Pagina 4 van 4
T2 motor
Geplaatst: 30.06.2024 - 19:47
door Cris71
Dat begrijp ik. Maar hij kan wel software updates krijgen wanneer hij is getuned? Dealer gaat dan niet zeggen "doen we niet want iemand anders heeft met de software gerommeld"?
Wordt de tuning software ook niet overschreven door een update van Volvo?
T2 motor
Geplaatst: 30.06.2024 - 20:43
door Edgecrusher
Volgens mij was dat niet de vraag.
Kans is dat de dealer de software overschrijft.
En je opnieuw naar de tuner kan om te flashen. (soms kosteloos)
T2 motor
Geplaatst: 04.09.2024 - 15:57
door Hans Eilander
Vandaag met de XC40 T2 probleemloos de 50.000 km grens gepasseerd. Tot nu toe een zeer tevreden Volvo rijder...

T2 motor
Geplaatst: 06.09.2024 - 18:07
door C30BlackStone
Hans Eilander schreef: ↑07.11.2020 - 09:31
Over de XC 40 T2 motor, kan ik niet direct juichen. Hij presteert naar mijn beleving voldoende. Hij is ook best wel rustig en stil, en zuinig. Maar....als je plots gas geeft, b.v wanneer je een rood licht nadert, dat bij het aanrijden weer op groen springt, en je wil doortrekken, dan komt er een geratel van onder de motorkap, dat je denkt dat er een handvol kleppen losliggen. Dat vind ik toch echt een minpuntje. Ik ben al lang blij dat de T2 voorzien is van motorkap isolatie. Maar als je binnen dat geratel al hoort bij flink gas geven, hoe moet dat dan buiten voor omstanders klinken....????
Is dit opgelost Hans?
T2 motor
Geplaatst: 06.09.2024 - 18:55
door OGA244
Een T2 XC40 is nadrukkelijker aanwezig dan een T2 V40, maar echt "kabaal" hoort idd niet
T2 motor
Geplaatst: 06.09.2024 - 19:31
door Hans Eilander
C30BlackStone schreef: ↑06.09.2024 - 18:07Hans Eilander schreef: ↑07.11.2020 - 09:31
Over de XC 40 T2 motor, kan ik niet direct juichen. Hij presteert naar mijn beleving voldoende. Hij is ook best wel rustig en stil, en zuinig. Maar....als je plots gas geeft, b.v wanneer je een rood licht nadert, dat bij het aanrijden weer op groen springt, en je wil doortrekken, dan komt er een geratel van onder de motorkap, dat je denkt dat er een handvol kleppen losliggen. Dat vind ik toch echt een minpuntje. Ik ben al lang blij dat de T2 voorzien is van motorkap isolatie. Maar als je binnen dat geratel al hoort bij flink gas geven, hoe moet dat dan buiten voor omstanders klinken....????
Is dit opgelost Hans?
Dit was een posting van het begin, toen ik de XC40 nog maar net had. T, is een kwestie van wennen. Het hoort schijnbaar bij de 3 cilinder. Hij is lekker vlot als het moet. Gebruikt nauwelijks olie. Is lekker zuinig. Dus ik ben prima tevreden zo. Maar de Opel GLX die ik hiervoor had, was óók een 3 cilinder, en die had dit niet. Vandaar...
T2 motor
Geplaatst: 06.09.2024 - 19:39
door teebee
Hoort bij de 3-cylinder.
T2 motor
Geplaatst: 06.09.2024 - 20:42
door Hans Eilander
Dat geratel, of hoe je het ook noemt, (Autoblog noemt het: Volvo roffel) heb je alleen wanneer je plots veel vermogen vraagt. Bijvoorbeeld bij krap inschatten bij het invoegen of zo. Bij normaal optrekken en rijden, is hij juist bijzonder stil. Dan wint het bandengeruis het van de motor. Net of je elektrisch rijd.....

En als je plots veel vermogen vraagt, is hij imho nog verrassend snel, en dat voor een 3 cilinder met 129 pk
Hij is straks 4 jaar met 51.000 km. Maar ik stap elke keer nog in met een brede grijns.

T2 motor
Geplaatst: 07.09.2024 - 05:37
door Stoyanov
De T3 is ook een 3 cilinder. Als die goed warm gereden is merk je niet dat het een 3 pitter is. En ratelen doet die al helemaal niet. Ik vind de 3 cilindersound juist wel prettig om te horen. Zeker als je even wat VAG-volk van je af moet schudden. Dan brult hij lekker.
T2 motor
Geplaatst: 07.09.2024 - 09:13
door Willy.VdW
Wordt het geluid van een motor niet in belangrijke mate mee gemaakt door de constructie van de uitlaat?
Mijn buurvrouw heeft een Audi met een dieselmotor die klinkt als een Porsche 911

T2 motor
Geplaatst: 09.09.2024 - 14:22
door AdB1955
Ik lees geregeld dat de T2 nauwelijks olie slurpt. Dat klopt, ook in mijn geval. Maar volgens mij zegt dit meer iets van de gemiddelde berijder van de T2 die niet zo nodig als eerste weg wil zijn bij een stoplicht (en doorgaans er een relaxte rijstijl op na houdt) dan van de motor zelf.
T2 motor
Geplaatst: 09.09.2024 - 14:53
door Fredhead
Zit voornamelijk veel meer reserve in de T2 omdat ie veel minder vermogen hoeft te leveren maar qua grootte van het blok net zo groot is als een aantal zwaardere varianten.
T2 motor
Geplaatst: 09.09.2024 - 15:15
door Hans Eilander
fredhead schreef: ↑09.09.2024 - 14:53 Zit voornamelijk veel meer reserve in de T2 omdat ie veel minder vermogen hoeft te leveren maar qua grootte van het blok net zo groot is als een aantal zwaardere varianten.
Klopt. Hij ( de 3 cilinder 1.5) zit zelfs in de T5 samen met een elektromotor.