Zoektocht naar een mooie t5 of toch niet?

Geleverd vanaf 2003
G.B.
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.07.2015 - 15:11

Oud? Gewoon met ervaring
Gebruikersavatar
HarryK
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 26.12.2008 - 14:56
Locatie: Groningen

Wow, mooi ding! KM-stand lijkt me geen probleem, die van mij was bij aankoop ook 193k. Volgens mij is dit de meest complete versie die er is, met kinderzitjes, navigatie, parkeersensoren er allemaal bij.
V50 T5 Summum Flint Grey MY2005 220pk
V40 1.9D Dynamic Desert Wind Metallic MY2001 102pk gekieteld naar 130pk
boyb1
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 21.03.2011 - 09:56

Ik had hem ook gezien. Idd een erg mooie uitvoering en prima ingevuld boekje volgens mij.
Volvo v40 1.8 green 1998
Volvo v40 T4 black 1998
Volvo v50 1.8 black 2004
Volvo v50 2.4 black 2004
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Die is fijn. Prijs is ook nog eens redelijk te noemen in mijn optiek.

Alleen is die velgen, lijken me 17 ipv 16 ".
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Alleen helaas een geartronic. Dat is zo jammer van de meeste die ik tegen kom.
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

hennydd2 schreef: Alleen helaas een geartronic. Dat is zo jammer van de meeste die ik tegen kom.
Handbak is leuk voor als je echt sportief wilt rijden (of dat idee wilt hebben). Maar als je luxe wilt en echt ontspannen/comfortabel wilt rijden dan ga je zeker voor een automaat. Ik kan ’m van harte aanbevelen (na tien jaar handbak wil ik nu nooit meer zonder!).
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Ik snap wat je bedoeld. Maar 1 de handbal is een 6bak en de geartronic een 5 bak. Wat sowieso meer rust en comfort geeft op de snelweg en een automaat heeft nooit het eeuwige leven en zou bij een evt tuning veel minder kunnen hebben. Niet dat ik het van plan ben, maar je weet maar nooit. OhJa niet dat het een groot verschil uitmaakt tis ook nog iets zuiniger.
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

hennydd2 schreef: Ik snap wat je bedoeld. Maar 1 de handbal is een 6bak en de geartronic een 5 bak. Wat sowieso meer rust en comfort geeft op de snelweg en een automaat heeft nooit het eeuwige leven en zou bij een evt tuning veel minder kunnen hebben. Niet dat ik het van plan ben, maar je weet maar nooit. OhJa niet dat het een groot verschil uitmaakt tis ook nog iets zuiniger.
Van wat ik op het Swedespeed forum lees gaan de handbakken (koppeling/vliegwiel) een stuk minder lang mee dan de automaatbak. De Geartronic is begrensd in zijn 1 en 2 (op max. koppel) en kan een stage 2 (of 3) tune mede daardoor prima hebben. Kwa zuinigheid; klopt. Kwa rust op de snelweg, bekijk de bakverhoudingen eens in de documentatie van Volvo.

Maar los van alle voors en tegens; ik zou in beide varianten eens een proefritje maken :)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Mijn GT rijd in de 5 zo'n 2.500 RPM bij 120 km/u dus bepaal zelf maar eens of dat minder rustig is als een handbak ;-)

De GT heeft behoorlijk lange "gangen" (topsnelheid van 217 op GPS haalde ik ook in 4 en niet in 5) Ik weet niet hoe de verhoudingen van de 6 versnelling handbak zijn, maar ik vermoed dat die wat kortere gangen heeft (als de eindverhouding ongeveer gelijk is)

HEt is even wennen aan een automaat, dat heb ik zelf ondervonden, maar ook met de automaat kun je sportief knallen als je wilt ;-) Juist doordat de 5 pitters vrij veel koppel onderin hebben rijd het icm een automaat echt super relaxt.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

HIER

Deze staat al een tijdje te koop voor dit bedrag. Had toen gebeld met de verkoper en geïnformeerd of hij er 1000 af kon doen. Hij wilde door de telefoon niet verder gaan dan 500. Dit is inmiddels alweer een week of 6 geleden, dus misschien nu wat meer marge te behalen.
Ik vroeg hem naar 'exclusive' uitvoering, want volgens mij was in dat bouwjaar al sprake van kinetic, momentum en summum. Hij zei dat hij dat niet wist, maar dat zij gewoon alle opties invoeren en dat de computer er dan een type aanhangt. Nou het zal allemaal wel, maar dit lijkt mij een Summum. Of een momentum met allerhande extra opties zoals verstelbare en verwarmde stoelen.
Misschien interessant voor je, het was voor mij in ieder geval een goede optie, alleen was hij net iets te duur.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Op papier(opgevraagd bij Finnik) is het idd een exclusive (MY04 benaming) vanaf MY05 werd het idd kinetic, momentum en summum. Kan maar zo eens zijn dat dit een showroom modelletje MY04 is geweest die pas veel later op kenteken gezet is (mei 2005)

Vind hem ondanks de lage km stand wel erg duur als ik heel eerlijk ben.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

Aha op die manier.
Ja hij is zeker duur, daarom wilde ik er ook minimaal 1000 af hebben. Dan nog zit hij aan de hoge kant, maar ik ben zelf ook best intensief op zoek geweest en echte 'koopjes', laten we zeggen met dit soort km.standen, leeftijden, en dan vol opties voor bijv. 7000 euro, ben ik niet veel tegengekomen. De auto's die echt waren wat ik zocht, kwamen toch in de buurt van de 8 á 8.5 duizend euro. Als je, net als ik, een paar maanden aan het rondkijken bent en je oude auto gaat kuren vertonen, dan moet je op een gegeven moment de knoop doorhakken en je 'verlies' nemen. Als je echt alle tijd hebt, kun je er een mooie deal uitslepen, maar dan heb je wel vaak een wat langere adem nodig.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Ik vind hem inderdaad erg duur. Ik zit eigenlijk ook te achten op een rond de 7 a 8000 euro. Ik was ook aan het kijken voor een 2.4, maar zag ook dat deze een 5 bak heeft. Ter vergelijking met de gt hoeveel toeren Zou de 6 bak maken bij 120 en 140??

Ik ben trouwens zelf van mening dat een handbak langer meegaat. Ookal is de gt begrensd in de 1 en 2.
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Dat hangt af van de eindoverbrenging van de bak zoals ik eerder als zei.
Een 5 bak hoeft tov een 6 bak niet perse meer toeren te draaien.

Als je goed zoekt kan je best iets leuks vinden, maar moet je consessies doen. Ik heb dan wel een 2.4i summum vol met opties en een GT maar heb wel genoegen moeten nemen met een stand van 262.000 km. Wat ik wel aandurf ook met een automaat.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Ja, maar die 6 bak zou toch sowieso wel moeten schelen en ja, ik ben ook niet bang voor een hoge kmstand, maar dan wel zonder geartronic. Ben altijd al huiverig geweest voor automaten.
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Als ik kijk naar de verhoudingen tussen de M56L (2.4), de M56H (2.4i) en de M66W (T5) dan maken de elkaar vrij weinig. De M56L en de M66W hebben dezelfde eindverhouding van 4.0 de M56H 4.25.

Ook de verhoudingen tussen de versnellingen lopen behoorlijk gelijk. In de hoogste versnelling 0.7 voor de 5bakken en 0.65 voor de 6bak.

Bovenstaande info komt uit de owners manual en prijslijst van de V50.

EDIT

Carbase van Autoweek zegt het volgende:

Toerental bij 120.

2.4 vijfbak: 2800 rpm
2.4i vijfbak 3000 rpm
2.4/2.4i/T5 GT 2500 rpm
T5 zesbak 2450 rpm

Alleen is de vraag altijd maar hoe betrouwbaar die info is...
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

GT for the win ;)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Is het verschil maar echt 2450 vor de zesbak en 2500 voor de gt en 2.4. Hoe zit het met de gt dan precies. Zou je daar ook bijv 5 ton mee kunnen rijden met af en toe een flush?
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Volgens mij moet dit inderdaad mogelijk zijn. Op het Amerikaanse forum worden er ook hele hoge kilometerstanden mee gehaald. Volgens mij is het een hele degelijke automaat. En met de GT draai je inderdaad relatief weinig toeren op hogere snelheden (zeker vergeleken met de vijfbak in de 1.8 en 2.0).
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

hennydd2 schreef: Is het verschil maar echt 2450 vor de zesbak en 2500 voor de gt en 2.4. Hoe zit het met de gt dan precies. Zou je daar ook bijv 5 ton mee kunnen rijden met af en toe een flush?
je hebt grote plannen zo te zien.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”