Nou... Sowieso rijd ik nog een jaar door. Ik las vandaag in een aantal oude Kampioenen van de anwb over een man die bijna 1.000.000 op zijn oude Mercedes had staan. Dat ga ik niet halen, maar misschien 400.000 wel, over 4 jaar.
Laatst gewijzigd door jpwg001 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl. 2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Dan zou ik nog een kleine 20 jaar door moeten rijden.
Vrees dat er tegen die tijd geen diesel meer is te krijgen of al zover door is belast dat het niet leuk meer is.
3ton is wel het minste wat ik wil halen, de tijd zal het leren hoe ver we daarna nog door gaan rijden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers '60 Fordson Dexta smalspoor Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Dan zou ik nog een kleine 20 jaar door moeten rijden.
Vrees dat er tegen die tijd geen diesel meer is te krijgen .................
Even off topic....ik verwacht in ieder geval dat over 20 jaar alle auto's minimaal hybride zijn, of uitsluitend elektrisch.
En daarmee verdwijnt ook een schakelbak, want dan zijn alle auto's automaten.
In die tijd is de elektrische auto zover doorontwikkeld, en zeker de accu's.
Laatst gewijzigd door wim de jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende VOLVO's al gereden: 745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gaat dat al zo snel dat over 20 jaar alle auto's hybride of elektrisch worden aangedreven? Ik hoop het eigenlijk van niet maar dat zal wel valse hoop zijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Tegen die tijd zijn automaten ook overbodig, want dan heb je volledig elektrische aandrijving, met hooguit nog een verbrandingsmotor als aggregaat aan boord. Dat dat niet saai hoeft te zijn heeft Tesla volgens mij al wel bewezen. Hun systeem van accelereren en remmen met hetzelfde pedaal spreekt me wel aan.
Maar inderdaad behoorlijk offtopic. Voorlopig dieselen we nog even verder.
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Daar geniet je op zondag van als je gaat toeren.
Ik kan mij niet voorstellen dat de verbrandingsmotor verbannen wordt.
Wel dat de dagelijkse auto electrische is.
Met een tesla of v60pih een mooie toekomst!!
fredhead schreef:
Vrees dat er tegen die tijd geen diesel meer is te krijgen of al zover door is belast dat het niet leuk meer is.
3ton is wel het minste wat ik wil halen, de tijd zal het leren hoe ver we daarna nog door gaan rijden
Er is nog voor een paar honderd jaar aardgas. Daar maakt o.a. Shell GTL van. Is ook relatief schoon.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Om even op de vraag van TS terug te komen hier nog een ervaringsdeskundige... Heb lease gereden in een (toen) nieuwe V50 diesel. Prachtige auto die me verslaafd heeft gemaakt aan Volvo. Comfort is fantastisch ten opzichte van wat ik gewend was. Het rijdt heerlijk en de auto heeft geen klap verkeerd gegeven in die drie jaar. Enige puntje is dat ik met mijn knie nog wel eens wilde rusten tegen de middenconsole. En ik ben maar 175 cm...
Nu rij ik in een V70XC uit 2001, een auto uit een iets andere tijd en compleet andere prijsklasse. En met name dat laatste merk je. Zoveel meer comfort en rust tijdens het rijden. Je moet wel rustiger rijden omdat de V50 inderdaad gewoon strakker is. De V70XC zoekt wat meer en dat maakt je wat meer bewust rustig. Hoewel die 200 paarden zich best laten aansporen hoor.
Qua verbruik is de grote auto in het nadeel, maar mijn kinderen (nu 9 en 11) hebben het veel beter naar hun zin dan toen. Er is gewoon meer plaats terwijl ze echt wel gegroeid zijn. En dat compenseert veel. Daarnaast hoeven er geen wandelwagens en maxicosi's meer mee, dus de ruimte is nu beschikbaar voor ander leuk spul. Denk aan tenten en zo. Dit jaar op vakantie geweest zonder aanhanger. Alles achterin en in de topkoffer. Bij de V50 moest daar toch nog een kleine aanhanger bij... En de kinderen zaten ook nu gewoon ruim zonder zich ingebouwd te voelen.
Nee, mijn keuze voor een V70XC was in eerste instantie budgettair in aanschaf, maar nu ik er wat meer mee gereden heb zou mijn voorkeur een andere basis hebben. En dan gaan we toch voor dat comfort hoor...
Succes met de keuze!
Groet,
Dave
MY02 V70 Cross Country 2.4T AWD | Sapphire Black Metallic | Leder Grey | Mobility line | Afneembare trekhaak MY08 V50 Edition 2 | Chameleon Blue | Leder Quartz/Off Black | Afneembare trekhaak