Pagina 4 van 6

Geplaatst: 23.06.2006 - 12:31
door Richard
bart simpson schreef:
Richard S schreef:Hoe dan ook, als ik zo om me heen kijk en luister zou er dus best een markt kunnen zijn voor een v90 en misschien dus wel een s90 om wat meer tegengas richting audi etc te geven.
Waarom moet Volvo meer tegengas richting audi geven? Audi (voorsprong door techniek?) komt met een monsterlijk lelijke Q7 omdat ze (4 jaar na de XC90!) geen achterstand op willen lopen, welke voorsprong?.
Ik bedoelde dit meer in de richting van een model boven de s80 of die meer laten groeien richting Audi A8, bmw 7, mercedes S. Ik denk dat daar voor een premium merk als volvo echt markt is.Ik bedoelde duidelijk niet dat volvo meer op audi moest gaan lijken. Asl ik dat zou willen zou ik wel een audi kopen.

Geplaatst: 23.06.2006 - 12:47
door bart simpson
Ik vraag het me serieus af, Jaguar bestrijkt namens Ford het Toppremiumsegment al, en dan hebben ze nog wat amerikaanse zooi die we hier gelukkig niet hebben (Lincoln en de US Fords)

Geplaatst: 23.06.2006 - 13:26
door Richard
Ja maar goed, kijk eens naar mercedes dan? Die heeft mercedes, daimler, chrysler. Allemaal hebben ze modellen die ook in het hogere segment zitten.
En volvo wordt langzaam aan toch in het rijtje met mercedes,audi en bmw gezet. Is het dan niet handig om ze ook op een groter gebied van replic te dienen?

Geplaatst: 23.06.2006 - 13:58
door bart simpson
Mercedes heet dan misschien wel Daimler Benz maar ze hebben het merk niet, dat merk Daimler is van Jaguar (en dat is weer van Ford).
Chrysler heeft ondanks de invloeden van Mercedes helaas geen kans gezien een fatsoenlijke Premiumauto te bouwen.

Geplaatst: 23.06.2006 - 14:01
door NOS
Chrysler is wel bezig met een opmars in europa en er is best kans dat er op den duur een 5-serie achtige komt

Geplaatst: 23.06.2006 - 14:02
door bart simpson
NOS schreef:Chrysler is wel bezig met een opmars in europa en er is best kans dat er op den duur een 5-serie achtige komt
Us cars halen nooit de kwaliteit van een Europeaan (of een Japanner) dus een 5 serie look-alike? :lol:

Geplaatst: 23.06.2006 - 14:04
door menjo

Geplaatst: 23.06.2006 - 14:07
door V480-S60
Auw Menjo. Ga je computer leegmaken. Dat lijkt toch nergens op. 8) 8)

Geplaatst: 23.06.2006 - 14:09
door Richard
En wat te denken van de 300C? Kwaliteit kan niet tippen aan europese auto's maar hij verkoopt toch best wel goed.

Persoonlijk zou ik het niet verkeerd vinden als volvo wat meer in het premium segment gaat zitten qua modellijn. De v70 iets groter en s80 zo houden. Misschien dan nog een s90/v90 erboven.

Geplaatst: 23.06.2006 - 14:31
door bart simpson
Richard S schreef:En wat te denken van de 300C? Kwaliteit kan niet tippen aan europese auto's maar hij verkoopt toch best wel goed.

Persoonlijk zou ik het niet verkeerd vinden als volvo wat meer in het premium segment gaat zitten qua modellijn. De v70 iets groter en s80 zo houden. Misschien dan nog een s90/v90 erboven.
De 300C is voor iemand die premium uit wil stralen maar het (nog) niet kan.
"Groot van binnen" wordt automatisch "groot van buiten" en groot is weer inherent aan zwaar (kijk naar een A6 vanaf 1590kg, een 5 serie touring vanaf 1535kg of een MB E 200 vanaf 1620kg's) en is vandaag de dag niet meer welkom, ik geloof dat Volvo met de V70 juist een uitstekende propositie heeft, niet te groot, niet te zwaar...

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:18
door NOS
niet te zwaar? 1590 kilo leeggewicht voor de d5

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:19
door Richard
Ehm.... even een opmerking mbt tot gewichten. Op mijn kentekenbewijs staat toch echt dat mijn v70 1590 kilo weegt hoor. De mercedes E220 cdi bij ons is zelfs nog lichter. 1520 kilo.

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:19
door NOS
viercilinder motor

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:20
door Thom
ik geloof dat Volvo met de V70 juist een uitstekende propositie heeft, niet te groot, niet te zwaar...
Nu ga ik ff lekker wijs doen...je bedoelt waarschijnlijk positie, want propositie is een vakterm uit de marketing (het betekent de boodschap die je aan de doelgroep wilt overbrengen). Btw: ik ben er vandaag achtergekomen dat je van het middengedeelte van de 40/20/40 achterbank in een XC70 een armsteun kan maken, een lekker brede en dikke. Kijk, ik moet Volvo nageven dat daar over nagedacht is!

Thom

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:22
door Richard
Klopt. Maar het gaat even over het plaatje wat geschetst werd. Het komt er dus op neer dat een mercedes of bmw groter en lichter is dan een v70. Dus zou deze echt iets moeten groeien om ook met deze modellen te kunnen concureren.

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:23
door NOS
zozo...
scandinavische luxe hé, die armsteun

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:23
door menjo
NOS schreef:niet te zwaar? 1590 kilo leeggewicht voor de d5
Dan vergelijk je dus de zwaarste V70 met de lichtste uitvoeringen van die andere modellen. Lichtste V70 weegt 1470kg.

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:23
door Richard
Thom schreef:
ik geloof dat Volvo met de V70 juist een uitstekende propositie heeft, niet te groot, niet te zwaar...
Nu ga ik ff lekker wijs doen...je bedoelt waarschijnlijk positie, want propositie is een vakterm uit de marketing (het betekent de boodschap die je aan de doelgroep wilt overbrengen). Btw: ik ben er vandaag achtergekomen dat je van het middengedeelte van de 40/20/40 achterbank in een XC70 een armsteun kan maken, een lekker brede en dikke. Kijk, ik moet Volvo nageven dat daar over nagedacht is!

Thom
Je kunt zelfs die armsteun vervangen voor een koelkox. Kun je zelf koel zitten ;)

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:25
door Richard
menjo schreef:
NOS schreef:niet te zwaar? 1590 kilo leeggewicht voor de d5
Dan vergelijk je dus de zwaarste V70 met de lichtste uitvoeringen van die andere modellen. Lichtste V70 weegt 1470kg.
Zou ik niet willen zeggen. Die E220 cdi is en automaat en heeft 145 pk. Wat niet eens zoveel minder is dan de d5 die ik heb. Verder is ie qua uitvoering luxer, daar gaat neem ik aan ook wat gewicht in zitten.

Geplaatst: 23.06.2006 - 15:26
door menjo
Zo'n mercedes E220 CDI weegt trouwens 1685kg, met automaat 1770kg.