Pagina 4 van 4

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 10:53
door J33Bee
DJBjorn schreef: 26.11.2025 - 10:33
Is de ERAD eigenlijk een bekend probleem bij de V60? Ik weet dat het bij de XC90 nog regelmatig misging.

En ja, ik sta er zelf ook van te kijken. Ik vermoed dat dit komt doordat Volvo in Noorwegen is gestopt met het verkopen van stationwagens.
Ja dat is een goeie, misschien weet The Mechanic dit?

Is het niet meer dat de stationwagens niet volledig EV zijn bij Volvo, en daarom dus niet verkocht worden in EV-only land Noorwegen?

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 11:01
door DJBjorn
J33Bee schreef: 26.11.2025 - 10:53
Is het niet meer dat de stationwagens niet volledig EV zijn bij Volvo, en daarom dus niet verkocht worden in EV-only land Noorwegen?
De XC60 en XC90 zijn wel nog gewoon nieuw te koop als hybrides, het zijn helaas echt de stations die sinds vorig jaar oktober niet meer te bestellen zijn. De voordelen voor elektrisch rijden verdwijnen wel langzaam aan, wat betekent dat de diesels niet meer aan te slepen zijn.

Zoals hier omschreven: https://www.motor.no/aktuelt/volvo-slut ... rge/285405

“De beslissing om te stoppen met de verkoop van stationwagens geldt alleen voor Noorwegen; de verkoop van de XC60 en XC90 gaat gewoon door.

“Met een vrijwel volledig elektrische nieuwautomarkt en een bevolking die in toenemende mate de voorkeur geeft aan SUV’s, is het logisch om nu te stoppen met de verkoop van de V90 en V60. We blijven volop inzetten op elektrische modellen.“”

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 11:59
door BertZ64
Dan toch maar een upgrade naar een XC60 T8? 😉

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 12:59
door raspaardje
DJBjorn schreef: 26.11.2025 - 09:53 Zijn er hier mensen met ervaring boven de 200.000 km? Kom je dan snel in de dure reparaties terecht, of valt dat in de praktijk mee?
De ERAD is bij de XC60 en XC90 een gevoelig punt, ook soms bij lage km standen.
Volgens mij is dit onderdeel een stuk minder gevoelig voor problemen bij de S/V60. Echter is dit model natuurlijk ook wat jonger dan de XC60 en XC90, misschien speelt dat een rol.

Verdere V60 T6/T8 issues bij hoge km/oplopende leeftijd: de achterklepveren die eraan gaan, een keer houdt je OBC lader er mee op. En degradatie van je accupakket natuurlijk.

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 13:00
door raspaardje
BertZ64 schreef: 26.11.2025 - 11:59 Dan toch maar een upgrade naar een XC60 T8? 😉
Om erachter te komen dat dat eigenlijk helemaal geen upgrade is? :-)

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 13:19
door BertZ64
raspaardje schreef: 26.11.2025 - 13:00
BertZ64 schreef: 26.11.2025 - 11:59 Dan toch maar een upgrade naar een XC60 T8? 😉
Om erachter te komen dat dat eigenlijk helemaal geen upgrade is? :-)
Dat is van heel veel, vooral persoonlijke, factoren afhankelijk.
Voor mij persoonlijk is het letterlijk een upgrade vanwege de hogere instap. (Nodig voor die verrotte rug van mij…)

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 18:57
door DJBjorn
raspaardje schreef: 26.11.2025 - 12:59 De ERAD is bij de XC60 en XC90 een gevoelig punt, ook soms bij lage km standen.
Volgens mij is dit onderdeel een stuk minder gevoelig voor problemen bij de S/V60. Echter is dit model natuurlijk ook wat jonger dan de XC60 en XC90, misschien speelt dat een rol.

Verdere V60 T6/T8 issues bij hoge km/oplopende leeftijd: de achterklepveren die eraan gaan, een keer houdt je OBC lader er mee op. En degradatie van je accupakket natuurlijk.
Thanks! De achterklepveren zijn al onder garantie vervangen bij 100.000 km. Ik kan ook zelf op het forum zoeken, maar weet je toevallig zelf de kosten van de OBC?

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 19:04
door DJBjorn
BertZ64 schreef: 26.11.2025 - 13:19
BertZ64 schreef: 26.11.2025 - 11:59 Dan toch maar een upgrade naar een XC60 T8? 😉
Dat is van heel veel, vooral persoonlijke, factoren afhankelijk.
Voor mij persoonlijk is het letterlijk een upgrade vanwege de hogere instap. (Nodig voor die verrotte rug van mij…)
Ik ben pas 29, dus mijn rug doet het nog goed. :-D Volledig elektrisch is ook nog een optie met gratis laden op het werk, maar ik ben nog niet zo’n fan van hoe de elektrische modellen van Volvo er uit zien. Maar goed, dat is toekomst perspectief.

Zag toevallig wel in Nunspeet een hele gave XC60 staan!

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 19:26
door BertZ64
DJBjorn schreef: 26.11.2025 - 19:04 Zag toevallig wel in Nunspeet een hele gave XC60 staan!
Dat is inderdaad een hele mooie Polestar uitvoering! Vooral die kleur. Zou dat origineel zijn, of is die gewrapt?
En 22” velgen vind ik erg mooi, maar te oncomfortabel. Ik heb 20” met luchtvering en dat gaat net voor mij…

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 20:16
door raspaardje
DJBjorn schreef: 26.11.2025 - 18:57
raspaardje schreef: 26.11.2025 - 12:59 De ERAD is bij de XC60 en XC90 een gevoelig punt, ook soms bij lage km standen.
Volgens mij is dit onderdeel een stuk minder gevoelig voor problemen bij de S/V60. Echter is dit model natuurlijk ook wat jonger dan de XC60 en XC90, misschien speelt dat een rol.

Verdere V60 T6/T8 issues bij hoge km/oplopende leeftijd: de achterklepveren die eraan gaan, een keer houdt je OBC lader er mee op. En degradatie van je accupakket natuurlijk.
Thanks! De achterklepveren zijn al onder garantie vervangen bij 100.000 km. Ik kan ook zelf op het forum zoeken, maar weet je toevallig zelf de kosten van de OBC?
1330 euro was de offerte van de dealer voor een kapotte OBC in een XC90, lees ik hier op het forum terug.

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 20:23
door DJBjorn
BertZ64 schreef: 26.11.2025 - 19:26 Dat is inderdaad een hele mooie Polestar uitvoering! Vooral die kleur. Zou dat origineel zijn, of is die gewrapt?
En 22” velgen vind ik erg mooi, maar te oncomfortabel. Ik heb 20” met luchtvering en dat gaat net voor mij…
Als ik het goed herinner was het een speciale editie uit Litouwen! Gewrapt geloof ik, maar wel door Volvo zelf (kan het bij het verkeerde eind hebben). Vind het wel gruwelijk staan, maar denk dat ik binnen de kortste keren de velg door midden zou hebben hier.

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 26.11.2025 - 20:24
door DJBjorn
raspaardje schreef: 26.11.2025 - 20:16 1330 euro was de offerte van de dealer voor een kapotte OBC in een XC90, lees ik hier op het forum terug.
Top, dank voor het zoeken!!

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 27.11.2025 - 18:03
door Philken
DJBjorn schreef: 26.11.2025 - 11:01
J33Bee schreef: 26.11.2025 - 10:53
Is het niet meer dat de stationwagens niet volledig EV zijn bij Volvo, en daarom dus niet verkocht worden in EV-only land Noorwegen?
De XC60 en XC90 zijn wel nog gewoon nieuw te koop als hybrides, het zijn helaas echt de stations die sinds vorig jaar oktober niet meer te bestellen zijn. De voordelen voor elektrisch rijden verdwijnen wel langzaam aan, wat betekent dat de diesels niet meer aan te slepen zijn.

Zoals hier omschreven: https://www.motor.no/aktuelt/volvo-slut ... rge/285405

“De beslissing om te stoppen met de verkoop van stationwagens geldt alleen voor Noorwegen; de verkoop van de XC60 en XC90 gaat gewoon door.

“Met een vrijwel volledig elektrische nieuwautomarkt en een bevolking die in toenemende mate de voorkeur geeft aan SUV’s, is het logisch om nu te stoppen met de verkoop van de V90 en V60. We blijven volop inzetten op elektrische modellen.“”
En een v60 importeren geen optie? momenteel loopt er een mooie actie t8 performance of zoiets op de v60 in NL

Even voorstellen - Volvo V60 T8 Recharge AWD R-Design

Geplaatst: 27.11.2025 - 19:29
door DJBjorn
Philken schreef: 27.11.2025 - 18:03
En een v60 importeren geen optie? momenteel loopt er een mooie actie t8 performance of zoiets op de v60 in NL
Heb ik bekeken, maar import is helaas niet interessant. Na alle Noorse belastingen zit je hier op ongeveer €19.000 - €25.000 duurder dan de prijs in Nederland. Dan toch maar weer terug verhuizen :-P