Ja, ik herken me zeker in je opmerkingen. Zelf heb ik lange tijd serieus mijn best gedaan. Laatst weer op 30000 km de tellers gereset en echt mijn best gedaan om zo veel mogelijk EV te rijden. Dan kom ik tot 2,8 à 3,0L/100 km. Heb ik in die 2000 km dan 4 ritten die langer zijn dan 100 à 200km, dan vliegt het gemiddeld verbruik richting de 4,0L/100km. Ik zou mezelf kunnen foppen om voor die ritten dan de Mini te nemen en te zeggen dat ik milieubewust rij. Het verbruik is dan ongeveer gelijkwaardig tussen de Mini en de PIH.Superfunky schreef: Kijk, da's mooi dat je dit zegt, want daar gaat het m.i. nou precies fout in de benadering van de milieu discussie.
.....rest my case.
Een EV stand tot 80 km/h (desnoods 85) zou ideaal zijn. Een lichtere batterij (denk aan de Tesla Roadster 3.0 update) ook. Een D4 met de geartronic waarin de elektromotor is geïntegreerd, zou met een kleinere batterij meer kofferruimte en een beter weggedrag opleveren. BMW doet dit al met de (Plug-in) hybrides als de BMW ActiveHybrid 3 en 5 en de BMW X5 eDrive.
Misschien is het "meergewicht" dan te beperken tot een kilo of 100.
En die EV uitschakelstand zou nu al welkom zijn...
MODS EDIT: even de hele lange quote ingekort ivm de leesbaarheid van het forum