Pagina 4 van 8

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 05.04.2014 - 16:30
door Paul
Vraag ik wil de 19inch wielen, waarom mag het via heico wel en via volvo niet?

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 05.04.2014 - 19:16
door Ben
rsnhakan schreef: Wordt de datum nog veranderd Ben?
Die vraag ligt bij Volvocars.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 07.04.2014 - 20:24
door jrkalf
V60_PHEV schreef: Ik zou ook graag wel op de reservelijst willen en kan 1 mei wel.

Ik heb vragen over het rijden met een 1800 kg caravan:
Is de elektromotor bestand tegen het optrekken met een dergelijke aanhanger of kan ik beter rijden in AWD of Save?
Goede vraag. Ik heb van het weekend ook even 1600kg weggetrokken alsof het niets is. Uit voorzorg heb ik bewust even voor AWD gekozen.


----

Updated list below

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 07.04.2014 - 23:10
door Volvojohn
Vraag: zijn de laadpunten al beschikbaar in de routeplanner als poi. Zo neen kan Volvo Nederlnad aangeven of dat nog beschikbaar komt.

Overigens gisteren met caravan (1500 kg.) gereden. Super!

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 07.04.2014 - 23:14
door Volvojohn
Mochten er voor 1 mei reserveplaatsen beschikbaar zijn dan meld ik me bij deze aan!

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 07.04.2014 - 23:19
door vaudi
Extra vraag:
In het instrumenten thema Performance valt de E-boost meter direct weg op het moment dat de cruise control inkomt.
Dat is erg jammer bij de Hybrid.

Veel fijner zou zijn als de ingestelde CC snelheid in het middelste display met een cirkeltje continu ergens in het
scherm wordt afgebeeld.
Zeg maar op een wijze zoals dat een paarseconden na instellen zichtbaar is aan het topje van de naald van de snelheidsmeter.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 07.04.2014 - 23:23
door Kokus
Extra vraag:
De cruisecontrol gaat maar tot 200 km/h. Op 205, 210 of verder vastzetten lukte me gisteren niet...

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 07.04.2014 - 23:34
door RichieB
Heren, dat zijn geen vragen, maar feature requests.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 08.04.2014 - 08:26
door jrkalf
RichieB schreef: Heren, dat zijn geen vragen, maar feature requests.
True,

Ik heb m'n feature requests even verplaatst in m'n post.

RichieB,

De lijst en pagina worden zo steeds langer. Kunnen we ze weer een keer wissen uit alle posts en samenvoegen in je eerste post? :police: :police:

----------------------------------------------

Vragen om uitleg / verduidelijking
  1. Tot hoeveel kWh wordt de 400V accu opgeladen? Oftewel: hoeveel veiligheidsmarge zit er in het opladen om een volle accu te voorkomen?
  2. Tot hoeveel kWh/procent kan de accu worden "leeggereden", oftewel welke veiligheidsmarge is er om een lege accu (en dus beschadiging) te voorkomen?
  3. Is het aantal op diesel gereden kilometers door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  4. Is het aantal gebruikte kWh's door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  5. Kan het actuele kWh verbruik ook in het display worden aangegeven?
  6. Waarom wordt de koelwatertemperatuur niet weergegeven
  7. Kun je met volledig lege dieseltank nog op de accu verder rijden
  8. Zoveel mogelijk details over temperatuurhuishouding van de dieselmotor. Bv het aanslaan van de koude dieselmotor bij 100km/h op de snelweg, het regelmatig aan- en afslaan bij koude motor, etc. Welke voorzieningen zijn er getroffen. Zijn er compromissen gesloten. Hoe kun je als rijder de temperatuurhuishouding gunstig beinvloeden.
  9. Details over remmen en remgeneratie. Hoe werkt het precies, hoe kun je het beste zien op het display wat er gebeurt.
  10. Hoe moeten de Hybrid en de Eco-boost meters in het dashboard precies gelezen worden.
  11. Hoe snel warmt preconditioning de accu op?
  12. Waarom zij er geen schakelflippers leverbaar?
  13. Zijn er verbeteringen aan de bevestiging van het laadklepje mogelijk?
  14. Is de elektromotor bestand tegen het optrekken met een zware lading (1600kg-1800kg) aanhanger of kan ik beter rijden in AWD of Save?
  15. Waarom werkt de Cruise Control niet boven de 200km/u ?
Verzoeken tot aanpassingen:
  • Komen er nieuwe dashboard thema's?
  • Is het mogelijk om alleen je linkerpaneel binnen een thema aan te passen? (combinatie Hybrid thema met E-booster uit het Performance thema)
  • In performance thema de Cruise Control feature te verhuizen richting het grote klokkenhuis (zoals bij thema Hybrid en eco)
  • Wordt het mogelijk de achterlichten tegelijk met DRL te laten branden?
  • Is het mogelijk om bij de SAVE knop het bijladen tot 20km rijafstand uit te zetten?
  • Is het mogelijk om bij de SAVE knop eventueel meer te laden dan 20km rijafstand? tot 80% a 90% vol bijvoorbeeld.
Volvo-On-Call verzoekjes:
  • Auto blokkeren op afstand (indien auto niet rijdend, bij diefstal, speciale dienst via Volvo On Call)
  • Stoelverwarming activeren bij pre-conditioning, ook zonder aangesloten kabel
  • Weergave van totaal aantal gereden kilometers op diesel en totaal aan kilometers op accu
  • Waarschuwing dat ramen en/of dak nog openstaan, mogelijkheid om ramen en dak te openen en sluiten via Volvo-On-Call.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 08.04.2014 - 08:58
door rsnhakan
jrkalf, zou je naast de koelwatertemperatuur, de temperatuur van de olie willen toevoegen aan vragen om uitleg? Een VOC verzoek: ik weet niet of het überhaupt mogelijk is, maar het aantal Amperes waar de auto mee laadt, zou ik wel willen aanpassen via de app.

Dat de cruise control niet werkt boven de 200 km/u, heeft niets te maken met het PIH ontwerp. Is bij alle Volvo's zo en volgens mij ook bij andere merken.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 08.04.2014 - 09:27
door IkeV70
Ik denk dat het volkomen nutteloos zal blijken om allerlei aanpassingsverzoeken voor te leggen. Beter beperken tot vragen die de specialisten kunnen beantwoorden.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 08.04.2014 - 09:29
door IkeV70
Vragen om uitleg / verduidelijking
  1. Tot hoeveel kWh wordt de 400V accu opgeladen? Oftewel: hoeveel veiligheidsmarge zit er in het opladen om een volle accu te voorkomen?
  2. Tot hoeveel kWh/procent kan de accu worden "leeggereden", oftewel welke veiligheidsmarge is er om een lege accu (en dus beschadiging) te voorkomen?
  3. Is het aantal op diesel gereden kilometers door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  4. Is het aantal gebruikte kWh's door de dealer/Volvo NL uit te lezen?
  5. Kan het actuele kWh verbruik ook in het display worden aangegeven?
  6. Waarom wordt de koelwatertemperatuur niet weergegeven
  7. Kun je met volledig lege dieseltank nog op de accu verder rijden
  8. Zoveel mogelijk details over temperatuurhuishouding van de dieselmotor. Bv het aanslaan van de koude dieselmotor bij 100km/h op de snelweg, het regelmatig aan- en afslaan bij koude motor, etc. Welke voorzieningen zijn er getroffen. Zijn er compromissen gesloten. Hoe kun je als rijder de temperatuurhuishouding gunstig beinvloeden.
  9. Details over remmen en remgeneratie. Hoe werkt het precies, hoe kun je het beste zien op het display wat er gebeurt.
  10. Hoe moeten de Hybrid en de Eco-boost meters in het dashboard precies gelezen worden.
  11. Hoe snel warmt preconditioning de accu op?
  12. Waarom zij er geen schakelflippers leverbaar?
  13. Zijn er verbeteringen aan de bevestiging van het laadklepje mogelijk?
  14. Is de elektromotor bestand tegen het optrekken met een zware lading (1600kg-1800kg) aanhanger of kan ik beter rijden in AWD of Save?
  15. Waarom werkt de Cruise Control niet boven de 200km/u ?
  16. Wat zijn mogelijke oorzaken van de melding 'tijdelijke beperking hybridesysteem'
Verzoeken tot aanpassingen:
  • Komen er nieuwe dashboard thema's?
  • Is het mogelijk om alleen je linkerpaneel binnen een thema aan te passen? (combinatie Hybrid thema met E-booster uit het Performance thema)
  • In performance thema de Cruise Control feature te verhuizen richting het grote klokkenhuis (zoals bij thema Hybrid en eco)
  • Wordt het mogelijk de achterlichten tegelijk met DRL te laten branden?
  • Is het mogelijk om bij de SAVE knop het bijladen tot 20km rijafstand uit te zetten?
  • Is het mogelijk om bij de SAVE knop eventueel meer te laden dan 20km rijafstand? tot 80% a 90% vol bijvoorbeeld.
Volvo-On-Call verzoekjes:
  • Auto blokkeren op afstand (indien auto niet rijdend, bij diefstal, speciale dienst via Volvo On Call)
  • Stoelverwarming activeren bij pre-conditioning, ook zonder aangesloten kabel
  • Weergave van totaal aantal gereden kilometers op diesel en totaal aan kilometers op accu
  • Waarschuwing dat ramen en/of dak nog openstaan, mogelijkheid om ramen en dak te openen en sluiten via Volvo-On-Call.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 08.04.2014 - 22:17
door vaudi
Wensen van klanten moet je als organisatie nooit uit de weg gaan. Moet je blij mee zijn. Zou niet weten waarom we geen wensen zouden uiten.
We helpen meedenken om een product nog verfijnder te krijgen.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 08.04.2014 - 22:57
door Theking
Waarom rijd de auto als deze op adaptief cruisecontrol staat en in Pure modus bij het inhalen van achter een voorganger als een raket ervan door en past deze zich niet aan naar de gewenste Modus?
Hiermee bedoel ik dat het bijna onmogelijk is volledig electrisch te rijden met adaptief cruise control als de snelheid iets onder de ingestelde snelheid zakt?

Dit zou beter moeten kunnen gezien alle electronica en chips in de auto!

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 08.04.2014 - 23:41
door RichieB
Dat is gewoon hoe ACC werkt. Wil je geen diesel gebruiken dan moet je meer anticiperen. Je vraag is eigenlijk een feature request: een speciale ACC mode die minder heftig accelereert en rekening houdt met het PIH concept.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 08.04.2014 - 23:57
door 100mb
Theking schreef: Waarom rijd de auto als deze op adaptief cruisecontrol staat en in Pure modus bij het inhalen van achter een voorganger als een raket ervan door en past deze zich niet aan naar de gewenste Modus?
Hiermee bedoel ik dat het bijna onmogelijk is volledig electrisch te rijden met adaptief cruise control als de snelheid iets onder de ingestelde snelheid zakt?

Dit zou beter moeten kunnen gezien alle electronica en chips in de auto!
Bij mij zorgt ACC in Pure modus er juist voor dat er geleidelijk wordt geaccelereerd zodat met de auto volledig elektrisch kan worden gereden. Mits de accu zo goed als leeg is uiteraard. In Hybrid schakelt de diesel wel bij en heeft elektrisch rijden geen prioriteit.

Vraag is dus, zit er een verschil in software m.b.t. ACC.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 08:04
door peterpijpelink
Graag ben ik er 1 mei bij, Mocht er plaats zijn dan hoor ik dat graag.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 08:26
door RichieB
jrkalf schreef: RichieB,

De lijst en pagina worden zo steeds langer. Kunnen we ze weer een keer wissen uit alle posts en samenvoegen in je eerste post? :police: :police:
Ik kan geen posts verwijderen, maar heb wel de startpost aangepast.

@Ben: we gaan nog steeds uit van 1 mei? Ik kan zelf wel, maar het valt ook hier in de vakantie.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 08:27
door Walter
Misschien een idee om een tweedeling te maken;
> een lijst met 'nice-to-haves' cq feature request die overhandigd kan worden
> een lijst met onduidelijkheden, onhandigheden, ergernissen etc die besproken kan worden.

Er is toch nooit tijd om alles te bespreken en dan is het lijkt me verstandig te focussen op de elementaire punten, niet de items die makkelijk zijn als het in een software update verwerkt kan worden.

Re: Vragen voor PIH-rijders bijeenkomst (in Beesd?)

Geplaatst: 09.04.2014 - 08:40
door Ben
Voor dit moment staat 1 Mei nog als datum.