Pagina 4 van 5
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 17.04.2015 - 18:10
door Autozoeker
Paul schreef:
Gekeken in de offerte staat gewoon Leder en ook elektrische bestuurdersstoel en passagiersstoel.
Wat me wel op viel is dat er geen alarmklasse 5 meer in zit.
Als al die
nuttige topics niet in offtopic gedonderd waren, hadden mensen kunnen weten dat de alarm klasses sinds dit jaar zijn afgeschaft en dat sommige verzekeraars het nog steeds eisen....
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 18.04.2015 - 09:00
door OGA244
kom eens met wat leerzame verwijzingen daarover
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 18.04.2015 - 09:32
door Millimetervreter.
Paul schreef:
Gekeken in de offerte staat gewoon Leder en ook elektrische bestuurdersstoel en passagiersstoel.
Wat me wel op viel is dat er geen alarmklasse 5 meer in zit.
Ik heb nog even verder zitten spitten, maar de line pakketten zijn wat veranderd, als je vader de hybride technology line heeft zal er niet veel veranderen, daar zitten nu de elektrische bestuurdersstoel, de armsteun en het vol leer in.
Ik had deze niet om dat ik een aantal dingen uit het oude pakket niet nodig vond, nu wel aangevinkt omdat het nu goedkoper is met dit pakket en de dingen die ik wil dan in de MY 2015 config.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 18.04.2015 - 17:37
door Paul
Begrijp verhaal van alarm niet. Help me even...
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 18.04.2015 - 19:08
door OGA244
De SCM ziet een klasse 3 en het tracking en tracing deel on call niet langer als een klasse 5, dat is heel wat anders dan Autozoeker hier suggereeerd, een anti jamming device erin en Volvo is back in business.
De Nederlandse SCM is overigens de enige instantie in Europa die dat zo vereist
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 18.04.2015 - 19:24
door V60Majolee
v60pih schreef:
Kijk dat vind ik een superreactie!
Het is lastig exact te bepalen wat te duur is en wat een verhoogde afschrijving is.
Toen ik de PIH kocht vond ik 'm qua catalogusprijs te duur (k€80 voor een middenklasser). De bijkomende fiscale effecten gaven de doorslag om dit toch te doen en per saldo waar voor mijn geld te krijgen.
De afschrijving maakt daar deel van uit en ik ben er vanuit gegaan dat ik na 5 jaar nog k€10 terug krijg.
De nettoprijs (na aftrek div. fiscale voordelen is -voor het gemak- k€50
Afschrijving is k€40.
Je kunt de afschrijving bepalen op bezit => 5 jaar in bezit en per jaar een afschrijving van k€8.
Je kunt de afschrijving ook bepalen op gebruik=> in 5 jaar rij ik 175.000 km, ik schrijf totaal af k€40 oftewel 0,27 per km.
Zou ik echter maar 140.000 km rijden in 5 jaar dan is de afschrijving op bezit nog steeds k€8 per jaar.
Op gebruik stijgt de afschrijving echter met 0,02 naar 0,29 per km (ik ga er gezien mijn eerdere ervaringen met inruilen vanuit dat de auto bij deze stand evenveel oplevert).
De kans is reëel dat je bij lagere km's ook minder onderhoud hebt dus de prijs per km wordt bij totale kosten weer wat gedrukt.
Is het daarom wel handig om je voornamelijk te focussen op een mogelijke verhoogde afschrijving of een in jouw ogen te dure aanschafprijs?
Ik denk van niet. Om een beter vergelijk te maken zou je je moeten richten op de totale kosten van de auto gedurende de tijd dat je deze hebt en om nog wat handiger te kunnen vergelijken de totale kosten per km.
Daaruit zou best wel eens kunnen blijken dat je ondanks een hoge afschrijving en hogere aanschafprijs goedkoper rijdt dan een andere auto.
Dan tel ik de privékant nog niet eens mee (aanzienlijk bijtellingvoordeel tov bijvoorbeeld niet hybride).
Dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Ik kan ook een eind met je meegaan.
De vraag is even of de accu de 5 jaar haalt en of de overige electronica meer onderhoud(skosten) vergt dan bij een gewone D5.
Maar zo beschouwd in de prijs per km heb je een punt. Bovendien kun je de auto na 5 jaar naar prive halen en heb je voor dat (lage) bedrag opeens een hele luxe auto. Waar je zeker nog heel veel km mee kunt rijden. Als je dat wilt natuurlijk.
Ik redeneerde eigenlijk meer vanuit de aanschaf van een goedkopere auto die waardevaster is in 5 jaar en zonder fiscale voordelen.
Maar in jou berekening blijft overall de afschrijving wel meevallen.
Voor mij zelf wellicht nog meer want ik rijd gemiddeld 50.000 km/jaar.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 18.04.2015 - 19:43
door Autozoeker
OGA244 schreef:
De SCM ziet een klasse 3 en het tracking en tracing deel on call niet langer als een klasse 5, dat is heel wat anders dan Autozoeker hier suggereeerd, een anti jamming device erin en Volvo is back in business.
De Nederlandse SCM is overigens de enige instantie in Europa die dat zo vereist
http://diensten.kiwa.nl/voertuigbeveili ... rsonenauto
https://diensten.kiwa.nl/voertuigbeveil ... lgsystemen
Die klasses zijn per jan 2015 vervangen...
Ik heb nooit gezegd dat je met volvo geen "klasse 5" kan krijgen ? je moet anti jammer laten inbouwen. Maar officieel heet het geen klasse 5 meer, vandaar dat je ook geen cert kan krijgen voor "klasse 5". "klasse 5" is nu voertuigvolgsysteem plus.
Maar al deze info stond gewoon in dat andere topic.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 18.04.2015 - 19:55
door RichieB
Volvo levert zelf geen SCM voertuigvolgsysteem plus. Dat kan je wel bereiken met een externe anti-jam oplossing. Volvo Guard icm met Volvo On Call is niet meer voldoende voor het hoogste SCM certificaat. Mijn dealer suggereerde dat ik beter een andere verzekering kon nemen. Bijvoorbeeld die van Volvo zelf. Tsja, daar kwam ik dus net vandaan.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 19.04.2015 - 10:34
door OGA244
@autozoeker, is dat zo?
Wilt u als inbouwbedrijf voor personenauto's Kiwa SCM goedgekeurde systemen inbouwen in personenvoertuigen? Met de Kiwa SCM erkenning inbouwstation personenauto's kunt u goedgekeurde Kiwa SCM producten inbouwen én certificeren.
Deze erkenning heeft betrekking op het inbouwen en/of certificeren van beveiligingssystemen voor klasse 1 tot en met klasse 3. Deze systemen zijn geschikt voor zowel personenauto’s als lichte bedrijfsauto’s met een boordspanning van 12 V.
Aan klasse 1 t/m klasse 3 lijkt niets veranderd.
Klasse 4 en 5 is wel iets anders geworden
Hieronder vindt u een overzicht van de benamingen van de oude klassen en de nieuwe klassen.
Benaming oude klasse Benaming nieuwe klasse
Personenauto klasse 4 Voertuigvolgsysteem
Personenauto klasse 5 Voertuigvolgsysteem
Motorfiets klasse M3 Voertuigvolgsysteem
Werkmaterieel klasse W3 Voertuigvolgsysteem
Bedrijfsvoertuig klasse B5 Voertuigvolgsysteem
zonder nadere klasse omschrijving
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 19.04.2015 - 11:07
door Autozoeker
Volgens
http://diensten.kiwa.nl/voertuigbeveili ... rsonenauto zijn die 1/3 ook verleden tijd. Dus lijk mij wel.
Verder heb ik een aantal weken terug mijn auto alarm laten certificeren ivm verzekering. Op het kiwa cert staat echt bij klasse "Alarmsysteem met hellingshoekdetectie" ipv klasse 3.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 19.04.2015 - 11:52
door RichieB
Ik heb vorige maand een SCM keuring laten doen van Volvo Guard. Klasse 3 bestaat ook niet meer en staat dus ook niet meer op het certificaat.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 19.04.2015 - 13:01
door Skyline737
Milimetervreter. schreef:
Paul schreef:
Gekeken in de offerte staat gewoon Leder en ook elektrische bestuurdersstoel en passagiersstoel.
Wat me wel op viel is dat er geen alarmklasse 5 meer in zit.
Ik heb nog even verder zitten spitten, maar de line pakketten zijn wat veranderd, als je vader de hybride technology line heeft zal er niet veel veranderen, daar zitten nu de elektrische bestuurdersstoel, de armsteun en het vol leer in.
Ik had deze niet om dat ik een aantal dingen uit het oude pakket niet nodig vond, nu wel aangevinkt omdat het nu goedkoper is met dit pakket en de dingen die ik wil dan in de MY 2015 config.
Dus je hebt je config. iets aangepast? Nu wel met hybrid tech. line. Dakje er dus ook bij, lekker hoor!
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 19.04.2015 - 21:56
door rsnhakan
Mensen wij hebben twee certificaten thuis liggen (klasse 3 en 5). Maar die zijn van vorig jaar. Moet het systeem elk jaar gekeurd worden? Hoe zit dit precies. Kan iemand mij er wat meer over vertellen?
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 19.04.2015 - 23:24
door RichieB
Mijn certificaat is 3 jaar geldig. Daarna moet het worden vernieuwd, maar de klasses bestaan niet meer. De verzekeringen verwijzen nog naar de klasses dus aan die voorwaarden kan je niet meer voldoen. Ik heb van FBTO bevestiging dat het nieuwe certificaat (opvolger klasse 3) afdoende is. Voldoen aan de opvolger van klasse 5 wordt lastig ivm anti-jamming eis.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 19.04.2015 - 23:26
door lint
Ik heb begrepen dat de verzekering een certificaat wil na een bepaalde tijd of dan het alarm getest moet worden door de dealer weet ik niet.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 20.04.2015 - 06:58
door Paul
Ben bij Volvo verzekerd en dat maakte ze niks uit. Ook leuk van gemeente gewijzigd... maakt ook niks uit in de maandelijkse kosten terwijl het daarvoor was. Ohw Amsterdam...nee dan is het duurder...
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 20.04.2015 - 07:24
door RichieB
Ik zat ook bij Volvo verzekering = Baloise. Bij de FBTO bespaar ik 40% op de premie en ze hebben een normale bonus/malus ladder. Dealer suggereerde nog dat ik aan Baloise moest vragen of er niets van de premie afkon, maar ze gaven daar geen krimp.
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 20.04.2015 - 10:57
door Tukker999
Gemeente maakt wel degelijk uit (als je geluk hebt)
Woon en werk ligt bij mij 10 km uit elkaar en ik ben goedkoper uit waar ik woon dan waar ik werk.
Het verschil is bij de FBTO 1% en bij de ANWB 24%
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 23.04.2015 - 10:41
door rsnhakan
Mensen op de (vernieuwde!) website van Volvo staat dat de Twin Engine D6 (MY2016) 215 pk heeft voor de diesel: "De D6 Twin Engine beschikt over een vermogen van 215+68 pk (158 + 50 kW) en een koppel van 440 + 200 Nm, waarmee u van 0 tot 100 km p/u accelereert in 6,1 seconden. U rijdt de D6 Twin Engine al vanaf € 59.995."
Maar in de prijslijst staat 220 pk en 6 seconden...
http://esd.volvocars.com/local/nl/Next- ... l-2015.pdf
Schoonheidsfoutje?
Re: twin engine met 163 pk diesle
Geplaatst: 23.04.2015 - 18:15
door Millimetervreter.
Skyline737 schreef:
Milimetervreter. schreef:
Paul schreef:
Gekeken in de offerte staat gewoon Leder en ook elektrische bestuurdersstoel en passagiersstoel.
Wat me wel op viel is dat er geen alarmklasse 5 meer in zit.
Ik heb nog even verder zitten spitten, maar de line pakketten zijn wat veranderd, als je vader de hybride technology line heeft zal er niet veel veranderen, daar zitten nu de elektrische bestuurdersstoel, de armsteun en het vol leer in.
Ik had deze niet om dat ik een aantal dingen uit het oude pakket niet nodig vond, nu wel aangevinkt omdat het nu goedkoper is met dit pakket en de dingen die ik wil dan in de MY 2015 config.
Dus je hebt je config. iets aangepast? Nu wel met hybrid tech. line. Dakje er dus ook bij, lekker hoor!
Deze had ik even gemist

Yep, config aangepast nu dus met het hybride tec. line

kost hetzelfde in de lease, maar nu wel dakje en echte standkachel erbij....
Ben jij al verder met je quest?