Voor al degene die besluiten om een roetfilter achteraf te laten monteren kan ik maar een ding zeggen:
"ik hoop dat jullie meer geluk hebben dan ik"
Mijn V50 2.0D een zgn. Euro4 met PM-kat, heeft pas 20.000 km gereden en een week bij de dealer gebivakeerd alwaar is geconstateerd dat het roetfilter defect is......
Heb geen chipje.... , maar wel een hele fijne diesel, alhoewel.....
Heb een overmatige "dealerbezoek frequentie" geconstateerd de afgelopen tijd, dus hoop maar dat het nu allemaal weer voorbij is......
Inmiddels vorige week de auto bij de dealer omgeruild.
Blijkt klep van EGR te hebben opengestaan en deze heeft ervoor gezorgd dat de PM-kat (deeltjes- of roetfilter) verstopt is geraakt.
Gevolg: geen vermogen om dat uitlaatgassen niet weg kunnen.
Reed vorige week als in het begin, dus dacht, "lets hope it never comes back..." Maar sinds afgelopen vrijdag bespeur ik weer een onregelmatige motorloop tussen 1900-2000 trpm........
Daar is het de vorige keer ook allemaal mee begonnen.
Zei al tegen de dealer: "haal het roetfilter er maar tussenuit" , maar dat wil niet ivm. de motorelektronica.
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.