Zoektocht naar een mooie t5 of toch niet?

Geleverd vanaf 2003
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Hallo,

Op dit forum terecht gekomen, omdat ik opzoek ben naar een mooie en vooral betrouwbare t5 handgeschakeld automaat kan, maar hoeft zeker niet.

Het liefst een pfl model.

Nou kwam ik op marktplaats t5 tegen uit 2005 voor maar 5250,- weliswaar 290k gelopen, maar alsnog een koopje of zit er een addertje onder het gras.

Op de nederlandse markt is het aanbod schaars op de duitse markt alles behalve dat. Dus evt ben ik bereid te importeren, maar graag zou ik gewoon aanvullende informatie willen van de echt volvo fans hier.

Daarmee bedoel ik natuurlijk niet wat het verbruik is en of die snel is :-/

Maar wat bijv nog gangbare kmstanden zijn, onderhoud, kinderziektes etc etc.

:bandit:
Laatst gewijzigd door hennydd2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Zoek je een S40 of een V50? Ik houd zelf ook al een tijdje ‘de markt’ in de gaten. Maar dan voor een V50 van na 2008, Geartronic en nog wat specifieke wensen. Mits goed onderhouden kan je ze wel ver voorbij de 350K rijden (lees ik op het Swedespeed forum). Onderhoud is – zeker bij een oudere auto – heel belangrijk.
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Ik ben opzoek naar een v50. Van voor 2007 zegmaar.
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

En wel of geen AWD? Heeft zo zijn voor- en nadelen. Natuurlijk meer grip waar nodig, daarentegen wel een stuk zwaarder (meer wegenbelasting, meer verbruik, iets minder snel), en is ook iets wat stuk kan natuurlijk. Ik zou voor iedere mogelijke koop een aankoopskeuring uit laten voeren. Door een Volvo dealer, of bijvoorbeeld de Dekra. Geeft je wat beter inzicht in de staat van de auto.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Liever geen awd natuurlijk, maar als ik bijvoorbeeld op mobile.de kijk. Waren er maar liefst 13 t5 te vinden.
En ik wou graag gewoon een summum. Dan kon ik alleen maar awd's vinden en dat waren er welgeteld 2.

Dus ik ga gewoon geduldig wachten en goed blijven zoeken zowel op de nederlandse als duitse markt. Ik snap niet waarom het aanbod zo schaars is. Zou het komen, omdat niemand zijn t5 wil wegdoen.

Een aankoopkeuring was ik sowieso van plan te gaan uitvoeren.

Had me rond gelezen en zag dat hier iemand een t5 met 6 ton heeft.

Wat zijn jouw eisen eigenlijk en heb je al wat gevonden?
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Ik denk dat er relatief weinig V50 T5’s te koop zijn omdat er ook relatief weinig zijn verkocht in verhouding tot andere uitvoeringen (zoals de veel verkochte 1.6d op de leasemarkt). Op mobile.de fluctueert het aanbod enorm, soms zijn er heel veel, soms maar een paar.

Mijn eisen; V50 T5 Geartronic van 2008 of jonger. Liefst zwart. Liefst offblack stoffen bekleding. Xenon. Kilometerstand onder de 150K. Prijsklasse ongeveer € 15K. Hangt ook een beetje van de inruil af van mijn huidige V50. Die plannen zijn nu echter even in de koelkast gezet (net een huis gekocht etc.). Ik verwacht volgend jaar zomer weer wat koopkrachtiger te zijn ;). Ondertussen vind ik het leuk om het aanbod een beetje in de gaten te houden. Zie ook mijn topic hier: Op zoek naar een zwarte V50 T5 Geartronic
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Mijn budget is max 10k. Voor een v50 tot 2007.

In duitsland kan je denk ik met 8k incl import en alles wel een leuk model aan de haak slaan. Ook rond de 150k gelopen.

Ook ik heb nog geen haast, maar het begint beetje bij beetje wel te jeuken.

Ik kan aannemen dat mits de blokken goed onderhouden zijn. Hoge standen geen probleem zijn. Ben van plan om de auto zelf op te rijden. Mits er geen hele rare dingen gebeuren.
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Wat vind je bijvoorbeeld van deze

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Wat vind je van de prijzen is dat niet te goedkoop voor de eerste bijvoorbeeld. Die heeft wel schade gehad, maar in duitsland zijn ze zo streng. Als je een deukje laat repareren wordt dat al gedocumenteerd als schade.
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Ik zie dat ze allebei de Medea velgen hebben – staat heel goed onder een V50. Verder kan ik de prijzen niet zo goed beoordelen, het is altijd een stuk goedkoper dan hier in NL. Heb je een beetje zicht op de rest-BPM en andere kosten voor het importeren? Het enige wat mij er van zou weerhouden om te importeren is een niet te controleren kilometerstand (ok, het NAP systeem is ook niet waterdicht). En eerste indrukken zijn het belangrijkste; dus vooral even gaan bekijken en een proefrit maken. Dan zie je gelijk of de auto goed is verzorgd en merk je eventuele bijgeluiden op.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Als je het het heel ruim pakt. Dat betekend dat je er vanuit gaat dat ie full option is. Incl tijdelijk kenteken keuringen etc. Zou je rond de 1500 kwijt zijn, maar nogmaals dat is heel erg ruim genomen.

Ik ga er vanuit dat ze in Duitsland dezelfde aankoopkeuring bieden als in Nederland van volvo zelf?
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Denk dat je daar inderdaad wel vanuit kunt gaan. En dan nog zo’n fris kentekentje er op: https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Auto.aspx
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Zijn er trouwens aandachtspunten bij deze blokken. Dacht van niet want er is bijna niks over te vinden.
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

Ik ben zelf een tijdje op zoek geweest naar een 2.4 (i) en dus geen T5, maar ik vond juist dat er wel veel T5's voor relatief weinig geld werden aangeboden. Vaak nog goedkoper dan een vergelijkbare zonder turbo. ik vond het wel een beetje vreemd, maargoed ik was er niet naar op zoek. Mijn vaste garagist raadde een T5 in ieder geval af, ivm de hoge kosten als er dus wel iets kapot gaan aan die turbo. Ook kunnen er, volgens hem, veel dingen aan de hand zijn bij bepaalde klachten, dus ben je ook weer een hoop geld kwijt aan manuren om uit te zoeken wat er nu precies aan de hand is. Maargoed, succes met de zoektocht, het zal wel heerlijk rijden al die pk's.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Dat was mij dus ook opgevallen, ja, dat ze verdacht goedkoop zijn. Ik kan het ook niet verklaren. Het enige wat ik me zou kunnen bedenken zijn de verbruikskosten. Misschien iemand hier op het forum die het wel kan, maar het t5 blok is 1 van de beste blokken die volvo ooit heeft gemaakt. Daarbij komt als de auto alyijd netjes is onderhouden en je een aankoopkeuring laat doen, dat je een redelijk beeld krijgt van de auto.
Laatst gewijzigd door hennydd2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Heb zelf 4 jaar in een T5 gereden, welke nu weer bij een forum bezoeker terecht is gekomen. Was een waanzinnige auto, betrouwbaar, weinig onderhoud en lekker snel. Verhaal dat je een T5 moet laten om de turbo en andere onbekende klachten vind ik een raar verhaal. Ja, alles kan kapot, ook een Volvo. Maar dan kun je beter gaan fietsen. Nee hoor, gewoon een T5 kopen. Krijg je geen spijt van. Wel onderhoudshistorie er bij is belangrijk.
Gebruikersavatar
Arnie82
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:16

Heb hiervoor in een V70 classic T5 gereden... (dat is dus een 2.3 met een 240Pk) Wat een beest van een blok. :love:

By far het meest fijne blok dat ik ooit in een auto heb gehad... Onderin toeren lekker soepel en relaxed en boven de 3500RPM echt een kanon... En dan die 5-cylinder sound! :D De nieuwere 2.5 liter T5's zijn wel iets anders dan de vorige generatie maar volgens mij zijn ze nog steeds heel degelijk. Dat zijn de 2.3's in ieder geval wel.
Op tijd en goed onderhoud is gewoon van belang maar dan zijn er volgens mij geen redenen om een T5 te laten staan. Zorg wel dat je een goed onderhouden variant treft.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
Gebruikersavatar
berndw
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44

Silver_R schreef: Heb zelf 4 jaar in een T5 gereden, welke nu weer bij een forum bezoeker terecht is gekomen. Was een waanzinnige auto, betrouwbaar, weinig onderhoud en lekker snel. Verhaal dat je een T5 moet laten om de turbo en andere onbekende klachten vind ik een raar verhaal. Ja, alles kan kapot, ook een Volvo. Maar dan kun je beter gaan fietsen. Nee hoor, gewoon een T5 kopen. Krijg je geen spijt van. Wel onderhoudshistorie er bij is belangrijk.
Een raar verhaal is het natuurlijk niet, maar het behoeft misschien enige nuance. Als je iets niet hebt kan het ook niet kapot. Als je daarbij ook niet over de middelen beschikt om alles wat er gebeurt a la minute op te laten lossen is het een goed advies om het niet te doen. Zeker als je het niet per sé hoeft te hebben. Dus in mijn geval was het een prima advies. Als je wel heel graag een t5 wilt hebben en vrede hebt met eventuele extra kosten, dan moet je inderdaad een zo goed mogelijke keuze maken en het risico verkleinen door de onderhoudshistorie te checken. Nogmaals veel succes en ik denk dat iedereen het liefst een t5 zou willen rijden, maar om verschillende redenen een andere keuze maakt.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)

Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Silver_R schreef: Heb zelf 4 jaar in een T5 gereden, welke nu weer bij een forum bezoeker terecht is gekomen....
En de huidige eigenaar is nog steeds heel tevreden met de T5!
Behoudens het reguliere onderhoud, nog niks geks aan de hand gehad. De T5 rijd nog steeds als een zonnetje!
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Rha007 schreef:
Silver_R schreef: Heb zelf 4 jaar in een T5 gereden, welke nu weer bij een forum bezoeker terecht is gekomen....
En de huidige eigenaar is nog steeds heel tevreden met de T5!
Behoudens het reguliere onderhoud, nog niks geks aan de hand gehad. De T5 rijd nog steeds als een zonnetje!
:D
hennydd2
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 16.10.2015 - 21:33

Wat heeft ie gelopen als ik vragen mag?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”