Pagina 4 van 7

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:20
door RoaldH
Superfunky schreef: Kijk, da's mooi dat je dit zegt, want daar gaat het m.i. nou precies fout in de benadering van de milieu discussie.
.....rest my case.
Ja, ik herken me zeker in je opmerkingen. Zelf heb ik lange tijd serieus mijn best gedaan. Laatst weer op 30000 km de tellers gereset en echt mijn best gedaan om zo veel mogelijk EV te rijden. Dan kom ik tot 2,8 à 3,0L/100 km. Heb ik in die 2000 km dan 4 ritten die langer zijn dan 100 à 200km, dan vliegt het gemiddeld verbruik richting de 4,0L/100km. Ik zou mezelf kunnen foppen om voor die ritten dan de Mini te nemen en te zeggen dat ik milieubewust rij. Het verbruik is dan ongeveer gelijkwaardig tussen de Mini en de PIH.

Een EV stand tot 80 km/h (desnoods 85) zou ideaal zijn. Een lichtere batterij (denk aan de Tesla Roadster 3.0 update) ook. Een D4 met de geartronic waarin de elektromotor is geïntegreerd, zou met een kleinere batterij meer kofferruimte en een beter weggedrag opleveren. BMW doet dit al met de (Plug-in) hybrides als de BMW ActiveHybrid 3 en 5 en de BMW X5 eDrive.
Misschien is het "meergewicht" dan te beperken tot een kilo of 100.

En die EV uitschakelstand zou nu al welkom zijn...

MODS EDIT: even de hele lange quote ingekort ivm de leesbaarheid van het forum

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:21
door Paul
+1 Niels!

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:26
door Walter
Roald, ik denk dat in de toekomst daar een hoop ik gaat veranderen. De V60 is als auto aangepast naar PIH, daar waar de nieuwe SPA-platforms vanaf dag 1 zijn ontwikkeld rond PIH. Dan kun je toch het eea efficiënter verwerken lijkt me. Ben ook erg benieuwd waar de ontwikkeling met stroomopslag in plaatwerk ons brengt

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:35
door jvov60
Superfunky schreef: ...
Zeker wel. Mijn ding is centjes en ik word van €100 uit Dijsselbloem's zak halen net zo gelukkig als van een mio. Het is het spel, niet de knikkers. :)
Ik had zelf zonder subsidie ook niet dik €70.000 aan een krappe V60 uit willen geven. Dus subsidie is gewoon nodig op dit soort auto's.

Helaas kan SF de auto niet nu al weg doen zonder weer flink geld aan Dijsselbloem te geven zijnde desinvstering over de MIA en misschien KIA.

Hoe ga je dat doen SF? Of ga je de V60 gewoon 5 jaar houden?
Ben zeer benieuwd, want ik denk erover om de V60 eind 2015 ook weg te doen voor een nieuwe PIH met 7% bijtelling voor 5 jaar.

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:47
door RichieB
De overwegingen van SF snap ik wel, maar waarom zou je een 0% PIH vervangen door een 7% PIH?

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:52
door RoaldH
Walter schreef: Roald, ik denk dat in de toekomst daar een hoop ik gaat veranderen. De V60 is als auto aangepast naar PIH, daar waar de nieuwe SPA-platforms vanaf dag 1 zijn ontwikkeld rond PIH. Dan kun je toch het eea efficiënter verwerken lijkt me. Ben ook erg benieuwd waar de ontwikkeling met stroomopslag in plaatwerk ons brengt
Dat hoop ik ook. PSA is al een tijdje bezig met Bosch om "lucht" op te slaan in cilinders (speciaal voor kleine auto's). Dus wat gaat het winnen EV of toch iets anders...

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:53
door Paul
Omdat je dan nog zeker 5 jaar lang 7% heb. IPV nog 2 jaar lang 0%

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:54
door RoaldH
RichieB schreef: De overwegingen van SF snap ik wel, maar waarom zou je een 0% PIH vervangen door een 7% PIH?
Dan kun je toch beter de oude PIH houden en voornamelijk privé rijden en de andere auto alleen zakelijk (lukt prima met de VOC rittenadministratie).
Maar dan zou ik niet gaan voor een 2e PIH, maar eerder iets leukers.

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 15:55
door RoaldH
Paul schreef: Omdat je dan nog zeker 5 jaar lang 7% heb. IPV nog 2 jaar lang 0%
Je kan toch die 7% PIH toch eerst alleen zakelijk rijden en na die 2 jaar toch ook privé?

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 16:02
door Paul
Ja dat idee had ik inderdaad, tweedehands D6 uit 2014 die 2 jaar lang zakelijk rijden. Andere D6 beide KM's.

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 17:03
door Superfunky
jvov60 schreef:
Helaas kan SF de auto niet nu al weg doen zonder weer flink geld aan Dijsselbloem te geven zijnde desinvstering over de MIA en misschien KIA.

Hoe ga je dat doen SF? Of ga je de V60 gewoon 5 jaar houden?
Ben zeer benieuwd, want ik denk erover om de V60 eind 2015 ook weg te doen voor een nieuwe PIH met 7% bijtelling voor 5 jaar.
Mw. Funky dreigen dat ik haar ga korten op winkelbudget als ze weigert de PiH als haar auto te nemen!! ;)
En m'n oudste zoon gaat aan z'n rijbewijs beginnen (jeetje, wat gaat dat hard! :( ) en wat wil je als ouder dan nog meer dan dat je kind veilig rijdt?

Komt wel goed. Inleveren en terugbetalen gaan we natuurlijk niet doen!

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 17:25
door Paul
Waarom geen i8 Funk, kan je vrouw thuis blijven :)

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 18:19
door MacDeluxe
Paul schreef: Waarom geen i8 Funk, kan je vrouw thuis blijven :)
8-) Hell Yeah!

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 18:36
door RichieB
Dus je gaat 3 jaar 7% bijtelling pakken ipv 0% zodat je daarna 2 jaar 7% pakt ipv 21%. Dus totaal 35% ipv 42%. Wel erg lange termijn planning.

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 19:49
door RoaldH
Paul schreef: Ja dat idee had ik inderdaad, tweedehands D6 uit 2014 die 2 jaar lang zakelijk rijden. Andere D6 beide KM's.
Ik denk ook aan zoiets, alleen weet ik niet of de financiële situatie me dat eind 2015 toelaat. Misschien is het slim om dan een D6 met flinke korting uit Duitsland te halen.
Superfunky schreef: Mw. Funky dreigen dat ik haar ga korten op winkelbudget als ze weigert de PiH als haar auto te nemen!! ;)
En m'n oudste zoon gaat aan z'n rijbewijs beginnen (jeetje, wat gaat dat hard! :( ) en wat wil je als ouder dan nog meer dan dat je kind veilig rijdt?

Komt wel goed. Inleveren en terugbetalen gaan we natuurlijk niet doen!
Haha. Korten op het winkelbudget.
Paul schreef: Waarom geen i8 Funk, kan je vrouw thuis blijven :)
Waarom geeft Franck zijn vrouw geen i3(REX)?
RichieB schreef: Dus je gaat 3 jaar 7% bijtelling pakken ipv 0% zodat je daarna 2 jaar 7% pakt ipv 21%. Dus totaal 35% ipv 42%. Wel erg lange termijn planning.
Maar kost het terugbetalen van de MIA/KIA niet meer dan de besparing op de bijtelling?

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 21:30
door Paul
Ja flinke korting zag er al 1 in Zweden met 3000km voor +-52k incl btw (maar dat is niet altijd terug te halen in zweden)

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 21:34
door Paul

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 22:47
door RoaldH
44.5K is toch een stuk minder dan ik voor mijn exemplaar heb betaald.

Re: De Funky review

Geplaatst: 08.01.2015 - 23:09
door Paul
Ja daarom....

Re: De Funky review

Geplaatst: 09.01.2015 - 07:07
door jvov60
RichieB schreef: Dus je gaat 3 jaar 7% bijtelling pakken ipv 0% zodat je daarna 2 jaar 7% pakt ipv 21%. Dus totaal 35% ipv 42%. Wel erg lange termijn planning.
In mijn geval speelt mee dat ik graag een ruimere auto zou willen. Geen tweede V60 dus.
Daarnaast denk ik niet 5 jaren vol te maken. Dan zit ik tegen de 300.000km aan en daarbij heb ik niet veel vertrouwen in acceptabele onderhoudskosten.

De 7% bijtelling die nog kan tot eind volgend jaar krijg je natuurlijk niet weer. Dus dat zou wel mooi zijn toch nog mee te pakken.