Pagina 4 van 6

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 15.04.2014 - 20:45
door Tukker999
@Jaromir
Ben ik ook ingetuind.
Van te voren de babykamer klaargemaakt, je kent dat wel.
In dit geval voor de V60 plug in.
In alle folders staat de V60 met een Mennekes stekker aan de stroom geplugd.
Komt de auto eindelijk en dan zit er een 230V gewone huis, tuin en keukenstekker bij!
Sta je dan mooi voor paal met je dure laadpaal.

Een beetje Volvo Nederland zou op het idee kunnen komen dat je dan je laadkabel gratis mag omruilen oid.

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 15.04.2014 - 21:42
door Paul
Stond bij mij er heel duidelijk bij, heb je een my13?

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 15.04.2014 - 21:46
door IkeV70
Ja, voor mij ook vreemd dit. Ik had keuze tussen Mennekes of Schucko. Dat was gewoon duidelijk vantevoren.

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 16.04.2014 - 09:32
door Jaromir
Bij de my13 stond het nergens...
De plaatjes lieten altijd de kabel met de laadpaal zien...
Ergens in 1 email comunicatie stond het in de kleine lettertjes verwoord, ik heb toen alles nagespit...

Toen ik de kabel moest nabestellen stond hij in backorder (waarschijnlijk veel meer mensen met dit probleem)

PS een vaste kabel is een slecht idee, ik heb het bij de buurman gezien bij zijn ampera, de kabel is veel te kort, laadpunt aan de verkeerde kant gemonteerd, auto moet daardoor krap ingereden worden om de kabel passend te krijgen...
Tevens heeft elke auto weer een andere aansluiting...
Door de losse kabel kunnen we de prius plugin van mijn vrouw ook laden, dat was anders niet mogelijk (daar de volvo stekker daar niet in past).

Die heeft als verbruik 1200km electrisch gereden
En over de 1806km benzine een verbruik van 89 liter benzine
Dus 3006km met 89 liter verbruik, die is zeer blij..
Daar zo'n veel auto goedkoper in aanschaf was, en straks ook kwa MRB
En zo'n prius is ook nog een verdomd ruim, en de opbergbak van de kabels onder de kofferbak is ruimer (dieper)

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 16.04.2014 - 09:33
door Jaromir
Waarschijnlijk wegen de my13 klachten zijn ze bij de my14 heel duidelijk geweest :)

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 16.04.2014 - 09:39
door volvosan
Mocht er nog iemand mijn 6m Mennekes - Mennekes kabel willen overnemen (ben naar 8m gegaan), zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=62551 , prijs komen we wel uit.

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 16.04.2014 - 10:02
door jp-v60
Ik heb zelf een vast laadstation opgehangen met een vaste 10 meter kabel, zowel thuis als op de zaak.

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 16.04.2014 - 15:36
door RichieB
Precies, dan ben je af van zo'n slordige losse kabel achterin je auto. Ideaal!

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 16.04.2014 - 21:43
door Paul
Jaromir schreef: Bij de my13 stond het nergens...
De plaatjes lieten altijd de kabel met de laadpaal zien...
Ergens in 1 email comunicatie stond het in de kleine lettertjes verwoord, ik heb toen alles nagespit...

Toen ik de kabel moest nabestellen stond hij in backorder (waarschijnlijk veel meer mensen met dit probleem)

PS een vaste kabel is een slecht idee, ik heb het bij de buurman gezien bij zijn ampera, de kabel is veel te kort, laadpunt aan de verkeerde kant gemonteerd, auto moet daardoor krap ingereden worden om de kabel passend te krijgen...
Tevens heeft elke auto weer een andere aansluiting...
Door de losse kabel kunnen we de prius plugin van mijn vrouw ook laden, dat was anders niet mogelijk (daar de volvo stekker daar niet in past).

Die heeft als verbruik 1200km electrisch gereden
En over de 1806km benzine een verbruik van 89 liter benzine
Dus 3006km met 89 liter verbruik, die is zeer blij..
Daar zo'n veel auto goedkoper in aanschaf was, en straks ook kwa MRB
En zo'n prius is ook nog een verdomd ruim, en de opbergbak van de kabels onder de kofferbak is ruimer (dieper)
Alleen ga je niet vrijwillig in een prius rijden toch?

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 16.04.2014 - 22:55
door vaudi
Als je je een V60 PIH kunt veroorloven heb wellicht mazzel.
Dat gevoel van elektrisch rijden kun je ook in de prius ervaren, maar dan op een andere manier.
Eind 2013 heb ik er voor het eerst in gereden. Viel me helemaal niet tegen. Dit is echt een auto met erg veel vooroordelen.
Meestal geuit door mensen die er zelf nooit mee gereden hebben….

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 16.04.2014 - 23:08
door plugger
volvosan schreef: Mocht er nog iemand mijn 6m Mennekes - Mennekes kabel willen overnemen (ben naar 8m gegaan), zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=62551 , prijs komen we wel uit.
Ben benieuwd wanneer 6m niet genoeg is, als RichieB hier kan laden met die kabel?

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 06:06
door V60 PIH Power Blue
petervaw schreef:
Ik wil thuis opladen et 'gewoon' 220 Volt. Kan dat? Het opladen duurt dan wel langer, maar dat neem ik voor lief.
Wie heeft hier ervaring mee en kan ik een kabel bij volvo halen ((huis)220 <->mennekes aansluiting (auto))
Ik heb thuis geen speciale laadmogelijkheid en laad 'dus' af en toe (1 x per week) op via de normale huisstroom (230V). Daarvoor gebruik ik de Volvo kabel die ik besteld heb bij de auto: 'Laadkabel 13A met Schuko stekker, 8,5 meter, modus 2'. Gaat over het algemeen prima.

Heb overigens later ook nog een Mennekes-Mennekes gekocht bij de forumsponsor en - heel gek - voel me helemaal niet bekocht en heb al helemaal geen neiging om daar over te klagen. Als ik een Toyota Prius of een BMW i3 zou willen rijden koop of lease ik gewoon die. Mijn keuze voor de V60 hing niet af van het aantal gratis kabels, wel of geen blauw/groene band op de voorruit en overige voor anderen blijkbaar interessante zaken 8-). Maar dit geheel terzijde.

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 07:55
door RichieB
Waarom laad jij maar 1x per week thuis op? Is de rest van de week je accu nog vol genoeg om weer op je werk te komen?

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 11:42
door V60 PIH Power Blue
Eh nee; mag alleen illegaal voor mijn deur staan en dat doe ik alleen af en toe in het weekend O-)

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 12:40
door jrkalf
Ik ken het gevoel. Ik mag ook niet parkeren voor of bij het huis. Gelukkig kan ik wel vaak laden bij de opdrachtgever.
ik kom dus ook lastig lager dan 5.0L/100km.

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 14:33
door Ben
Een échte die-hard PIH rijder verhuist natuurlijk naar een woning mét laadplek ;-)

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 15:41
door NielsPHEV
als je niet thuis en op het werk kunt laden heeft het PIH concept eigenllijk geen zin

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 16:19
door prwi
Als je een roetfilter verwijdert pleeg je een economisch delict, als je een nog veel zwaarder gesubsidieerde PiH nooit oplaadt kraait er geen haan naar. Raar land.

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 16:53
door jvov60
Ja, raar land. Wist je nog niet?

Re: Waarom zou ik opladen?

Geplaatst: 17.04.2014 - 22:48
door IkeV70
NielsPHEV schreef: als je niet thuis en op het werk kunt laden heeft het PIH concept eigenllijk geen zin

Daar zit inderdaad wat in. Als je niet 1 a 2 keer per dag vol kunt laden werkt de hybrid-techniek tegen. Dan is bijvoorbeeld een D4 veel efficiënter.