MIA is 36% met een max van ergens in de 55k. Dat lijk me meer dan "klein beetje geld". Iig meer dan de KIA.Paul schreef:Dus 2017 is dan toch check?NielsPHEV schreef:Mia was volgens mij maar een klein beetje geld, KIA was iets van 15 k dat was meer relevant. In 2012 heb je weliswaar je beschikking gekregen en ben je de verplichting aangegaan. Je zult pas in 2013 hebben betaald, de auto hebben gekregen en dus de investering in 2013 hebben gedaan. In 2012 zal je geen PIH MIA/KIA investering in de boeken hebben..... Mijn inschatting is dat je rand opzoekt en bij controle zeker een probleem hebt nu is er volgens mij nauwelijks controle.Paul schreef: Ha Hein,
Heb contact gehad met de boekhouder, MIA is aangegaan in 2012, dit betekent inderdaad als ik de auto verkoop 1/1/2017 dat ik niks hoef terug betalen. Inderdaad het staat in de wet dat het over kalenderjaren gaat en niet over feitelijk 5 jaren...
Enige punt is dat ik mijn D5 rekening in december krijg vanwege de 15% bijtelling. Dat betekent dat ik in 2017 een extra winst heb door de verkoop van de D6. Die kan ik dan reserveren maar dat heeft als " nadeel" dat ik binnen 3 jaar weer een andere auto moet kopen.
Wat ik ook kan doen is vragen of de dealer hem als " demo " inzet in december en dat we hem in januari overschrijven, enige nadeel is dat de hele gunstige financial lease dan niet werkt.
Op kenteken zetten in december zijn ze bang voor controles als hij dan niet ook op naam staat, maar ga ik nog eens vragen.
Verder is het moment van ingaan van investering van belang. Dit was hier http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... eal1153286 al uitvoerig besproken.
Er was wat discussie over voorinschrijving etc. Maar in mijn geval had ik de auto daadwerkelijk besteld (bij BE dealer) ipv voorinschrijving.