Pagina 4 van 15
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 03.02.2023 - 16:26
door OGA244
check dan even of je wel of geen BLIS krijgt, de weken 6 tm 16 is er iig geen BLIS beschikbaar
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 03.02.2023 - 20:19
door Airwave
OGA244 schreef: ↑03.02.2023 - 16:26
check dan even of je wel of geen BLIS krijgt, de weken 6 tm 16 is er iig geen BLIS beschikbaar
Geldt dit voor alle XC40?
Hier een P6 Ultimate die week 6 gebouwd zou worden, volgens dealer nu week 7. Maar hoor niks over ontbreken van opties.
Weet wel dat pano dak eerder lastig was op de PHEV maar niet op de electrics namelijk.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 03.02.2023 - 20:21
door NielsPHEV
OGA244 schreef: ↑03.02.2023 - 16:26
check dan even of je wel of geen BLIS krijgt, de weken 6 tm 16 is er iig geen BLIS beschikbaar
In die periode wordt mijn nwe V90 gebouwd heb niets gehoord over geen blis maar het zou voor mij een showstopper zijn
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 03.02.2023 - 20:25
door OGA244
De dealer is helaas steeds de boodschapper van dit soort vervelende informatie..
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 03.02.2023 - 20:26
door harryv60
Volgende week V60 T6 plus ophalen, februari vorig jaar besteld.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 03.02.2023 - 20:33
door OGA244
Tegenwoordig al een mnd of 16 onderweg
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 04.02.2023 - 10:29
door Airwave
Navraag gedaan bij dealer, onze auto wordt volgende week geproduceerd en zal met BLIS zijn (volgens dealer). Er gaan ook auto's geproduceerd worden zonder, maar die zijn benaderd door dealer hierover.
We gaan het zien

Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 04.02.2023 - 10:36
door lint
Het niet beschikbaar zijn van BLIS was ook de reden dat onze XC60 met verwachte productieweek 7 weer is uitgesteld. Nu maar hopen op productie na week 16 en dan met BLIS.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 04.02.2023 - 12:33
door OGA244
Airwave schreef: ↑03.02.2023 - 20:19
OGA244 schreef: ↑03.02.2023 - 16:26
check dan even of je wel of geen BLIS krijgt, de weken 6 tm 16 is er iig geen BLIS beschikbaar
Geldt dit voor alle XC40?
Hier een P6 Ultimate die week 6 gebouwd zou worden, volgens dealer nu week 7. Maar hoor niks over ontbreken van opties.
Weet wel dat pano dak eerder lastig was op de PHEV maar niet op de electrics namelijk.
de EV's hebben de restrictie niet
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 04.02.2023 - 14:40
door Airwave
OGA244 schreef: ↑04.02.2023 - 12:33
Airwave schreef: ↑03.02.2023 - 20:19
OGA244 schreef: ↑03.02.2023 - 16:26
check dan even of je wel of geen BLIS krijgt, de weken 6 tm 16 is er iig geen BLIS beschikbaar
Geldt dit voor alle XC40?
Hier een P6 Ultimate die week 6 gebouwd zou worden, volgens dealer nu week 7. Maar hoor niks over ontbreken van opties.
Weet wel dat pano dak eerder lastig was op de PHEV maar niet op de electrics namelijk.
de EV's hebben de restrictie niet
Mooi.
En om ontopic te blijven. Besteld 10 april 2022. Verwachte productie datum nu 14 februari 2023. XC40 Pure Electric Ultimate met Pixel LED en Wool Blend.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 10:16
door Bursting_Blue_II
OGA244 schreef: ↑03.02.2023 - 16:26
check dan even of je wel of geen BLIS krijgt, de weken 6 tm 16 is er iig geen BLIS beschikbaar
Ik vernam iets soortgelijks van mijn dealer, waarbij hij aangaf dat het specifiek zou gaan om beperkte beschikbaarheid voor de hybride XC modellen. Er zou dan een vorm van compensatie tegenover staan, maar wie neemt daar genoegen mee? Op eigen verzoek de productie uitstellen tot beschikbaarheid van de "XDPS99" zou niet mogelijk zijn, maar andersom zijn de leveringstijden helaas wél eh... vloeibaar gebleken. Het moet niet gekker worden. Ik snap dat dit probleem bij de fabriek en leveranciers ligt, maar ik koop een auto van de dealer, en niet van de fabriek. Zelf heb ik niet voor productie in die rampweken gekozen: Ik heb al te maken gehad met vijf uitstellen van productie en levertijd. Dat ik dan zou mogen kiezen om nog een paar weken te wachten voor een wél complete auto lijkt me dan het minste dat georganiseerd zou kunnen worden.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 11:03
door OGA244
Op levertijd of het verschuiven daarvan heeft een dealer helaas geen enkele invloed.
"Gewoon" annuleren kan natuurlijk altijd door de klant.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 12:07
door Kaneda
OGA244 schreef: ↑06.02.2023 - 11:03
Op levertijd of het verschuiven daarvan heeft een dealer helaas geen enkele invloed.
"Gewoon" annuleren kan natuurlijk altijd door de klant.
Kan je als klant je geleverde auto (en dus ook de betaling) gewoon weigeren (ZONDER schadevergoeding) als blijkt dat, omwille van uitzonderlijk lange leveringstermijnen, er bestelde opties ontbreken, of eventueel verkeerde opties geplaatst werden zoals andere velgen dan degene die je had besteld, andere kleur omdat de door jou bestelde niet meer beschikbaar zou zijn, etc. ?
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 12:28
door OGA244
In principe wel..
Maar bestel je iets anders zou het exact zo opnieuw kunnen gaan
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 17:48
door Bursting_Blue_II
Kaneda schreef: ↑06.02.2023 - 12:07
Kan je als klant je geleverde auto (en dus ook de betaling) gewoon weigeren (ZONDER schadevergoeding) als blijkt dat, omwille van uitzonderlijk lange leveringstermijnen, er bestelde opties ontbreken, of eventueel verkeerde opties geplaatst werden zoals andere velgen dan degene die je had besteld, andere kleur omdat de door jou bestelde niet meer beschikbaar zou zijn, etc. ?
Ja, dat kan. Kijk wel even goed in de BOVAG voorwaarden en eventuele eigen voorwaarden van de dealer(-groep). Een ingebrekestelling is wel zo verstandig. Daarin moet je bevestigen wat de dealer heeft aangekondigd over levering die afwijkt van wat je besteld hebt. Je moet de dealer ook een 'redelijke termijn' geven om te bevestigen dat de levering wél conform bestelling zal zijn. Als dat gebeurt, is het opgelost (en zal de dealer moeten leveren conform bestelling).
Krijg je die bevestiging niet krijgt, dan kun je kosteloos de overeenkomst ontbinden. Kijk bijvoorbeeld even in Artikel 6 en 7 van de BOVAG voorwaarden: de 'redelijke termijn' is daar als drie weken gespecificeerd. De tekst lijkt alleen te zijn geschreven voor overschrijding van de levertermijn, maar hetzelfde gaat in principe op voor uitrusting van de auto. Het moet dan wel om een wezenlijke afwijking gaan: De kleur van de ventieldopjes is dat niet.
Een geheel ontbrekende "veiligheids-feature" is dat mijns inziens wel, al helemaal waar die niet alsnog later kan worden ingebouwd én er eerder juist is bevestigd dat er geen onderdelen zouden ontbreken.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 18:13
door V480-S60
Persoonlijk vind ik het nogal wat om een auto te annuleren. Zeker als je er al heel lang op wacht. Het kan zeker, en ja Volvo blijft in gebreke (zeker omdat achteraf inbouw onmogelijk blijkt). Bezin jezelf echter voordat je hiertoe overgaat. Je staat niet alleen bij Volvo weer achteraan in de rij. Je staat bij vrijwel elk automerk weer achteraan.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 18:16
door OGA244
Het zijn rare (lever)tijden....
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 18:22
door V480-S60
Enne vooralsnog is BLIS geen verplichte optie. Wel een makkelijke, maar eentje die "gemist" mag worden.
Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 06.02.2023 - 19:34
door Ben
Zo, dan hebben we de details gehad en gaan we weer ON TOPIC en hebben we het over levertijden ipv al dan niet te leveren onderdelen.

Levertijden Nieuwe Volvo's. Ervaringen.
Geplaatst: 10.02.2023 - 12:23
door Jil
Half april onze elektrische xc40 besteld. Verwachte leverdatum was week 6.
Zojuist gebeld dat de productie gepland staat voor week 9 (22 feb). Naar verwachting kunnen we hem de 1e of 2e week v maart ophalen.