Pagina 4 van 5

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 08.02.2024 - 09:33
door Urbexpeditie
Paul schreef: 08.02.2024 - 09:02 En ondertussen zag ik hier bij Hertz weer wat oudere Lync en Co's rijden (R kenteken).
Hier in Zweden bij Hertz bijna alles "nieuw" spul. Met gemiddeld 30.000 op de klok.
En een aantal XC40.

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 08.02.2024 - 12:37
door JeroenSpock
Ging Hertz of Sixt niet 20.000 EV's de deur uit trappen en weer terug naar ICE?

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 08.02.2024 - 16:08
door Bover
Henry82 schreef: 08.02.2024 - 08:55 En een Zeekr X is ook een paar mille goedkoper geworden, en nu inclusief 10 jaar garantie en onderhoud.

Meneer Geely is er maar druk mee.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... onderhoud/
Ik ga gewoon wachten als lukt met EV kopen, als het al verplicht zou worden, tot 2030-35 en dan hebben we een heel ander plaatje gezien alle ontwikkelingen. Daarnaast heb ik de aanname dat de geo politieke ( europese ) situatie ons over een paar jaar brengt naar andere prio s dan auto uitstoot..... :(
De Franse auto industrie en vooral Chinese merken zullen komen met betaalbaardere EV auto s de komende jaren

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 09.02.2024 - 12:31
door Paul
JeroenSpock schreef: 08.02.2024 - 12:37 Ging Hertz of Sixt niet 20.000 EV's de deur uit trappen en weer terug naar ICE?
Ja en Polestar heeft dus gevraagd of ze dat niet konden doen met die Polestars, aangezien ze dan goedkoop op de markt zouden komen.

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 09.02.2024 - 12:42
door NielsPHEV
Paul schreef: 09.02.2024 - 12:31
JeroenSpock schreef: 08.02.2024 - 12:37 Ging Hertz of Sixt niet 20.000 EV's de deur uit trappen en weer terug naar ICE?
Ja en Polestar heeft dus gevraagd of ze dat niet konden doen met die Polestars, aangezien ze dan goedkoop op de markt zouden komen.
En dus dumpt Polestar zelf de prijs van hun auto's....

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 10.02.2024 - 10:28
door Paul
Dat is een andere dump dan die "gebruikte"P2s verkopen voor 30k

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 10.02.2024 - 13:17
door OGA244
Eens, maar een gebruikte polestar met n verhuurachtergrond is n heel erg lastig ding geworden..

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 10.02.2024 - 22:20
door WillyWortel2
Verhuurachtergrond mag je wel weglaten.

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 11.02.2024 - 13:03
door diesel01
OGA244 schreef: 10.02.2024 - 13:17 Eens, maar een gebruikte polestar met n verhuurachtergrond is n heel erg lastig ding geworden..
Ja….je kunt dan maar zo voor dure reparatie’s komen te staan, story of my life..

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 28.02.2024 - 21:06
door hsl
En nu is duidelijk waarom ze in het personeel moesten snijden:
https://media.polestar.com/nl/nl/media/ ... ses/681780

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 28.02.2024 - 21:14
door OGA244
Het "zweedse merk", er is in absolute zin heel erg weinig Zweeds aan..

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 10:16
door diesel01
Ik denk ook niet dat het voor mij weer iets "Zweeds" gaat worden, wat eigenlijk gewoon Chinees is met een Zweeds prijsje..

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 13:42
door Bover
Tja voor Geeling heeft de EV-Volvo in China, met waarschijnlijke staatssteun , misschien wel prio, dus de interne markt tig keer groter potentieel dan elders...
We zouden moeten Europese industrie moeten gaan steunen zegt Frankrijk ( lees Franse auto s kopen) maar ik denk dat de Chinezen overal in zitten met geld in infra structuur; dat ontvlechten doe je niet zo maar....

Ik lees steeds meer ' het is m'n laatste volvo'...Ik zat gisteren in een spik slinternieuwe MB Sprinter dubbel lucht achter... Ik zit er zeker zo goed in als in de XC70 ....

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 15:21
door Paul
Ja we hebben heel veel Volvo eigenaren zien gaan toen we van 5 naar 4 cilinders gingen, maar daarvoor nog van Volvo naar Ford. Toen Volvo gered door Geely, een eigenaar die wel wat met het merk wil en nu is het weer te chinees.

Maar goed, voorlopig een autofabrikant vooral afhankelijk van nieuw verkoop en dat gaat volgens mij bij Volvo best aardig.

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 15:38
door OGA244
Bij polestar duidelijk ff minder, en daar ging deze topic over..
Meer geld door nieuwe investeerders betekent nog niet dat ze nu ook ineens succesvol gaan worden..

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 16:27
door Paul
Klopt mijn reactie was op hierboven "m'n laatste Volvo"

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 16:59
door OGA244
Ah, helder

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 20:31
door DB200
OGA244 schreef: 29.02.2024 - 15:38 Meer geld door nieuwe investeerders
Ehm, het zijn geen investeerders maar financiers. Dat is ook geld maar toch anders, meer van de categorie "shark". Dat consortium aan banken zal wel de nodige garanties hebben geeist en gekregen, al dan niet van de moeder. En 3 jaar is zo om, dan moeten de pecunia weer terug naar de banken. Dat zal dan uitlopen op herfinanciering, hetzij via verlenging van de lening, hetzij via uitgifte van obligaties hetzij via aandelenemissie. 3 jaar is zo om, ik ben benieuwd hoe ze er dan voor staan.

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 20:44
door OGA244
Ik heb er weinig vertrouwen in, op eigen benen staan lukt polestar maar erg matig.

Het "hoofdkantoor" staat dan in Zweden, dat maakt ze (met 84% van de aandelen in chinese handen) zomaar geen Zweeds merk..
Ikea is met het hoofdkantoor in Nederland namelijk ook geen Nederlands merk.

Automaker Polestar schrapt 15 procent van de banen vanwege matige verkoop

Geplaatst: 29.02.2024 - 20:54
door Urbexpeditie
En anders komt er vast wel zo'n zakkenvullende interim manager aanwaaien. De zogenaamde "redders in nood"