Dat begrijp ik. Maar hij kan wel software updates krijgen wanneer hij is getuned? Dealer gaat dan niet zeggen "doen we niet want iemand anders heeft met de software gerommeld"?
Wordt de tuning software ook niet overschreven door een update van Volvo?
T2 motor
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Volgens mij was dat niet de vraag.
Kans is dat de dealer de software overschrijft.
En je opnieuw naar de tuner kan om te flashen. (soms kosteloos)
Kans is dat de dealer de software overschrijft.
En je opnieuw naar de tuner kan om te flashen. (soms kosteloos)
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6614
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Vandaag met de XC40 T2 probleemloos de 50.000 km grens gepasseerd. Tot nu toe een zeer tevreden Volvo rijder... 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Is dit opgelost Hans?Hans Eilander schreef: ↑07.11.2020 - 09:31 Over de XC 40 T2 motor, kan ik niet direct juichen. Hij presteert naar mijn beleving voldoende. Hij is ook best wel rustig en stil, en zuinig. Maar....als je plots gas geeft, b.v wanneer je een rood licht nadert, dat bij het aanrijden weer op groen springt, en je wil doortrekken, dan komt er een geratel van onder de motorkap, dat je denkt dat er een handvol kleppen losliggen. Dat vind ik toch echt een minpuntje. Ik ben al lang blij dat de T2 voorzien is van motorkap isolatie. Maar als je binnen dat geratel al hoort bij flink gas geven, hoe moet dat dan buiten voor omstanders klinken....????
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscrip Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscr | Volvo XC40 Recharge ER Ultra 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo EX40 Ultra | Volvo EX30 Ultra Performance Pine Crystal White |
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6614
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dit was een posting van het begin, toen ik de XC40 nog maar net had. T, is een kwestie van wennen. Het hoort schijnbaar bij de 3 cilinder. Hij is lekker vlot als het moet. Gebruikt nauwelijks olie. Is lekker zuinig. Dus ik ben prima tevreden zo. Maar de Opel GLX die ik hiervoor had, was óók een 3 cilinder, en die had dit niet. Vandaar...C30BlackStone schreef: ↑06.09.2024 - 18:07Is dit opgelost Hans?Hans Eilander schreef: ↑07.11.2020 - 09:31 Over de XC 40 T2 motor, kan ik niet direct juichen. Hij presteert naar mijn beleving voldoende. Hij is ook best wel rustig en stil, en zuinig. Maar....als je plots gas geeft, b.v wanneer je een rood licht nadert, dat bij het aanrijden weer op groen springt, en je wil doortrekken, dan komt er een geratel van onder de motorkap, dat je denkt dat er een handvol kleppen losliggen. Dat vind ik toch echt een minpuntje. Ik ben al lang blij dat de T2 voorzien is van motorkap isolatie. Maar als je binnen dat geratel al hoort bij flink gas geven, hoe moet dat dan buiten voor omstanders klinken....????
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7786
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Hoort bij de 3-cylinder.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6614
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat geratel, of hoe je het ook noemt, (Autoblog noemt het: Volvo roffel) heb je alleen wanneer je plots veel vermogen vraagt. Bijvoorbeeld bij krap inschatten bij het invoegen of zo. Bij normaal optrekken en rijden, is hij juist bijzonder stil. Dan wint het bandengeruis het van de motor. Net of je elektrisch rijd.....

En als je plots veel vermogen vraagt, is hij imho nog verrassend snel, en dat voor een 3 cilinder met 129 pk
Hij is straks 4 jaar met 51.000 km. Maar ik stap elke keer nog in met een brede grijns.


En als je plots veel vermogen vraagt, is hij imho nog verrassend snel, en dat voor een 3 cilinder met 129 pk
Hij is straks 4 jaar met 51.000 km. Maar ik stap elke keer nog in met een brede grijns.

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
De T3 is ook een 3 cilinder. Als die goed warm gereden is merk je niet dat het een 3 pitter is. En ratelen doet die al helemaal niet. Ik vind de 3 cilindersound juist wel prettig om te horen. Zeker als je even wat VAG-volk van je af moet schudden. Dan brult hij lekker.
- AdB1955
- 2nd Gear member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 21.12.2022 - 10:13
Ik lees geregeld dat de T2 nauwelijks olie slurpt. Dat klopt, ook in mijn geval. Maar volgens mij zegt dit meer iets van de gemiddelde berijder van de T2 die niet zo nodig als eerste weg wil zijn bij een stoplicht (en doorgaans er een relaxte rijstijl op na houdt) dan van de motor zelf.
Volvo XC40 T2 Business Pro Automaat 2021
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27213
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zit voornamelijk veel meer reserve in de T2 omdat ie veel minder vermogen hoeft te leveren maar qua grootte van het blok net zo groot is als een aantal zwaardere varianten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6614
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Klopt. Hij ( de 3 cilinder 1.5) zit zelfs in de T5 samen met een elektromotor.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)