Maar is dit nu dan dankzij de software update? Of staat er ergens een bitje fout en valt het op te lossen door opnieuw alle software te laden?
Blijft wonderlijk, zelfde D4 blok als voorgaande auto's en heel ander vermogen.
Maar is dit nu dan dankzij de software update? Of staat er ergens een bitje fout en valt het op te lossen door opnieuw alle software te laden?
Blijft wonderlijk, zelfde D4 blok als voorgaande auto's en heel ander vermogen.
Alle Parameters staan zoals ze horen te staan. Dat is een gegeven. De Turbo('s) worden te laat actief.
Dat is wat er uit gekomen is. Het rapport wordt naar Sweden gestuurd en daar kijkt men what to do.
Ja het is wonderlijk dat deze D4 minder bij de les is dan de vorige 2! En alle 3 exact dezelfde motoren, de 4 cyl. 2.0 D4. Ik heb nu al met al een klein 300K aan km met zo'n D4 gereden en ik durf te beweren dat ik redelijk weet wat het blok aan kan. De laatste staat in geen verhouding tot de vorige 2.
Wat een rare storing, een turbo die te laat in komt. Is het een turbo met variabele geometrie? Het enige wat dan bij mij opkomt is dat de verstelling van de schoepen in de turbo niet werkt. Maar zulks moet af te lezen zijn als er druk wordt op gebouwd.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Ik dacht dat Obbe Volvotune deze motoren kan bijstellen en kijken of parameters mooi zijn afgesteld.
Kleine wijzingen kunnen het verschil maken. Mailtje naar Volvotune kan natuurlijk nooit kwaad.
Jelmer de Jong schreef:
Die van mij is ondertussen op de bank geweest en doet 182pk/376nm. Voor een motor met 240k ervaring en een koppelomvormer er tussen lijkt dat aardig op pijl.
Jij had toch Rica tuning laten doen? Of zit ik er nou helemaal naast??
Jelmer de Jong schreef:
Die van mij is ondertussen op de bank geweest en doet 182pk/376nm. Voor een motor met 240k ervaring en een koppelomvormer er tussen lijkt dat aardig op pijl.
Jij had toch Rica tuning laten doen? Of zit ik er nou helemaal naast??
U zit er niet naast, maar voor de eerlijkheid moet je wel vanaf de basis meten.
Laatst gewijzigd door Jelmer de Jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hij is met de dealer op pad. Morgen worden de 4 injectoren vervangen. De testen gaven aan dat de 4 niet de druk leverden die ze zouden moeten leveren. We gaan het beleven. Morgen op pad met een basic XC40 opgeleukt met aantal gadgets.
DD 27/4;
Geen enkel resultaat. Blijft hetzelfde...
Dure ingreep door Volvo gedaan. Rapport naar Zweden maar weer aanvullen, en wederom maar wachten op de uitkomst en de verdere stappen die ondernomen gaan worden. De auto komt gewoon tekort en is totaal niet bij de les zoals het zou moeten.
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik denk ook dat het exemplarisch is.
Vandaag weer een toertje gemaakt met de D5 en dat ding trekt er aan als een malle.
Tijdens de rit op de PA loop ik in op een Duitse E klasse, bestuurder was wellicht met andere dingen bezig en slingert wat in zijn rijbaan terwijl ik er schuin achter zit.
Voet op het gas tegen het schutbord en het ding zit in notime op illegale snelheden in NL, gelukkig was dit op de 28 richting Oldenburg.
Ik heb vertrouwen dat je een goed rijdende V90 krijgt met vervanging van de verstuivers.
Edit lees nu je voorgaande post, uitkomst is natuurlijk k met peren.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.