Nog een V60 T8 besteld

Pheburt
1st Gear member

Voodoo077 schreef:
teebee schreef: Kan zijn, mijn opmerking was mbt het Seat vergelijk. Van andere merken heb ik geen weet (behalve Renault en Alfa, en daar geldt hetzelfde voor).
Indien jij doelt op de Mustang is dat (Amerikaanse) appels met (Europeesche) peren vergelijken, en dan maakt ‘stukken beter’ het leer van Volvo beslist niet inferieur.
Ook is een sportstoel een krom vergelijk met een ‘normale’ stoel; uiteraard geeft dit een andere zit maar hoeft niet noodzakelijkerwijs aan het leer te liggen.
Maar ieder zn mening (en eisen).
Ik haal misschien kwaliteit van leder en kwaliteit van zetels door elkaar. Echter ik moet één dezer nog eens in een V60 gaan zitten om 100% zeker te zijn maar kan me niet van de indruk ontdoen dat het leder niet beter is dan dat van de Seat. De zetel zelf was minder maar zal wel komen standaard tov sport.
Daarentegen ben ik 100% zeker dat het minder is dan in die van mijn Beamer. En dat was dus mijn punt dat het leder in de combi zetels stof/leder wel van een vergelijkbare kwaliteit is als de BMW en misschien daarom het overwegen waard is als alternatief voor de volledige Morritz zetels ... waar ik ondertussen nog altijd geen sluitend antwoord op heb...
Ik zou persoonlijk ook niet voor de Morritz gaan, het leer van de VAG-groep en Mercedes is mijns inziens kwalitatiever dan de volledige Morritz bekleding bij Volvo.
Voor mijn vrouw is dit een heikel punt (ze zit zelf in de mode-industrie) en wij hebben de bekledingen zelf uitvoerig bekeken
Kinoúmai
2nd Gear member

Het leder bij Audi is model afhankelijk. Zo kan/kon je deze in twee uitvoeringen krijgen, Milano en Vulcano. Wij hebben ze hier beiden gehad, Milano was grover van structuur en heeft 450K km geen krimp gegeven. Vulcano was een duurdere fijnnappaleder, na enkele maanden was er al zichtbare gebruikssporen.
Ik kom soms in autozetels (maar ook salons) te zitten waarin je als het ware onderuit schuift. Zéér onaangenaam om daar lang in te moeten blijven zitten.
teebee
7th Gear member

Wat ik zeg... ieder zo zn mening en eisen
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Voodoo077
3rd Gear member

Leuk:
Voodoo077
3rd Gear member

Nog altijd niet de mogelijkheid gehad de combi zetels even deftig te testen.
Maar gisteren bij een dealer even nog snel in gewone lederen zetels gezeten en die zitten toch zo slecht. je kan gewoon zowel naar rechts als links bewegen... totaal geen steun.
Ik meen mij te herinneren in vorige generaties Volvo dat dit één van de sterkste punten was. Gelukkig zijn de zetels van de R-Design zo niet!
Risrael
5th Gear member

Ik vind ze juist heerlijk zitten. Ik hou niet van die warme omsluitende zetels.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Kinoúmai
2nd Gear member

Ik vind het altijd bewonderenswaardig dat veel mensen de zetels van een Volvo zo geweldig vinden. Begrijp dat niet. In mijn ogen en beperkte ondervinding, heeft Volvo door de jaren heen enkel zéér goede standaard zetels gehad, niet meer of niet minder.
Meer dan waarschijnlijk voor veel mensen meer dan voldoende maar kan moeilijk aannemen dat alle mensen zich daarin lekker voelen. Tot aan de komst van de XC90 hadden ze blijkbaar nog nooit comfortzetels overwogen in tegenstelling tot hun naaste concurrenten. Verstelbare hoofdsteunen, verlengde zitten, 4-voudig verstelbare lenden steunen, verstelbare wangen, enz...waren niet terug te vinden in hun diverse modellen.
Vanaf de 2de generatie XC90 en andere latere modellen vond ik bovenstaande maar eerst terug.
Als ik dat vergelijk met de comforzetels uit een BMW 5-reeks uit de periode 2008/2012 bvb dan hadden ze nog héél wat in te halen, waar ze nu bij Volvo toch in geslaagd zijn in mijn ogen.
teebee
7th Gear member

Ik vind de ‘standaard’ stoelen ook meer dan uitstekend zitten.
Ik begrijp de onvrede dan ook totaal niet.
Ook begrijp ik het vergelijk van appels met peren niet.
Daarnaast blijft het net als bv kleur een uiterst persoonlijke beleving met nogal wat afhankelijkheden. Niet in de laatste plaats bv fysieke gesteldheid en leeftijd.
De zittingen van mijn stoelen zijn te verlengen en de instelmogelijkheden zijn legio, maar ook zonder dit vind ik ze uitstekend zitten.
Persoonlijk heb ik bv een hekel aan stoelen welke je van beide zijden als het ware in bedwang houden, ik ervaar dat als uiterst onprettig en oncomfortabel.
Zo zie je, zo veel mensen zo veel meningen. Maar om ze ‘slecht’ te noemen gaat werkelijk nergens over.
Dat je ze persoonlijk niet prettig vindt zitten, prima maar ze als ‘slecht’ te kwalificeren is onzin.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Pheburt
1st Gear member

teebee schreef: Ik vind de ‘standaard’ stoelen ook meer dan uitstekend zitten.
Daarnaast blijft het net als bv kleur een uiterst persoonlijke beleving met nogal wat afhankelijkheden. Niet in de laatste plaats bv fysieke gesteldheid en leeftijd.
De zittingen van mijn stoelen zijn te verlengen en de instelmogelijkheden zijn legio, maar ook zonder dit vind ik ze uitstekend zitten.
Persoonlijk heb ik bv een hekel aan stoelen welke je van beide zijden als het ware in bedwang houden, ik ervaar dat als uiterst onprettig en oncomfortabel.
Zo zie je, zo veel mensen zo veel meningen. Maar om ze ‘slecht’ te noemen gaat werkelijk nergens over.
Dat je ze persoonlijk niet prettig vindt zitten, prima maar ze als ‘slecht’ te kwalificeren is onzin.
Appels met peren vergelijken vind ik niet meer kloppen. Als Volvo zichzelf een premiummerk noemt en dan de prijs ook quasi gelijkzet met de duitse 3 vind ik absoluut dat er moet vergeleken worden.
Er gaan altijd zaken beter/slechter zijn dan bij de concurrentie maar we kunnen beter objectief blijven ivp alles goed te praten. (niets persoonlijk mee bedoeld maar ik heb op dit forum wel al veel dingen onder de mantel der liefde zien geschoven worden :-| )
Kinoúmai
2nd Gear member

Pheburt schreef:
teebee schreef: Ik vind de ‘standaard’ stoelen ook meer dan uitstekend zitten.
Welke appels met peren?

Appels met peren vergelijken vind ik niet meer kloppen. Als Volvo zichzelf een premiummerk noemt en dan de prijs ook quasi gelijkzet met de duitse 3 vind ik absoluut dat er moet vergeleken worden.
Er gaan altijd zaken beter/slechter zijn dan bij de concurrentie maar we kunnen beter objectief blijven ivp alles goed te praten. (niets persoonlijk mee bedoeld maar ik heb op dit forum wel al veel dingen onder de mantel der liefde zien geschoven worden :-| )
Sluit mij hierbij aan.

Ik heb toch al redelijk wat voertuigen mogen rijden voor de job. Het voorbeeld dat ik hierboven gaf, de comfort zetels uit een 5 reeks en idem X5 zijn de beste waar we ooit ingezeten hebben. Toch enkel als uitgebreide testvoertuigen want zelf hebben we nooit een BMW gehad. Ik probeer dus objectief te blijven. De tweede beste zetel waar ik ooit in gereden heb waren deze uit een RRS. Maar daar speelde vooral de zitpositie een belangrijk rol in en in mindere (nou) maten het comfort van de zetel zelf.
Ik hoor mensen dan ook regelmatig zeggen: je voelt je de king of the road in "mijn" SUV. Welke SUV? Geen enkele SUV van Volvo, BMW, MB of Audi geeft je dat "king"-gevoel als je nog nooit in een Range Rover gezeten hebt.
Een zetel is ook meer dan ergonomie. Volvo hun standaard zetel zijn top! maar het onderscheid naar comfortzetels toe heeft veel meer nodig dan een goede ergonomie. Wanneer de vulling te zacht/hard is mag je nog een perfect ergonomische zetel hebben, bij lange afstanden ga je je niet meer gelukkig voelen. Leder idem, ik kom al eens in voertuigen te zitten waarin je niet kan blijven zitten door het supergladde oppervlak van de zitting. Als je dan je zitting een héél stuk achterover moet kantelen om te kunnen blijven zitten lijkt mij dit geen goede zetels te zijn.
M.a.w. een goede zetel is niet zomaar iets wat je gelijk kan stemmen naar merk, model of uitvoering toe.
Voodoo077
3rd Gear member

Voor de goede lezer ... ik zeg niet dat de zetels slecht zijn, ik ben geen kenner van kwaliteit van zetels of leder, wel dat ze slecht zitten.
Ik vind in die zetels nergens een mogelijkheid om deftig vast te zitten of mis ik mij? Ik zet me erin en kan gemakkelijk van links naar recht schuiven, zeker in leder terwijl ik net van een goede zetel veel zijsteun verwacht.
Ja ik wil wel nog kunnen bewegen als het moet maar ik hou van zetels met steun en dat is die standaard niet imo. Als ik erna terug in de zetel kroop van mijn hudige Ateca, die zit vele malen beter. Misschien is dat leder minder, kan zijn? Misshien ziet het er minder premium uit, kan zijn? Maar deze zitten imo gewoon beter.
Heb gisteren ook nog een in mijn 5 gezeten en ook die ztten veel beter maar dat zijn sportzetels en dus van een andere categorie.

En nu terug on-topic want bij de T8 R-Design zitten er gelukkig andere zetels ;-)
Voodoo077
3rd Gear member

Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar ...
hoe kan je de T8 best opladen?
Ik kan het momenteel enkel thuis doen maar zou graag de installatie klaar hebben tegen dat de wagen er is.
Wat zijn de mogelijkheden die het best zijn zonder te diep in de buidel te tasten?
Paul
Geartronic member

Laadpaal kopen via Marktplaats en een electricien laten aansluiten. Aangezien veel auto's nu in het buitenland zijn, zijn er best wat paaltjes te koop gezet ;)
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Voodoo077
3rd Gear member

Paul schreef: Laadpaal kopen via Marktplaats en een electricien laten aansluiten. Aangezien veel auto's nu in het buitenland zijn, zijn er best wat paaltjes te koop gezet ;)
ok bedankt Paul, ik ga die mogelijkheid dan eens bekijken.

Dit is natuurlijk een 100% eigen keuze maar ik geraak er niet echt uit.
Momenteel de wagen besteld met de standaard 18" R-Design velgen.

1. Voor 580 euro meer kan ik naar de 19". In principe is de leasing afgesloten en kan ik geen aanpassingen meer doen aan prijs. Ik kan echter die 580 euro direct aan garage betalen is ok voor hun. Dan moet ik natuurlijk nog 4 velgen + 4 winterbanden hebben. Kom ik op ongeveer 1200 à 1500 euro uit.
2. Tweede mogelijkheid is niks veranderen en die 580 euro die ik niet gebruik investeren in de winterbanden + velgen. Ik zou dan bijvoorbeeld de Volvo velgen voor winter kunnen houden en zwarte velgen voor de zomer. Maar dan heb ik in beide gevallen maar 18".
3. Derde mogelijkheid is de wagen laten leveren op winterbanden (normaal geen meerprijs denk ik of toch wel) en dan zo snel mogelijk een zwarte 19" velg + zomerband erop zetten aangezien het zomer gaat zijn bij de levering. Prijs 1500 à 2000 euro. Maar wat met de autokeuring? Mag ik me dan aanbieden met die 19" (in België)? o.O
JoopXC
2nd Gear member

Voodoo077 schreef: Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar ...
hoe kan je de T8 best opladen?
Ik kan het momenteel enkel thuis doen maar zou graag de installatie klaar hebben tegen dat de wagen er is.
Wat zijn de mogelijkheden die het best zijn zonder te diep in de buidel te tasten?
Gewoon een afsluitbare systeemkast met daarin een of twee stopcontacten monteren op je gevel o.i.d. En in je meterkast een extra groep, eventueel met een verbruiksmeter er op, zodat je het stroomgebruik kunt declareren indien nodig.

Als je nog verdere info hebt heb ik die wel voor je, met eventueel een fotootje of zo... 8-)
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
C70 2.4i 170 2006
Voodoo077
3rd Gear member

Nog geen reactie gehad en deadline beslissing nadert - aanpassen kan nog deze maand dan niet meer normaal dus bij deze:

1. Voor 580 euro meer kan ik naar de 19". In principe is de leasing afgesloten en kan ik geen aanpassingen meer doen aan prijs. Ik kan echter die 580 euro direct aan garage betalen is ok voor hun. Dan moet ik natuurlijk nog 4 velgen + 4 winterbanden hebben. Kom ik op ongeveer 1200 à 1500 euro uit. Zie nu wle bij model 2020 dat de optie 19" goedkoper is maar ik heb nog besteld aan oud tarief en dus zal het wel de optie van 580 blijven.

2. Tweede mogelijkheid is niks veranderen en die 580 euro die ik niet gebruik investeren in de winterbanden + velgen. Ik zou dan bijvoorbeeld de Volvo velgen voor winter kunnen houden en zwarte velgen voor de zomer. Maar dan heb ik in beide gevallen maar 18". Setje zwarte velgen + Volvo certified zomerbanden zit ik op ongeveer 1500 euro

3. Derde mogelijkheid is de wagen laten leveren op winterbanden (normaal geen meerprijs denk ik of toch wel) en dan zo snel mogelijk een zwarte 19" velg + zomerband erop zetten aangezien het zomer gaat zijn bij de levering. Prijs 1500 à 2000 euro (eerder laatste). Maar wat met de autokeuring? Mag ik me dan aanbieden met die 19" (in België)? Ondertussen bevestiging dat dit wel mag.
Alvast bedankt om mee te denken.
teebee
7th Gear member

Gaat je lease dan wel akkoord met tzt vervangen van je banden indien je er zelf 19” onder zet?
Ik maak uit je verhaal op dat je contract is gebaseerd op 18”

Overigens vind ik het optische verschil tussen 18 en 19 bijna te verwaarlozen.

drowel
5th Gear member

teebee schreef: Gaat je lease dan wel akkoord met tzt vervangen van je banden indien je er zelf 19” onder zet?
Ik maak uit je verhaal op dat je contract is gebaseerd op 18”

Overigens vind ik het optische verschil tussen 18 en 19 bijna te verwaarlozen.
Goed punt!

Persoonlijk vind ik de auto dus optisch wel echt veranderen met elke stap in wielgrote, maar dit is persoonlijk natuurlijk.
Knippie
2nd Gear member

Ik zag gister auto van mijn collega met grotere wielen en was echt wel mooier. Hij had hem ook verlaagd, dus dat is dan extra. Ikzelf heb de standaard 18” velgen omdat ik dat net zo mooi vind en weinig waarde er aan hecht. Besteed mijn budget weer aan andere dingen zoals audio. Das ook mijn punt richting Voodoo? Wat vind jij mooi en wat wil je zelf??

Teebee heeft goed punt mbt leasemaatschappij en contract, maar jij rijdt straks in die auto hè, niet wij...;-) succes met je keuze
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”