Pagina 4 van 5
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 21.10.2014 - 10:28
door ijsga
Gelukkig zijn er allerhande smileys voor handen om tekst wat extra richting te geven.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 21.10.2014 - 10:35
door V480-S60
Tja, je bent nu eenmaal autoliefhebber of je bent het niet. En een hobby mag geld kosten vind ik. Maar ja er zijn mensen die er rationeler mee om gaan. En voor die doelgroep was mijn antwoord bestemd.
Overigens zou ik persoonlijk ook geen nieuwe Volvo aanschaffen, maar dat is omdat ik nu eenmaal niet geduldig genoeg ben om die bij elkaar te sparen.

Halverwege zie ik al een tweedehands die aan mijn "wensen" voldoet.
En over smileys gesproken: Ik heb, op een ander forum, al eens een discussie gehad omdat men mijn smileys niet begreep.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 21.10.2014 - 10:38
door ijsga
V480-S60 schreef:
Overigens zou ik persoonlijk ook geen nieuwe Volvo aanschaffen, maar dat is omdat ik nu eenmaal niet geduldig genoeg ben om die bij elkaar te sparen. 8) Halverwege zie ik al een tweedehands die aan mijn "wensen" voldoet. 8)
Hier kan ik me helemaal in vinden. Ik las dit met een glimlach.
V480-S60 schreef:
En over smileys gesproken: Ik heb, op een ander forum, al eens een discussie gehad omdat men mijn smileys niet begreep.
Ha, ja dat kan natuurlijk ook. Communicatie blijft een complex werkend geheel door verschillen tussen zender en ontvanger.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 06.11.2014 - 10:45
door Rob2
Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Leuk is het wel !
Maar haalbaar is natuurlijk voor iedereen verschillend.
In 2012 kocht ik een splinternieuwe C30 D2, die ruilde ik dit jaar in, daar was zo'n 30% van afgeschreven.
Ik kocht dit jaar een ca. 1 jaar oude S60 R-design D4 , vol behangen met opties want het was een demo auto van de dealer.
Nu weet ik ook wel dat zij de opties niet zo duur betalen als een 'gewone' koper , maar er was ca. € 20.000 van de nieuwprijs af ( ca. 40% )
na 1 jaar, daar heb ik m'n "voordeel" mee gedaan.
en zoals reeds gememoreerd, een hobby mag geld kosten....
( en dat doet het dan ook

)
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 08:21
door Volvoman
Het is geweldig. Ik ruilde een nieuwe V70 na 2 jaar in en dat bleek 10000 euro afschrijving te hebben gekost. Nu hebben we weer een nieuwe en daar blijven we voorlopig mee rijden (zoals het nu lijkt). Een oud tweedehandsje is waarschijnlijk goedkoper, maar of dat ook zo leuk is? Bovendien heb ik nu al 6 jaar geen reparatiekosten meer betaald (2 jaar de vorige, bijna 4 jaar de nieuwe).
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 12:36
door homanito
Dit vind ik ook , regelmatig vraag ik de restwaarde van mijn wagen en indien die meevalt en de opleg ook natuurlijk
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 13:06
door vol-vo
De discussie is door de dubbele vraagstelling wel levendig, maar ook verwarrend.
Is het als particuliere klant nog haalbaar een nieuwe Volvo te rijden?
Ligt heel eenvoudig aan de inhoud van zijn portemonnaie en aan zijn financiële prioritering. Simpel toch?
Is het nog leuk om een nieuwe Volvo te rijden?
Ja natuurlijk!!! Fantastisch om een nieuwe Volvo op te halen bij de dealer. Slapeloze nacht ervoor. Het moment dat je hem (of is het haar?) klaar ziet staan, glimmend en al naast de verkoper die in de ene hand een bos bloemen en in de andere hand een fles wijn heeft. Feest is het.
Dus blijven doen als je tenminste het eerste deel van de vraag voor jezelf beantwoord hebt.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 13:54
door lint
Volvoman schreef:
Het is geweldig. Ik ruilde een nieuwe V70 na 2 jaar in en dat bleek 10000 euro afschrijving te hebben gekost. Nu hebben we weer een nieuwe en daar blijven we voorlopig mee rijden (zoals het nu lijkt). Een oud tweedehandsje is waarschijnlijk goedkoper, maar of dat ook zo leuk is? Bovendien heb ik nu al 6 jaar geen reparatiekosten meer betaald (2 jaar de vorige, bijna 4 jaar de nieuwe).
Als je genoeg geld beschikbaar hebt voor dit soort zaken kan dat, slimmer is om met een nieuwe Volvo wat langer door te rijden en dan weer een nieuwe aanschaffen.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 14:15
door Mart van der Steeg
lint schreef:
Volvoman schreef:
Het is geweldig. Ik ruilde een nieuwe V70 na 2 jaar in en dat bleek 10000 euro afschrijving te hebben gekost. Nu hebben we weer een nieuwe en daar blijven we voorlopig mee rijden (zoals het nu lijkt). Een oud tweedehandsje is waarschijnlijk goedkoper, maar of dat ook zo leuk is? Bovendien heb ik nu al 6 jaar geen reparatiekosten meer betaald (2 jaar de vorige, bijna 4 jaar de nieuwe).
Als je genoeg geld beschikbaar hebt voor dit soort zaken kan dat, slimmer is om met een nieuwe Volvo wat langer door te rijden en dan weer een nieuwe aanschaffen.
Ter vergelijking:
Een OV abonnement is ca. 4500,= euro per jaar, x 2 = 9000 euro. Die ben je dan ook echt 'kwijt'.
Met een auto komen daar nog kosten bij, maar vaak ook plezier.
Bij OV krijg je ook de ergernis er 'gratis' bij.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 14:26
door Ben
En het OV brengt je van een plaats waar je niet bent naar een plek waar je niet wilt zijn.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 14:27
door Mart van der Steeg
Ben schreef:
En het OV brengt je van een plaats waar je niet bent naar een plek waar je niet wilt zijn.
haha, +10!
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 15:33
door diesel01
Mart van der Steeg schreef:
lint schreef:
Volvoman schreef:
Het is geweldig. Ik ruilde een nieuwe V70 na 2 jaar in en dat bleek 10000 euro afschrijving te hebben gekost. Nu hebben we weer een nieuwe en daar blijven we voorlopig mee rijden (zoals het nu lijkt). Een oud tweedehandsje is waarschijnlijk goedkoper, maar of dat ook zo leuk is? Bovendien heb ik nu al 6 jaar geen reparatiekosten meer betaald (2 jaar de vorige, bijna 4 jaar de nieuwe).
Als je genoeg geld beschikbaar hebt voor dit soort zaken kan dat, slimmer is om met een nieuwe Volvo wat langer door te rijden en dan weer een nieuwe aanschaffen.
Bij OV krijg je ook de ergernis er 'gratis' bij.
Precies zoals de titel luidt, de samenleving!
Geef mij mijn lederen Volvofauteuil maar, ik wens mensen die vast zitten aan het OV dan ook veel succes.
manmanman, wat een treurnis.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 16:29
door lint
Je kan toch altijd zelf kiezen of je voor dat geld met het OV gaat reizen of met de auto reist. Of zijn er werkgevers die je verplichten om met het OV te reizen?
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 16:32
door diesel01
Indien ik tot het OV gedwongen werd zou ik uit eigen zak een kaartje kopen voor de 1e klas, verschil mag er dan zijn.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 16:33
door glenfiddich1983
Ben schreef:
En het OV brengt je van een plaats waar je niet bent naar een plek waar je niet wilt zijn.
en dat op een tijdstip dat je niet uitkomt

Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 17:00
door lint
diesel01 schreef:
Indien ik tot het OV gedwongen werd zou ik uit eigen zak een kaartje kopen voor de 1e klas, verschil mag er dan zijn.
Ik hoorde laatst van een OV reiziger dat een 1e klas treinkaartje geen garantie geeft dat je kan zitten.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 17:08
door ijsga
Dat kan ik bevestigen. Wel is het zo dat je met een 1e klas kaartje veel meer kans hebt op een zitplek in de spits. Is de enige reden dat ik regelmatig 1e klas reis. Oké, scheelt misschien ook wel iets in de hoeveelheid luid bellende patat vretende medereizigers ;)
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 17:14
door Fulaks
Er zijn vast ook mensen die zich een duurdere automobiel dan een Volvo kunnen veroorloven, zakelijk of privé, maar toch bewust voor een Volvo kiezen. Ik kan daar zelfs een aantal prima redenen voor bedenken.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 17:34
door lint
ijsga schreef:
Dat kan ik bevestigen. Wel is het zo dat je met een 1e klas kaartje veel meer kans hebt op een zitplek in de spits. Is de enige reden dat ik regelmatig 1e klas reis. Oké, scheelt misschien ook wel iets in de hoeveelheid luid bellende patat vretende medereizigers
Ik heb meteen beeld bij de luid bellende patat vretende medereizigers, is voor mij een reden het OV te mijden.
Re: Is het als particuliere klant nog haalbaar en leuk om nieuwe Volvo's te blijven rijden?
Geplaatst: 07.11.2014 - 18:00
door V70/2.4D/2003
Ik hoorde laatst van een OV reiziger dat een 1e klas treinkaartje geen garantie geeft dat je kan zitten.
En zoals een bijdehandjes vretende conducteur eens tegen mij sprak toen ik daar dus een opmerking over maakte omdat ik moest staan: "Meneer, u heeft een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs! Wij vervoeren u en voldoen daarmee aan onze civielrechtelijke verplichting".
En bedankt.