Pagina 31 van 33
Geplaatst: 29.05.2012 - 18:43
door Gast
The Volvoboy schreef:Had je toevallig nog een foto van iets verderaf?
Hij staat nu in de garage. Zal ik even doen als ik hem schoongemaakt heb.
Geplaatst: 29.05.2012 - 20:01
door pgonggrijp
@dbosker: Ziet er prachtig uit. Gezien je melding heb je dat helemaal zelf gedaan.
Kun je (zo nodig in een persoonlijk bericht, als dat voor de rest van het forum niet interessant is) voor de 'leek'
precies aangeven hoe je dat hebt gedaan?
Demonteren? Zo ja, hoe? Ontvetten? Waarmee? Grondverf? Welke? Wat voor (spuit)lak? Enz. enz.
Één gek kan meer vragen dan.............. Ik weet het maar vraag het toch

Geplaatst: 29.05.2012 - 20:17
door Gast
zo moeilijk is het niet hoor.
Ik heb alleen de wielen gedemonteerd.
roestborstel eroverheen gehaald + met remreiniger ontvet + perslucht schoongeblazen.
De delen die ik niet wilde spuiten (bijv. remblokken achter) afgeplakt, evenals de schijven en de omgeving.
Daarna 2 lagen Motip donker antraciet, hittebestendige lak.
http://www.motip.nl/?page=23&id=1136
en 2 lagen Motip hittebestendige blanke lak.
http://www.motip.nl/?page=23&id=1137
Laten drogen. Daarna tape + papier verwijderen. Schijven even gedraaid om spuitnevel van de schijven te verwijderen (remreiniger). Dat is het.
Ik heb dit ook gedaan bij mijn vorige V50 en mijn C70. Natuurlijk kan er na verloop van tijd wel eens wat roest weer doorkomen, maar dan is het makkelijk nog een keertje te spuiten. Tijdsbesteding: ongeveer 2 uur (droogtijd niet meegerekend).
Materiaal:
1 spuitbus lak
1 spuitbus blanke lak
rolletje tap + papier
Geplaatst: 29.05.2012 - 21:25
door pgonggrijp
Bedankt.
Geplaatst: 29.05.2012 - 21:34
door Gast
graag gedaan !
Geplaatst: 29.05.2012 - 22:03
door Cinq
zagato schreef:ik zeg niet doen, en als je je toch niet kan weerhouden, doe ze dan zwart of zilver, maar geen rood.
Je kleeft toch ook geen sticker van een steigerende eland op je volvo om te doen alsof je een ferrari hebt?

Hmm, ik zou me gewoon stil kunnen houden maar doe't lekker niet

Hierbij een foto van de remtrommels van m'n andere bolide:
Zijkant auto:
en een foto van m'n eland:
Oh ja, tegen een ferrari zeg ik ook geen nee. Ik heb ooit een uur in een Ferrari 308 cabrio mogen rijden en dat wil ik nog wel eens doen (maar dan goed zonder zeurende eigenaar ernaast)
Groet Clemens
Geplaatst: 29.05.2012 - 22:31
door diesel01
@dbosker, ziet er erg goed uit.
Geplaatst: 03.06.2012 - 15:54
door Ireentje
Remklauwen zien er erg goed uit in het zilvergrijs, misschien vind ik dat wel mooi staan. Ik moet nog even kijken welke kleur het gaat worden en het laten doen door de dealer. Ga daar natuurlijk niet zelf iets aan doen.
Of iemand hier moet zin hebben om het voor me te komen doen

Rood blijft een leuke optie of zilvergrijs.
En een T3 bijhouden is natuurlijk geen probleem voor mij, zou niet goed zijn als dat niet zou lukken. Maar dan moet je het wel doorhebben dat er iemand aan komt. Maar merk wel dat mijn auto nog lang niet goed ingereden is, vraag me af of dat nog eens gaat gebeuren met die kleine rot stukjes van 100 km/h.
Als Polestar er was geweest voor een T5 dan had ik het al gedaan, mijn dealer had het over Rica, maar weet niet of ik dat wel wil. Dan nog liever Hartog zoals op mijn V50.
Geplaatst: 03.06.2012 - 19:16
door ZX10r
Gewoon beter opletten, anders is het net of zo'n T5 niet vooruit gaat of dat je alleen de badge gekocht heb.
Geplaatst: 21.06.2012 - 18:13
door Ireentje
Soms vraag ik me wel eens af of er wel echt een T5 in zit. Lijkt echt zoveel verschil met mijn vorige T5 AWD. Okay die was getuned maar toch.
Hoe kom ik erachter of het echt een T5 is en zal het nog beter worden na meer kilometers rijden?
Geplaatst: 21.06.2012 - 19:02
door ZX10r
op de bank zetten ergens
Geplaatst: 21.06.2012 - 19:03
door ZX10r
Toch een T6 moeten nemen
Geplaatst: 21.06.2012 - 19:22
door The Volvoboy
Ireentje schreef:Soms vraag ik me wel eens af of er wel echt een T5 in zit. Lijkt echt zoveel verschil met mijn vorige T5 AWD. Okay die was getuned maar toch.
Hoe kom ik erachter of het echt een T5 is en zal het nog beter worden na meer kilometers rijden?
Lijkt me toch wel echt een T5 hoor... Zou me niet kunnen voorstellen dat het een T3 of T4 is. Waarom vraag je je dat af? Wat merk je dan? Heb een keer meegereden, vond een T5 toch echt wel rap.
Geplaatst: 21.06.2012 - 21:37
door Thom
Een V50 is lichter, spartaanser. De beleving is dan heel anders. De V60 is een veel modernere Volvo, daardoor lijkt het allemaal wat trager, maar daar krijg je ook meer comfort voor terug toch?
Geplaatst: 15.07.2012 - 17:21
door Ireentje
Binnenkort even langs de dealer, ik vind mijn auto niet zo lekker meer rijden en reageren.
Vorige week wel erg opvallend, hij zakt soms wat terug in toeren en loopt niet echt soepel en onregelmatig en denkt wat langer na voordat hij reageert.
Hij heeft nu 6000 kilometer erop zitten en misschien iets met afstelling ofzo.
Ook maakt hij een beetje een vreemd geluid als ik achteruit inparkeer en mijn stuur helemaal naar links heb. Lijkt of er iets aan loopt of schuurt. Lastig uit te leggen.
Geplaatst: 15.07.2012 - 17:25
door Gast
Hoe lang heb je hem? - vanaf januari toch?
In 6 maanden tijd ongeveer 6000 km?
Ik denk/vrees dat het een kwestie van inrijden is. Veel korte stukjes komen het inrijden niet echt ten goede.
Geplaatst: 15.07.2012 - 17:47
door Ireentje
Ja klopt vanaf eind januari. En het zijn inderdaad altijd kleine stukjes, auto net warm en dan alweer uitzetten. Rij al vaker om of juist een stukje snelweg.
Soms rij ik wel eens wat langere stukken maar dat komt niet zo veel voor.
De meeste stukken zijn gewoon 50 km/h.
Wat zou dan het beste zijn om hem beter in te rijden? Af en toe een lang stuk of veel lange stukken? En wanneer kun je praten van een goed ingereden auto. Welke kilometer stand?
Geplaatst: 15.07.2012 - 18:20
door Gast
Mijn V60 is van oktober 2011 en heeft nu 32.000 km gedraaid. Een D5 is bij ongeveer 20.000 - 30.000 km echt lekker ingereden.
Lange stukken en wisselend belasten is ideaal.
Per dag rij ik woon-werkverkeer ongeveer 95 km. Hoofdzakelijk snelweg km's. Motor wordt dan lekker warm.
Ik heb daarnaast het geluk in Duitsland te wonen, dus af en toe met een warme motor eventjes lekker "los rijden" - snelheden van 180 - 200 km/u. Dan is de hele boel weer los, roet weggebrand etc.
Ik vermoed dat jouw auto toch inwendig wat vervuild is t.g.v. de korte stukjes en het feit dat de motor niet echt lekker warm wordt.
Auto-vakanties doen er ook goed aan.
Afgelopen vakantie in Zweden toch gemiddeld weg 500 km/dag gereden. Over 10 dagen 4000 km.
Conclusie: gebruik die auto waarvoor hij gemaakt is, zonder illegaal bezig te zijn !
Geplaatst: 27.07.2012 - 15:26
door Ireentje
Maandag gaat mijn V60 naar de dealer. Allereerst voor de navigatie update en om hem te laten wassen van binnen en buiten.
Ook voor het vreemde geluid wat ik waarschijnlijk linksvoor bij de band hoor, er loopt iets aan ofzo.
En dan meteen om te kijken of de auto nog wel lekker loopt en of ze iets kunnen doen zodat hij weer lekker optrekt.
Ben benieuwd.
Geplaatst: 27.07.2012 - 15:40
door diesel01
Idd ik ga met Bosker mee.
Als mijn D5(2007/144.000) is Dld is geweest dan draait hij veel rustiger, ik heb het geluk dat de strecke A31 om de hoek is en vaak bij terugkomst van vakantie komen wij daar langs.
Het getrut in NL is funest voor motoren alhoewel ik mij wel aan de snelheid houd.