006 - 15:58
door Battlecruiser
Zorgt de Bovag niet voor een minimumcontrole?

Geplaatst: 04.07.2006 - 17:36
door Bover
Bovag stelt inderdaad de norm. ( voor zover ik weet )
Maar nu de handhaving nog.....

Waar is dan die transparante controle en overzichten....
Voor de klanten dan.

Geplaatst: 04.07.2006 - 19:13
door Gast
Battlecruiser S80 schreef:Zorgt de Bovag niet voor een minimumcontrole?
Over belangenverstrengeling gesproken.
De garage's betalen daar flink aan.
Mij is altijd geleerd wie betaald, bepaald.

Geplaatst: 05.07.2006 - 14:39
door Battlecruiser
Als de Bovag onafhankelijk zou zijn, zou het wellicht beter gaan. Maar dan sluiten de garages zich misschien niet zo makkelijk vrijwillig aan...

Het is trouwens praktisch overal dat bedrijfsgroepen een organisatie of klachtenbureau o.i.d. in het leven roepen, terwijl ze zelf belanghebbende zijn. Daarom werkt 't ook lang niet altijd in het voordeel van de consument.

Geplaatst: 05.07.2006 - 19:26
door Michel740Turbo
Veel auto bedrijven hebben tegen wordig wel een iso9001/2 norm. Bij die bedrijven kun je verwachten dat het klopt en zelfs als je het niet gelooft zijn ze verplicht de vervangen onderdelen te tonen.

Het is zelfs zo dat als ik bij De Jong (ondanks hun soms mindere behandeling) iets laat vervangen het getoond wordt of er omgevraagt heb of niet :wink: behalve olie en filters maar dat kun je vaak goed zien met het witte filter :razz:

Geplaatst: 06.07.2006 - 14:30
door The Driver
De Bovag is een belangenorganisatie van en voor de garages, niet voor de consumenten !!