Vandaag een bezoekje aan de garage met wat kleine dingen.
-Achteplaat vervangen zonder (blauwe) reclame, zwart had ik nog oke gevonden.
-Trilling in het stuur
-Kraakje bij het stuur.
-Soms een rare tik/rem actie bij wegrijden uit auto hold.
1 is geregeld, 2 weet ik nog niet, 3 niet en 4 weet ik ook niet maar wel een update van de autohold
Tevens stonden de banden veel te hard op 2.9bar. Het grappige is dat ik dat bij het ophalen al merkte en toen bleken ze op 3.2 gestaan, ik heb ze toen al 3 tiende laten aflopen.
Nu op 2.3 gezet, dat is wel weer aan de zachte kant, maar ik probeer het even.
Iets anders..... Ik kreeg een s60 B3 mee My21, met de 8 traps, maar met harman kardon.
Dat vond ik eigenlijk erg leuk. Ik twijfelde over Harman kardon en achterbank verwarming, maar toch de B4 gekozen ipv deze opties.
De 8 traps is een relaxere automaat. Ik zou bijna zeggen lever die standaard en de 7 dct op de R design.
De 8 traps is wat zachter en relaxer bij normaal rijden, maar merkbaar trager. Rijd wel echt schokvrij weg iets wat met een dubbele koppeling vaak niet zo goed gaat (bij elk merk)
Ik merkte meteen de twijfel in de bak bij vlot rijden iets wat de 7dct niet heeft.
Gaspedaal response is wel beter de slag is veel langer, bij de 7dct is de slag zo ontzettend kort.
Toch heel blij de B4 gekozen te hebben en niet de drie opties. De twee laatste heb ik zelf niets aan

De Harman Kardon viel me extreem tegen. Het is marginaal zuiverder, en als het moet is de bas iets harder, maar bij de standaard audio krijg ik al last van mijn oren, dus dat is nergens voor nodig.
Echt extreem tegen gevallen deze optie, overigens klinkt het in de mini van mijn vrouw bijna gelijk, alleen is de standaard audio van BMW veel slechter.
De S als auto rijd wel wat fijner, nu vind ik een sedan altijd fijner rijden, hij roteert toch wat makkelijker en natuurlijker en het sportonderstel is zachter als van de V. Marginaal, maar toch.
Eerlijk de S op 19 met sportonderstel is nog net ff verfijnder en gewoon beter dan de V.
Het verschil in snelheid. Bj normaal rijden merk je geen verschil de B3 is prima, bij doorrijden gaat het ook nog wel, maar blijk je vaak aan z'n max te zitten.
De B4 is echt wel een klap vlotter, veel meer dan de 35PK op papier doen vermoeden. Tevens is response gewoon wat feller en sneller. Of je dat fijn vind is smaak.
Ik denk dat 90% het karakter van de 8 traps met B4 of 5 het meest prettig vind. Dat de T6 en 8 sneller zijn snap ik. Maar ik denk niet verfijnder.