Ben sinds twee maanden een zeer tevreden D40 rijder, maar heb ook mn twijfels bij die 1-100 tijd
Brutaal doorschakelen van 1 naar 2 gaat niet echt vlot, daar verlies je wel even tijd.
Langs de andere kant, het zalige doortrekvermogen in de 3,4 en 5e versnelling, daar heb ik hem voor gekocht.
Ow, zelfs in zesde doet ie het nog meer dan lekker . 120, plankgas zonder terugschakelen en je zit op 200 (in Duitsland, lege autostrade..) voor je het weet. Met een baanvastheid waar ik bij mn vorige auto (Skoda 1.8 TSI, chipped naar 210) enkel van kon dromen.
Maar, there is no such thing as too much power, (enkel een te zware voet) dus de Rica tuning is besteld. Nu nog een afspraak vastleggen.
V40 D4 0-100 tijd?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30.11.2014 - 09:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
anixie schreef: Ben sinds twee maanden een zeer tevreden D40 rijder, maar heb ook mn twijfels bij die 1-100 tijd
Brutaal doorschakelen van 1 naar 2 gaat niet echt vlot, daar verlies je wel even tijd.
Langs de andere kant, het zalige doortrekvermogen in de 3,4 en 5e versnelling, daar heb ik hem voor gekocht.
Ow, zelfs in zesde doet ie het nog meer dan lekker . 120, plankgas zonder terugschakelen en je zit op 200 (in Duitsland, lege autostrade..) voor je het weet. Met een baanvastheid waar ik bij mn vorige auto (Skoda 1.8 TSI, chipped naar 210) enkel van kon dromen.
Maar, there is no such thing as too much power, (enkel een te zware voet) dus de Rica tuning is besteld. Nu nog een afspraak vastleggen.
Mwa ik denk dat onder de 8 sec heel goed mogelijk is hoor

Als je ziet dat ik bij mijn 2e poging in 8.2 sec naar de 100 kan gaan, dan lijkt mij die 2 tiende geen probleem te zijn.
De omstandigheden waren niet ideaal, het schakelen ook nog niet, daar zit zeker wel 2 a 3 tienden alleen al qua schakelen, de omstandigheden zullen ook gauw 2 a 3 tienden schelen. Dan hebben we al zes tienden te pakken, dan zit je op 7.6 sec das verdomd dichtbij de opgaven

-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dat je daar zo veel moeite voor moet doen
Lang leve een automaat
Oh, en met adaptive cruise control kun je ook nog eens zorgen voor een soort launch control. 



- TimothyJames
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 09.07.2014 - 12:53
Ik heb een tijdje geleden al met Dynolicious getest, en ik kom toch aardig bij de opgegeven tijd hoor.... zie hieronder 3 metingen op volgorde van tijd.
Respectievelijk 7,12 sec; 7,47 sec en 7,80 sec.
Alle 3 (achter elkaar) getest op een lege autoweg, optrekken vanaf stilstand in de 1, gewoon ESC geactiveerd.
Motor was ongeveer 50km warmgelopen de betreffende rit, dus ook goed warm.
Alvorens de test(s) gewoon een flink stuk cruise control op 120 gereden.
Ik vind dit toch prima in de buurt komen van de fabrieksopgaven
Respectievelijk 7,12 sec; 7,47 sec en 7,80 sec.
Alle 3 (achter elkaar) getest op een lege autoweg, optrekken vanaf stilstand in de 1, gewoon ESC geactiveerd.
Motor was ongeveer 50km warmgelopen de betreffende rit, dus ook goed warm.
Alvorens de test(s) gewoon een flink stuk cruise control op 120 gereden.
Ik vind dit toch prima in de buurt komen van de fabrieksopgaven

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 06.02.2015 - 20:01
Net antwoord van Rica, ik zou hem donderdag kunnen brengen, maar je bent de auto nog steeds 24 uur kwijt. Pin code van de ecu moet brute force gekraakt worden.
Ik ga nog even wachten totdat het eenvoudiger wordt..
Ik ga nog even wachten totdat het eenvoudiger wordt..
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Rica modified
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 30.11.2014 - 09:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
NiceTimothyJames schreef: Ik heb een tijdje geleden al met Dynolicious getest, en ik kom toch aardig bij de opgegeven tijd hoor.... zie hieronder 3 metingen op volgorde van tijd.
Respectievelijk 7,12 sec; 7,47 sec en 7,80 sec.
Alle 3 (achter elkaar) getest op een lege autoweg, optrekken vanaf stilstand in de 1, gewoon ESC geactiveerd.
Motor was ongeveer 50km warmgelopen de betreffende rit, dus ook goed warm.
Alvorens de test(s) gewoon een flink stuk cruise control op 120 gereden.
Ik vind dit toch prima in de buurt komen van de fabrieksopgaven![]()

Dit was inclusief clutchdumpen of niet? Ben je lief geweest voor de aandrijflijn of was dit behoorlijk hard erop en iets minder subtiel ?

-2007-2007: (MY1993) Renault 19 16v Sedan
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-2007-2008: Peugeot 206 1.4 16v (lease)
-2008-2009: (MY1999) Renault Laguna 1.8 16v RXE
-2008-2009: (MY1993) Renault 19 16v 5drs Hatchback
-2009-2009: (MY2009)Volkswagen Polo 1.6 TDI (lease)
-2009-2010: (MY2009)Volkswagen Golf 2.0 TDI (lease)
-2010-2011: (MY2009) Seat Ibiza 1.2 12v (lease)
-2013-2014: (MY2013) Renault Clio 0.9 TCE (lease)
-Dec 2014-heden: (MY2015) Volvo V40 D4 Business Summum(Power Blue), Business Pack Connect, Sport Chassis, Premium Audio, 17" Freja(lease)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Weet niet of het wel eenvoudiger wordt.. Zolang er geen tuning is van Polestar (wat er niet komt waarschijnlijk) wordt het toch op deze manier lijkt me.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 06.02.2015 - 20:01
Vermoed ik ook, maar als het een tik dichter bij huis kan, is het ook goed, en dat zal nog een paar weken duren
Janitec, de Belgische Rica reseller (super kerel overigens, zeer snelle reaktie, zeer vriendelijk) denkt dat hij zelf binnen maximaal een maand de nodige tools zal hebben.
Janitec, de Belgische Rica reseller (super kerel overigens, zeer snelle reaktie, zeer vriendelijk) denkt dat hij zelf binnen maximaal een maand de nodige tools zal hebben.
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
Rica modified
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 26.09.2014 - 13:20
Wat voor reden zou Polestar hebben om dit niet te doen ?MichelR schreef: Weet niet of het wel eenvoudiger wordt.. Zolang er geen tuning is van Polestar (wat er niet komt waarschijnlijk) wordt het toch op deze manier lijkt me.
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 14.08.2014 - 21:57
- Locatie: Reusel
- Contacteer:
De vraag was volgens mij, waarom zou Polestar geen tuning aanbieden voor de D4 VEA 190Pk motor. Ik zie ook niet waarom dat niet zou kunnen, voor de oude D3 is er wel tuning dus het is niet zo dat Polestar alleen dure luxe auto's wil tunen.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- TimothyJames
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 09.07.2014 - 12:53
Nope, geen clutchdumpen... Gewoon de bak al klaar in de 1 zetten, motor op 1500 rpm houden, dan koppeling sneller dan normaal loslaten en zodra hij begint te rollen het gas bijzetten (te snel en je krijgt wheelspin en/of traction control die ingrijpt), en dan gewoon met een beetje uptempo doorschakelen (wel met beleid, en dus niet raggen...). Of ik lief was voor de aandrijflijn? Laten we het houden op licht ontdeugendPriyantha schreef:NiceTimothyJames schreef: ...
Dit was inclusief clutchdumpen of niet? Ben je lief geweest voor de aandrijflijn of was dit behoorlijk hard erop en iets minder subtiel ?![]()

- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dit was mijn tijd 0-100km/u wel niet in een Volvo D4....
Sorry, kon het niet laten
Sorry, kon het niet laten

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1271
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ach, zoiets is altijd relatief hè...anixie schreef: yikes, die ging hard...![]()
Op mijn tweewieler gaat dat in nog geen 4 seconden, een Boss Hog doet het in 2

Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dodge Challenger R/T (5.7L V8 HEMI
)
Excuses voor de topic vervuiling

Excuses voor de topic vervuiling

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
1 op 5,8 was net haalbaar 
Wel inclusief daily burnouts

Wel inclusief daily burnouts

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D