@Jaromir
Ben ik ook ingetuind.
Van te voren de babykamer klaargemaakt, je kent dat wel.
In dit geval voor de V60 plug in.
In alle folders staat de V60 met een Mennekes stekker aan de stroom geplugd.
Komt de auto eindelijk en dan zit er een 230V gewone huis, tuin en keukenstekker bij!
Sta je dan mooi voor paal met je dure laadpaal.
Een beetje Volvo Nederland zou op het idee kunnen komen dat je dan je laadkabel gratis mag omruilen oid.
Waarom zou ik opladen?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Stond bij mij er heel duidelijk bij, heb je een my13?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Bij de my13 stond het nergens...
De plaatjes lieten altijd de kabel met de laadpaal zien...
Ergens in 1 email comunicatie stond het in de kleine lettertjes verwoord, ik heb toen alles nagespit...
Toen ik de kabel moest nabestellen stond hij in backorder (waarschijnlijk veel meer mensen met dit probleem)
PS een vaste kabel is een slecht idee, ik heb het bij de buurman gezien bij zijn ampera, de kabel is veel te kort, laadpunt aan de verkeerde kant gemonteerd, auto moet daardoor krap ingereden worden om de kabel passend te krijgen...
Tevens heeft elke auto weer een andere aansluiting...
Door de losse kabel kunnen we de prius plugin van mijn vrouw ook laden, dat was anders niet mogelijk (daar de volvo stekker daar niet in past).
Die heeft als verbruik 1200km electrisch gereden
En over de 1806km benzine een verbruik van 89 liter benzine
Dus 3006km met 89 liter verbruik, die is zeer blij..
Daar zo'n veel auto goedkoper in aanschaf was, en straks ook kwa MRB
En zo'n prius is ook nog een verdomd ruim, en de opbergbak van de kabels onder de kofferbak is ruimer (dieper)
De plaatjes lieten altijd de kabel met de laadpaal zien...
Ergens in 1 email comunicatie stond het in de kleine lettertjes verwoord, ik heb toen alles nagespit...
Toen ik de kabel moest nabestellen stond hij in backorder (waarschijnlijk veel meer mensen met dit probleem)
PS een vaste kabel is een slecht idee, ik heb het bij de buurman gezien bij zijn ampera, de kabel is veel te kort, laadpunt aan de verkeerde kant gemonteerd, auto moet daardoor krap ingereden worden om de kabel passend te krijgen...
Tevens heeft elke auto weer een andere aansluiting...
Door de losse kabel kunnen we de prius plugin van mijn vrouw ook laden, dat was anders niet mogelijk (daar de volvo stekker daar niet in past).
Die heeft als verbruik 1200km electrisch gereden
En over de 1806km benzine een verbruik van 89 liter benzine
Dus 3006km met 89 liter verbruik, die is zeer blij..
Daar zo'n veel auto goedkoper in aanschaf was, en straks ook kwa MRB
En zo'n prius is ook nog een verdomd ruim, en de opbergbak van de kabels onder de kofferbak is ruimer (dieper)
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Waarschijnlijk wegen de my13 klachten zijn ze bij de my14 heel duidelijk geweest 

2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 30.01.2013 - 12:25
Mocht er nog iemand mijn 6m Mennekes - Mennekes kabel willen overnemen (ben naar 8m gegaan), zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=62551 , prijs komen we wel uit.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Precies, dan ben je af van zo'n slordige losse kabel achterin je auto. Ideaal!
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Alleen ga je niet vrijwillig in een prius rijden toch?Jaromir schreef: Bij de my13 stond het nergens...
De plaatjes lieten altijd de kabel met de laadpaal zien...
Ergens in 1 email comunicatie stond het in de kleine lettertjes verwoord, ik heb toen alles nagespit...
Toen ik de kabel moest nabestellen stond hij in backorder (waarschijnlijk veel meer mensen met dit probleem)
PS een vaste kabel is een slecht idee, ik heb het bij de buurman gezien bij zijn ampera, de kabel is veel te kort, laadpunt aan de verkeerde kant gemonteerd, auto moet daardoor krap ingereden worden om de kabel passend te krijgen...
Tevens heeft elke auto weer een andere aansluiting...
Door de losse kabel kunnen we de prius plugin van mijn vrouw ook laden, dat was anders niet mogelijk (daar de volvo stekker daar niet in past).
Die heeft als verbruik 1200km electrisch gereden
En over de 1806km benzine een verbruik van 89 liter benzine
Dus 3006km met 89 liter verbruik, die is zeer blij..
Daar zo'n veel auto goedkoper in aanschaf was, en straks ook kwa MRB
En zo'n prius is ook nog een verdomd ruim, en de opbergbak van de kabels onder de kofferbak is ruimer (dieper)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Als je je een V60 PIH kunt veroorloven heb wellicht mazzel.
Dat gevoel van elektrisch rijden kun je ook in de prius ervaren, maar dan op een andere manier.
Eind 2013 heb ik er voor het eerst in gereden. Viel me helemaal niet tegen. Dit is echt een auto met erg veel vooroordelen.
Meestal geuit door mensen die er zelf nooit mee gereden hebben….
Dat gevoel van elektrisch rijden kun je ook in de prius ervaren, maar dan op een andere manier.
Eind 2013 heb ik er voor het eerst in gereden. Viel me helemaal niet tegen. Dit is echt een auto met erg veel vooroordelen.
Meestal geuit door mensen die er zelf nooit mee gereden hebben….
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15.12.2013 - 15:40
Ben benieuwd wanneer 6m niet genoeg is, als RichieB hier kan laden met die kabel?volvosan schreef: Mocht er nog iemand mijn 6m Mennekes - Mennekes kabel willen overnemen (ben naar 8m gegaan), zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=62551 , prijs komen we wel uit.
MY15 V60 D6 Plug-in Hybrid Ember Black Beechwood/Offblack - Titania
MY11 V60 T5 Ember Black Summum - Beechwood - Sleipner
MY03 S60 T5 Maya Yellow Pearl
MY11 V60 T5 Ember Black Summum - Beechwood - Sleipner
MY03 S60 T5 Maya Yellow Pearl
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 30.06.2010 - 18:18
Ik heb thuis geen speciale laadmogelijkheid en laad 'dus' af en toe (1 x per week) op via de normale huisstroom (230V). Daarvoor gebruik ik de Volvo kabel die ik besteld heb bij de auto: 'Laadkabel 13A met Schuko stekker, 8,5 meter, modus 2'. Gaat over het algemeen prima.petervaw schreef:
Ik wil thuis opladen et 'gewoon' 220 Volt. Kan dat? Het opladen duurt dan wel langer, maar dat neem ik voor lief.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ik een kabel bij volvo halen ((huis)220 <->mennekes aansluiting (auto))
Heb overigens later ook nog een Mennekes-Mennekes gekocht bij de forumsponsor en - heel gek - voel me helemaal niet bekocht en heb al helemaal geen neiging om daar over te klagen. Als ik een Toyota Prius of een BMW i3 zou willen rijden koop of lease ik gewoon die. Mijn keuze voor de V60 hing niet af van het aantal gratis kabels, wel of geen blauw/groene band op de voorruit en overige voor anderen blijkbaar interessante zaken

V60 PIH Power Blue met Belgische packs Xenium, Hybrid Technology, Business Motion, Advanced Safety, Security en Winter.
V70 Cedar Green 2.5 T
V70 Cedar Green 2.5 T
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Waarom laad jij maar 1x per week thuis op? Is de rest van de week je accu nog vol genoeg om weer op je werk te komen?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 30.06.2010 - 18:18
Eh nee; mag alleen illegaal voor mijn deur staan en dat doe ik alleen af en toe in het weekend 

V60 PIH Power Blue met Belgische packs Xenium, Hybrid Technology, Business Motion, Advanced Safety, Security en Winter.
V70 Cedar Green 2.5 T
V70 Cedar Green 2.5 T
- jrkalf
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 16:29
- Locatie: Nederland
- Contacteer:
Ik ken het gevoel. Ik mag ook niet parkeren voor of bij het huis. Gelukkig kan ik wel vaak laden bij de opdrachtgever.
ik kom dus ook lastig lager dan 5.0L/100km.
ik kom dus ook lastig lager dan 5.0L/100km.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41004
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Een échte die-hard PIH rijder verhuist natuurlijk naar een woning mét laadplek 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
NielsPHEV schreef: als je niet thuis en op het werk kunt laden heeft het PIH concept eigenllijk geen zin
Daar zit inderdaad wat in. Als je niet 1 a 2 keer per dag vol kunt laden werkt de hybrid-techniek tegen. Dan is bijvoorbeeld een D4 veel efficiënter.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5